Οι γονείς δίνουν 8.000 ευρώ για φροντιστήρια και 10.000 ευρώ για ιδιαίτερα. Κατά τα άλλα υπάρχει δημόσια παιδεία…

Κοινοποίηση:
sxoleio

Μπορεί η κρίση να έχει χτυπήσει πολλές οικογένειες οι οποίες δεν κάνουν εκπτώσεις για την εκπαίδευση των παιδιών τους αφού 4 στους 5 μαθητές λυκείου έχουν εξωσχολική υποστήριξη με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 7.937 ευρώ για όσους παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήρια και σε 10.190 ευρώ για όσους κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα.

Τα παραπάνω προέρχονται από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τυχαία δειγματοληψία από την εταιρεία Palmon Analysis για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αθήνας σε δείγμα 534 γονέων και κηδεμόνων και δημοσιεύτηκε από το ΑΠΕ -ΑΜΠΕ. Στην έρευνα επίσης καταγράφηκε το ποσοστό αποτυχίας των μαθητών με εξωσχολική υποστήριξη το οποίο και ανέρχεται σε 12%.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 1 στους 3 μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη δε συμμετέχουν στις πανελλαδικές και ως επί το πλείστον τα παιδιά αυτά προέρχονται από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, με αποτέλεσμα να τίθεται θέμα «κοινωνικού αποκλεισμού». Το παραπάνω μπορεί να συνδεθεί και με το γεγονός ότι το οικονομικό είναι η αιτία που οδηγεί το 47% των μαθητών μακριά από φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.

Οι γονείς σε ποσοστό 90% θεωρούν ότι η συμβολή της εξωσχολικής υποστήριξης ήταν πολύ ή αρκετά θετική για την εισαγωγή των παιδιών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλο ένα στοιχείο που καταγράφηκε στην έρευνα είναι ότι οι γονείς σε ποσοστό 83% κρίνουν θετική την επιδότηση του κόστους της εξωσχολικής υποστήριξης από το κράτος μέσω του ΕΣΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φροντιστές έχουν κατά καιρούς υποβάλλει αίτημα για την υποστήριξη των γονέων μέσω «επιταγής ενισχυτικής διδασκαλίας» η οποία θα ενισχύσει από τη μια τις αδύναμες οικονομικά οικογένειες και από την άλλη πλευρά θα δώσει πλήγμα στην παραοικονομία των ιδιαίτερων μαθημάτων.

Η μεγάλη στροφή των μαθητών προς τα φροντιστήρια μπορεί να συνδεθεί και με το γεγονός ότι η πρόσθετη διδακτική στήριξη ξεκινά στο μέσον σχεδόν της σχολικής χρονιάς. Η καθυστέρηση αυτή δίνει τη χαριστική βολή στο πρόγραμμα όσον αφορά το ενδιαφέρον των μαθητών της Γ λυκείου αφού οι περισσότεροι μαθητές λόγω και της πίεσης να βγάλουν την ύλη παρακολουθούν μαθήματα από την αρχή της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα όταν ξεκινούν τα μαθήματα στην πρόσθετη να μην εγκαταλείπουν τα ιδιαίτερα μαθήματα ή τα φροντιστήρια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στροφής των μαθητών σε άλλες λύσεις εκτός του δημόσιου σχολείου αποτελούν τα στοιχεία από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας σχετικά με το ενδιαφέρον των μαθητών για τα ενισχυτικά μαθήματα στα λύκεια του νομού. Από τον πίνακα που ακολουθεί διαπιστώνει κανείς ότι σε σύνολο 560 μαθητών που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη οι μαθητές της Γ τάξης αποτελούν το 6.8% ενώ της Β τάξης το 32.3%. Αντίθετα η πλειονότητα των μαθητών φοιτά στην Α τάξη.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

3 Σχόλια

  1. Αφού το Υπουργείο Παιδείας εχει ιδρύσει το ΙΕΠ (ιδιωτικός φορέας,στελεχωμένος με φίλους συνταξιούχους ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ του υπουργού,που παρέχουν έργο προς το συμφέρον του υπουργείου,με χρήματα του εξαθλιωμένου λαού,ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΧΛΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ;ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΑΝΕΙ!!

  2. Aφού ΔΕΝ παράγεται έργο στα Δημόσια σχολεία (Λύκεια), ας κλείσουν. Με τα λεπτά που θα εξοικονομηθούν να ενισχυθούν οι οικονομικά ασθενείς μαθητές.
    Αν κλείσουν τα Λύκεια, δεν θα έχουμε καταλήψεις, ανόητους συνδικαλιστές, σπατάλη χρημάτων για τα κτίρια και την θέρμανση, δεν θα πληρώνουμε ρεύμα και τηλέφωνα ούτε διευθυντές, συμβούλους κλπ. Το μόνο που μαθαίνουν στα παιδιά είναι η παπαγαλία (αποστήθιση) κάποιων γνώσεων μέθοδος που έχει ξεπεραστεί εδώ και 100 χρόνια.
    Αφού τα φροντιστήρια να αναβαθμιστούν και να πάρουν την θέση των Λυκείων. Να καταργηθούν οι Πανελλήνιες και να γίνονται οι επιλογές των μαθητών απο τις σχολές. (μεβαθμούς ή εξετάσεις ανάλογα το κύρος της σχολής)
    Το ίδιο να ισχύσει για την πλειοψηφία των ΑΕΙ/ΤΕΙ.
    ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

  3. …όταν εχεις μεγαλωση μια η και δυο γενιες από ελληνες με το ονειρο του δημοσιου τι περιμενεις από το εκπαιδευτικο συστημα?δηλαδη πρεπει να εισαι καλος μαθητης για να γινεις Δ/Υ?Αυτο καναμε στην τελικη.και σαν να μην ηταν αρκετα κακο αυτό.Οταν επερνε ο άλλο στο δημοσιο αξιωμα εκανε ότι περνουσε από το χερι του να βαλει τρικλοποδιά στον άλλο που ειχε ονειρα…..

Comments are closed.