ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: «Να καταστήσουμε τον ΟΛΘ σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο»

Κοινοποίηση:
limani-thessalonikis

Στο σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) – CMA, όπου συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης, έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ, κατέληξε ο ΟΛΘ.

Συγκεκριμένα η κοινοπραξία προσέφερε τίμημα 231,926 εκατ. ευρώ για το 66% του ΟΛΘ, ποσό που ξεπερνά κατά 96 εκατ. ευρώ (71%) την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του λιμανιού.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται στο 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, εκτός από την προσφορά των 231,926 εκατ., υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. την επόμενη επταετία, αλλά και αναμενόμενα έσοδα του δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης, μερίσματα και επιπρόσθετες επενδύσεις.

Σημειώνεται επίσης ότι ο παραχωρησιούχος καλείται να αυξήσει τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000TEU μέσα σε διάστημα 9 ετών.

Η κοινοπραξία που αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής περιλαμβάνει ως γνωστόν το γερμανικό επενδυτικό σχήμα DIEP, την Belterra εταιρεία συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη και την εταιρεία Terminal Link θυγατρική της γαλλική CMA. Η CMA είναι ένας από τους μεγαλύτερους port operator στον κόσμο και ένα από τα βασικά μέλη της Ocean Alliance, δηλαδή της συμμαχίας τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία συμμετέχει και η Cosco. Η γαλλική εταιρεία ανήκει σε μια από τις πιο γνωστές επιχειρηματικές οικογένειες της Γαλλίας την οικογένεια Saadé.

Στην ανακοίνωση της «Belterra Investments LTD» αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η κοινοπραξία του γερμανικού επενδυτικού ομίλου Deutsche Invest Equity Partners GmbH, της Terminal Link SAS του ομίλου CMA-CGM και Belterra Investments LTD είναι εκείνη που πλειοδότησε στο διεθνή διαγωνισμό για τον ΟΛΘ.

Αποδεχτήκαμε με τιμή την πρόσκληση του fund DIEP, ενός πανίσχυρου επενδυτικού ομίλου, να συμμετάσχουμε στην κοινοπραξία διεκδίκησης του ΟΛΘ, να συνδιαμορφώσουμε ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης και να διασφαλίσουμε πως η Θεσσαλονίκη και η τοπική κοινωνία θα ωφεληθούν δραστικά από αυτή την μεγάλη επένδυση.

Αν και συμμετέχουμε με μειοψηφικό ποσοστό, αισθανόμαστε υπεύθυνοι για την υλοποίηση ενός εκ των μεγαλύτερων επενδυτικών προγραμμάτων στην Θεσσαλονίκη και τη χώρα.

Φιλοδοξούμε, μαζί με τους συνεργάτες μας DIEP και Terminal Link της CMA CGM, να καταστήσουμε τον Ο.Λ.Θ. σημείο αναφοράς στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, την Ευρώπη και τον κόσμο, με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και ισχυρές συνεργασίες».

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: