Με απλές κινήσεις το ταξίδι του Πάσχα γίνεται άνετο, ασφαλές και οικονομικό

Κοινοποίηση:
720_bf1dcc09d9744c93e3dfbda216e0a8cf

Η έξοδος του Πάσχα είναι από τις πλέον παραδοσιακές μετακινήσεις, με πολλά αυτοκίνητα στο δρόμο, κίνηση, ενίοτε εκνευρισμό και αν δεν προσέχει κανείς και δεν λάβει τα μέτρα του με αυξημένους κινδύνους κατά περίπτωση.

Ο στόχος είναι φυσικά να πάμε αλλά και να επιστρέψουμε χωρίς να ταλαιπωρηθούμε, με απόλυτη ασφάλεια και φυσικά και με οικονομία. Ειδικά για το τελευταίο σε πολλές περιπτώσεις τα διόδια είναι πιο ακριβά από το κόστος του καυσίμου, αλλά δυστυχώς μόνο το δεύτερο μπορούμε να μειώσουμε, οδηγώντας όσο το δυνατό πιο οικονομικά. Φυσικά πολλοί προτιμούν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να παρακάμπτουν τα διόδια, αλλά και στην περίπτωση αυτή το οικονομικό όφελος είναι αμφίβολο, ενώ συνήθως αυξάνεται και ο χρόνος του ταξιδιού.

Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν ελέγχουμε το αυτοκίνητό μας. Πρώτο σημείο ελέγχου τα λάστιχα, μιας και η αλλαγή με φορτωμένο το αυτοκίνητο δεν είναι και η πλέον ευχάριστη κατάσταση. Αφήστε που πολλά αυτοκίνητα έχουν ρεζέρβα ανάγκης (κάποια απλά κιτ επισκευής) που περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.  Αν λοιπόν εντοπίσετε φθορές, ρωγμές ή εξογκώματα καλό είναι να τα ελέγξετε και ενδεχόμενα να αντικαταστήσετε το λάστιχο, έστω και προληπτικά, αυτό που παρουσιάζει θέμα. Σε όλα (και στη ρεζέρβα) πρέπει να ελέγξετε την πίεση και εφόσον ταξιδέψετε φορτωμένοι να την προσαρμόσετε σε αυτήν που ορίζει ο κατασκευαστής για τη συγκεκριμένη διάσταση. Μάλιστα αν την αυξήσετε λίγο, κατά 2 ή 3 μονάδες, δεν θα χάσετε από πλευράς οδικής συμπεριφοράς και θα μειώσετε έστω και λίγο την κατανάλωση.

 Στη συνέχεια ανοίξτε το καπό για να δείτε τη στάθμη του πλυστικού υγρού για το παρμπρίζ, ελέγξτε καλού κακού και τα λάδια, ενώ αν έχετε διαπιστώσει πως τα μάκτρα των καθαριστήρων δεν διώχνουν καλά το νερό αλλάξτε τα. Το κόστος είναι μικρό.

Για να μειώσετε έστω και λίγο το κόστος της μετακίνησης μπορείτε να φουλάρετε το ρεζερβουάρ σας στο πρατήριο που συνήθως πηγαίνετε. Κατά κανόνα είναι πιο φτηνό από αυτά των ΣΕΑ στις εθνικές οδούς, που εξυπηρετούν αποκλειστικά διερχόμενους. Επίσης τα ΣΕΑ έχουν ακριβές τιμές και σε ότι αφορά καφέδες και φαγώσιμα, οπότε μπορείτε να κάνετε και εδώ τον προγραμματισμό και να γλιτώσετε πέρα από κάποια ευρώ και χρόνο.

