Αλλαγές εντοπίζονται σε ποιοτικά στοιχεία γύρω από την αγορά ποδηλάτου, ένας κλάδος που γνώρισε μια σχετική ώθηση τα πρώτα χρόνια της κρίση. Συγκεκριμένα τα πρώτα χρόνια της ύφεσης οι πωλήσεις του κλάδου ανήλθαν σε επίπεδα μεγαλύτερα των 300.000 τεμαχίων το έτος, ενώ η μέση χρήση ποδηλάτου αυξήθηκε σημαντικά.
Ωστόσο, η παρατεταμένη επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών άρχισε να επηρεάζει και τη συγκεκριμένη αγορά, με συνέπεια η ανάπτυξη να σταματήσει και την τελευταία πενταετία να επισημαίνονται πτωτικοί ρυθμοί.
Το 2016 στη χώρα μας πωλήθηκαν 166.000 ποδήλατα, αριθμός χαμηλότερος σε σχέση με το 2015 κατά 10,3%. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 ετών οι πωλήσεις υποχώρησαν σωρευτικά κατά 48%, ενώ η αγορά απώλεσε πάνω από το 60% της αξίας της.
Ωστόσο, Οι Έλληνες καταναλωτές το 2016 στράφηκαν στα value for money ποδήλατα εγχώριας παραγωγής, έναντι των εισαγόμενων μοντέλων. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην αύξηση των πωληθέντων τεμαχίων κατά 8,7%, στα 112.000 ποδήλατα, μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων ετών.
Επομένως, η συμμετοχή της εγχώριας παραγωγής στη συνολική αγορά το τελευταίο έτος βελτιώθηκε σε 67%, έναντι 41% πριν από 5 χρόνια, καθώς οι Έλληνες κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση στον παράγοντα «ποιότητα», αλλά και στη value for money τιμολόγηση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Τα παιδικά ποδήλατα αποτέλεσαν τη μοναδική κατηγορία η οποία το 2016 ενισχύθηκε, αν και με συνεχώς μειούμενες τιμές πώλησης. Η διάθεση των εν λόγω ποδηλάτων σταδιακά «επιστρέφει» στα εξειδικευμένα καταστήματα του κλάδου, καθώς η λειτουργία τμημάτων ποδηλάτων από τις αλυσίδες καταστημάτων αθλητικών ειδών και τα hyper market δεν είναι οικονομικά αποδοτική.