Ξεκινάει η “μπίζνα” με τα λιμάνια. Δείτε τι πουλάμε!

Κοινοποίηση:
olp_cosco_1

Δεκάδες εταιρίες του εξωτερικού ενδιαφέρονται…

Ξεκινάει το «παιχνίδι» των ιδιωτικοποιήσεων, παρά τα όσα έλεγε προεκλογικά η «αριστερή» κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για επαναξιολογήσεις, δεσμευτικές προτάσεις κλπ κλπ! Ήταν να μπει δηλαδή το νερό στο αυλάκι και γλυκαθούν οι ξένοι με τα «χρυσαφικά» της χώρας μας και αρχίσουν και αγοράζουν τα πάντα!

Ο λόγος γίνεται για τον ΟΛΠ, καθώς έως τα τέλη Οκτωβρίου και χωρίς καμία καθυστέρηση ( ε, πως αλλιώς;;), θα έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ.

Έως τότε από το νέο υπουργό Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο νόμου που θα αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος (που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών). Το πιο σημαντικό και ελπίζουμε να μην περάσεις στα ψηλά γράμματα, είναι πως θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority), που θα ασκεί διοίκηση, και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ. Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή, θα διατεθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η οποία υπενθυμίζουμε «φλερτάρει» έντονα και λιμάνια της Τουρκίας και η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Το ίδιο σκηνικό πρόκειται να γίνει και με το λιμάνι της  Θεσσαλονίκης αναφορικά με το 67% του ΟΛΘ. Οκτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του.

Πρόκειται για τις εταιρείες: APM Terminals, B.V., Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, Duferco Participations Holding S.A., International Container Terminal Services, Inc, Mitsui & Co., Ltd., P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. και Υilport Holding Inc.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. αυτο που δεν καταφεραν οι Περσες δις, το καταφερνουν οι κινεζοι. ΟΧΙΙΙΙ, στους δρομους αμεσως, θα μας παρουν και τα σ…α

Comments are closed.