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι το φόρτωμα των αποσκευών, με το γενικό κανόνα να λέει πως οι πιο βαριές θα πρέπει να τοποθετούνται πιο χαμηλά, προκειμένου να μην επηρεάζεται σημαντικά το κέντρο βάρους και κατά συνέπεια η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Εννοείται πως στη σχάρα ή τη μπαγκαζιέρα δεν μπαίνουν βαριές αποσκευές, ενώ καλό είναι να χρησιμοποιούνται μόνο όταν είναι απόλυτα απαραίτητες, καθώς πέρα από την κατανάλωση αυξάνεται και το επίπεδο θορύβου -και τα δύο αισθητά. Αυτό ισχύει και για τις βάσεις ποδηλάτων, με αυτές που «κρέμονται» στο πίσω μέρος να είναι και αυτές που επιβαρύνουν περισσότερο, ενώ θα πρέπει να προσέξει κανείς προκειμένου να μην επηρεάζεται η ορατότητα του οδηγού.

Για να είστε όσο το δυνατόν πιο άνετοι και χαλαροί στο ταξίδι έχετε εύκαιρο νερό και κάτι για φαγητό, ειδικά αν υπάρχουν και μικρά παιδιά, ψιλά ή e-pass για τα διόδια, γυαλιά ηλίου και Bluetooth για το κινητό σας -ο νέος ΚΟΚ που ισχύει ήδη προβλέπει ακόμα πιο αυστηρές ποινές για τη χρήση κινητού στο αυτοκίνητο χωρίς αυτό. Αν μπορείτε να συνδέσετε το smartphone σας στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου σας κάντε το, αλλά πριν ξεκινήσετε, ενώ αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε εφαρμογή πλοήγησης μια κατάλληλη βάση αποδεικνύεται πρακτική και αυξάνει την ασφάλεια. Φυσικά η χρήση ζωνών ασφαλείας είναι αδιαπραγμάτευτη, όπως και τα ειδικά καθίσματα για τα παιδιά.

Στο δρόμο μην πλησιάζετε υπερβολικά το προπορευόμενο όχημα. Αφήστε ικανοποιητική απόσταση και για να έχετε ικανό χρόνο αντίδρασης αλλά και γιατί ένα φορτωμένο αυτοκίνητο χρειάζεται περισσότερα μέτρα για να επιβραδύνει ή για να ακινητοποιηθεί. Επίσης επιταχύνει και πιο αργά, κάτι που πρέπει να έχετε υπόψη σε ενδεχόμενες προσπεράσεις.

Οι αλλαγές λωρίδων έχει αποδειχθεί πως δεν προσφέρουν κανένα χρονικό όφελος παρά μόνο αύξηση του κινδύνου, ενώ το προσπέρασμα από δεξιά και παράνομο είναι και επικίνδυνο. Στην περίπτωση που ο οδηγός μπροστά σας κινείται αργά για τα δεδομένα σας μην τον πλησιάζετε «απειλητικά», μην του κορνάρετε και μην του ανάβετε τα φώτα. Αν το κάνετε πιθανότατα θα τον αγχώσετε και ίσως να αντιδράσει λανθασμένα, οπότε απλά περιμένετε και προσπεράστε στην πρώτη ευκαιρία με ασφάλεια.

Στις εθνικές οδούς διατηρείτε, όπου είναι εφικτό και νόμιμο, μια ταχύτητα από 120 έως 130 χλμ./ ώρα. Έτσι και γρήγορα θα φτάσετε στον προορισμό σας και έχοντας πετύχει μια λογική κατανάλωση. Αν κινηθείτε πιο γρήγορα και θα πρέπει να βρείτε πιο γρήγορα πρατήριο και υπάρχει κίνδυνος για πρόστιμο ή και για απώλεια του διπλώματος.

Ένα καλός και πολύ εύκολος τρόπος για να κινηθείτε οικονομικά είναι να ακολουθείτε τις υποδείξεις του αυτοκινήτου σας -τα πιο πολλά καινούργια μοντέλα έχουν κάτι αντίστοιχο- για τις αλλαγές ταχυτήτων. Επίσης αν έχει cruise control μη διστάσετε να το χρησιμοποιήσετε, ειδικά δεν αν το κιβώτιο είναι αυτόματο.

Καλό ταξίδι και Καλή Ανάσταση!

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: