«Πράσινο φως» για το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Αρχές Ιουλίου οι υπογραφές

Κοινοποίηση:
5943f6cb1dc52467568b4593

«Στις αρχές Ιουλίου θα υπογράψουμε με τον Αλέξη Τσίπρα τη συμφωνία με την οποία οι σιδηρόδρομοί μας αποκτούν ένα σημαντικό μέρος των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών», δήλωσε ο Ιταλός πρωθυπουργός Πάολο Τζεντιλόνι, κατά τη διάρκεια παρέμβασής του στη γερουσία της Ρώμης.

AdTech Ad

Παράλληλα, αναφερόμενος στο ταξίδι που πραγματοποίησε στην Κίνα, ο Ιταλός κεντροαριστερός πρωθυπουργός πρόσθεσε:

«Στην Κίνα ήμουν πολύ προσεκτικός, ώστε να μην προκύψει αντίθεση ανάμεσα στη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν κινεζικές επενδύσεις σε κάποια ιταλικά λιμάνια, με την πραγματικότητα της αγοράς του λιμένα του Πειραιά, από μέρους Κινέζων επενδυτών».

«Το λιμάνι της Αθήνας πρέπει να συνδεθεί με το κέντρο της Ευρώπης και εμείς θα συμβάλλουμε σε αυτό», κατέληξε ο Πάολο Τζεντιλόνι.

Την ίδια ώρα η Κομισιόν άναψε το «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίσησης αφού έκρινε ότι τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Συγκεκριμένα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, αποφάσισε ότι οι επιδοτήσεις ύψους περίπου 1 δισ. που δόθηκαν στον σιδηρόδρομο, τα προηγούμενα χρόνια δεν συνιστούν παράνομη κρατική ενίσχυση. Αντίστοιχα η ΕΕ κλείνει και την υπόθεση του ΟΣΕ, ο οποίος ελεγχόταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Βρυξελλών από το 2011.

Όπως σχολίασε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαγκρέιτε Βέστεϊγερ «τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν τις δύο κρατικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους Έλληνες επιχειρηματίες και επιβάτες γενικότερα. Η σημερινή απόφαση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών της Ελλάδας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης. Η εν λόγω ενίσχυση θα διευκολύνει επίσης τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό».

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο ΟΣΕ, η έρευνα της Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα πως η διαγραφή χρεών από την επιχείρηση ύψους 14,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι ετήσιες επιδοτήσεις μετά τις 22 Οκτωβρίου του 2014, και οι μετατάξεις περίπου χιλίων υπαλλήλων, δεν παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς νόμους περί κρατικών ενισχύσεων. Η ΕΕ έλαβε υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας και τη σημασία μιας εύρυθμης σιδηροδρομικής υπηρεσίας για τον πληθυσμό.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: