ΠΟΛΛΑ τα ερωτηματικά: Επί 18 λεπτά το αεροπλάνο της Germanwings έχανε ύψος, αλλά οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν SOS!

Κοινοποίηση:
878

Τα νέα δεδομένα που αφορούν στην αεροπορική τραγωδία με τους 150 νεκρούς στις γαλλικές Άλπεις πολλαπλασιάζουν τα ερωτήματα.

Όπως αποδεικνύεται τώρα το αεροπλάνο έχανε ύψος σταδιακά για 18 ολόκληρα λεπτά και βρέθηκε από τα 20.000 πόδια στα 2.000 πόδια με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην πλαγιά του βουνού.

Κανείς από τους ειδικούς δεν μπορεί να καταλάβει τη σιγή ασυρμάτου, γιατί δηλαδή οι πιλότοι δεν έκαναν την παραμικρή αναφορά, γιατί δεν επικοινώνησαν με κανέναν. Επί της ουσίας η τελευταία επαφή με το αεροσκάφος ήταν όταν αυτό πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο.

Ύστερα το αεροσκάφος άρχισε σταδιακά να χάνει ύψος μοιάζοντας να έχει μπει σε διαδικασία προσγείωσης. Δυστυχώς όμως είχε μπει στη μοιραία πορεία καθόδου μέχρι την πρόσκρουση στις Άλπεις.

Το θέαμα που αντικρίζουν τα σωστικά συνεργία είναι ανατριχιαστικό. Το αεροσκάφος έχει κυριολεκτικά διαλυθεί σε χιλιάδες μικρά κομμάτια. Στην πλαγιά σε μια εξαιρετικά δύσβατη περιοχή υπάρχουν παντού ανθρώπινα μέλη. Δυστυχώς δεν υπάρχει από την πρώτη στιγμή η παραμικρή ελπίδα να βρεθεί κάποιος επιζών.

Τραγικές φιγούρες οι συγγενείς των θυμάτων. Πολλοί ήταν ήδη στο αεροδρόμιο και περίμεναν τους δικούς τους ανθρώπους όταν έμαθαν τα τραγικά νέα.
Πάγωσαν και τα πληρώματα της Germanwing που αρνούνται να πετάξουν, ενώ τα βλέμματα στρέφονται τώρα στα τεχνικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετώπισαν οι δύο πιλότοι, καθώς ήδη το αεροσκάφος λίγο πριν την πτήση είχε καθηλωθεί στο έδαφος και χρειάστηκε συντήρηση στο σύστημα προσγείωσης πριν δοθεί ξανά το ok για να επιστρέψει στις πτήσεις.

Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL.

Ο υπουργός εξήγησε πως «τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη» και γι’ αυτό το τρομοκρατικό σενάριο «δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε».

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία…).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: