Η έκθεση με θέμα «Η ελληνική γλυπτική και ο Gustav Rodin», που λαμβάνει χώρα εδώ και κάποιες μέρες στο Λονδίνο, φέρνει στο Μουσείο πολύ κόσμο- Πλάι στα γλυπτά της έκθεσης τα Ελγίνεια
Βρετανικό Μουσείο 2018. Το Μουσείο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική γλυπτική του 5ου π.Χ. αιώνα. Ο λόρδος Elgin, κατέβασε από τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, τις μετόπες, την ζωοφόρο με την πομπή των Παναθηναίων καθώς και τις μετόπες που παριστάνουν τον πόλεμο μεταξύ Λαπιθών και Κενταύρων.
Πολλά γλυπτά καταστράφηκαν. `Ηταν ίσως η μεγαλύτερη καταστροφή της τέχνης του 5ου αιώνα. Το δεύτερο κακό που βρήκαν αυτά τα γλυπτά όταν τα καθάρισαν με λάθος τρόπο πριν από πολλά χρόνια, χωρίς να σεβαστούν το υλικό από μάρμαρο, με την υπέροχη υφή και διαφάνεια.
Το φως και ο τρόπος της τεχνικής στην επεξεργασία των μαρμάρων ήταν μοναδική. Η επιφάνεια ήταν σαν από μετάξι και αυτή τους η τεχνική ποτέ δεν ξεπεράστηκε έκτοτε.
Με τον καθαρισμό, τα μάρμαρα δείχνουν λαβωμένα και εκτός τόπου, χρόνου και περιβάλλοντος. Ο πολιτισμός επιβάλλει να επιστραφούν τα μάρμαρα στην γενέτειρά τους.
Μα που βρίσκεται η Καρυάτιδα;
Σε έναν ενδιάμεσο ασήμαντο χώρο περνά απαρατήρητη, παραμελημένη και παραπεταμένη…Η έκθεση με θέμα «Η ελληνική γλυπτική και ο Gustav Rodin», που λαμβάνει χώρα εδώ και κάποιες μέρες στο Λονδίνο, φέρνει στο Μουσείο πολύ κόσμο. Θαυμασμός διάχυτος για τον Γάλλο γλύπτη του 19ου αι., δίπλα ακριβώς στις μετόπες του Παρθενώνα που δίνουν μεγάλη αίγλη στον σπουδαίο γλύπτη, που ήταν και μεγάλος θαυμαστής της ελληνικής τέχνης.