Οι αντιδράσεις περιορίστηκαν σε
επιστολές και ψηφίσματα που δεν απαντήθηκαν ποτέ, ενώ όπως πληροφορούμαστε, το αίτημα που μπαίνει πλέον σε προτεραιότητα είναι η βελτίωση των παράπλευρων επαρχιακών οδών. Η Εγνατία Οδός ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάστηκε για να άρει την απομόνωση της Βόρειας Ελλάδας, να ευνοήσει τις μεταφορές και τον τουρισμό, τείνει να γίνει ένας δρόμος για λίγους. Ένας ακόμα σταθμός διοδίων, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε, κατατείνει όλο και περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση.
Έτσι μετά την παρέλευση έξι μηνών από την προηγούμενη κινητοποίηση των τοπικών φορέων της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και τις διαβεβαιώσεις που πήραν για την αναλογική λειτουργία των διοδίων που πρόκειται να εγκατασταθούν, καμία δέσμευση από την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ δεν υλοποιήθηκε. Αντ’ αυτού το άδικο σύστημα των γνωστών διοδίων, επεκτείνεται σε μεγαλύτερο κομμάτι της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης μεγαλώνοντας την οικονομική υποβάθμιση για μία από τις φτωχότερες Περιφέρειες της Ευρώπης.
Οι εργασίες κατασκευής των διοδίων Μέστης ξεκίνησαν με τα συνεργεία να εργάζονται και στις δύο λωρίδες του αυτοκινητόδρομου, πλησίον χώρου στάθμευσης, δημιουργώντας τη βάση για την τοποθέτηση των σταθμών. Οι λωρίδες κυκλοφορίας στα σημεία που εκτελούνται σήμερα οι εργασίες έχουν περιοριστεί με ειδική σήμανση, όπως θα διαπιστώσουν οι διερχόμενοι οδηγοί. Σε λιγότερο από πέντε μήνες από σήμερα θα πληρώνουμε διόδια στη Μέστη. Αυτό σηματοδοτεί και η σύμβαση που υπεγράφη τέλη Μαρτίου στην Θεσσαλονίκη, μεταξύ της Εγνατίας Οδού ΑΕ και της αναδόχου εταιρείας ΑΚΤΩΡ με έδρα την Κηφισιά Αττικής. Με βάση όσα ορίζονται στην σύμβαση, η ανάδοχος εταιρία πρέπει να παραδώσει το έργο σε έξι μήνες. Η ίδια εταιρεία θα κατασκευάσει επίσης τους σταθμούς διοδίων Ευζώνων, Παμβώτιδας και Ιεροπηγής.
Θυμίζουμε ότι για τον συγκεκριμένο σταθμό διοδίων της Μέστης είχαν γίνει διαμαρτυρίες και επαφές των τοπικών πολιτικών και αυτοδιοικητικών με την Αθήνα, όμως εκ του αποτελέσματος κρίνοντας έπεσαν στο κενό. Μέσω της ΠΕΔ ΑΜΘ εστάλη στην Αθήνα ψήφισμα των φορέων της Θράκης, με το οποίο ζητείται η αναστολή της κατασκευής του σταθμού διοδίων στη Μέστη. Το ψήφισμα αυτό περιελάμβανε τα συμπεράσματα στα οποία είχε καταλήξει η σύσκεψη που έγινε στην Αλεξανδρούπολη την 1η Απριλίου.
Μέσω αυτού ζητούσαν την αιτιολόγηση του κόστους των διοδίων με σαφή και δεσμευτικό τρόπο πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων διοδίων και ως προαπαιτούμενο αυτής, τη σύνταξη και δημοσίευση μελέτης καθορισμού κόστους διοδίων. Η μη ύπαρξη αυτής της μελέτης μετά από ένα εύλογο διάστημα 6 μηνών, θέτει σε αμφισβήτηση και τη λειτουργία των υφισταμένων διοδίων. Ζητούσαν τη διατήρηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με την υφιστάμενη δομή ως χρήσιμου εθνικού εργαλείου. Πρότειναν τη δημιουργία σταθμού διοδίων στο Τελωνείο των Κήπων, ως μοναδική πύλη προς Ευρώπη, μέσω του οποίου θα εισπραχθούν τέλη από αλλοδαπούς χωρίς να θιγεί το ελαχιστότατο εισόδημα των κατοίκων της φτωχότερης περιφέρειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την εφαρμογή αναλογικών τελών σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού. Ζητούσαν την άμεση εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο, εφαρμογή που θα φέρει έσοδα και θα προστατεύσει τις υποδομές της Περιφέρειας από την αλόγιστη χρήση.
Πλέον όπως πληροφορούμαστε, το αίτημα που μπαίνει σε προτεραιότητα από τους τοπικούς φορείς είναι η βελτίωση των παράπλευρων επαρχιακών οδών, σε μία πράξη …παραδοχής της ήττας, αφού οι εργασίες κατασκευής των διοδίων είναι γεγονός.
Μαθαίνουμε μάλιστα ότι επίκειται ειδική συνεδρίαση περιφερειακού συμβουλίου ΑΜ-Θ για τα διόδια μέχρι τις 10 Μαΐου. Για το ποιο θα είναι το περιεχόμενο αυτής και σε ποιες αποφάσεις θα καταλήξει, μένει να το μάθουμε πολύ σύντομα. Μέχρι τότε οι εργασίες κατασκευής των διοδίων συνεχίζονται.
http://www.xronos.gr/