Σαφείς αποστάσεις από την απόφαση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου να δώσει τις ευλογίες του στο συλλαλητήριο για το Σκοπιανό πήρε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.
Ο κ. Χρυσόστομος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στην παρούσα όμως συγκυρία, σύνολη η διοργάνωση των συλλαλητηρίων είναι παντελώς διαφορετική και ξένη προς τον όλο θεσμό της Εκκλησίας».
«Ο ιστορικός, αποφασιστικός και πρωτοποριακός ρόλος της Εκκλησίας στους αγώνες του Έθνους δεν αναγνωρίζεται, ούτε καταξιώνεται στα συλλαλητήρια» προσθέτει.
«Όταν μάλιστα τα συλλαλητήρια αυτά διοργανώνονται, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πρόσωπα και σκοπιμότητες “έξωθεν και έσωθεν”, τότε η Εκκλησία δεν μπορεί να έχει λόγο συμμετοχής, ούτε και τρόπο παρουσίας», σημειώνει μεταξύ άλλων.
Το κείμενό του όπως δημοσιεύτηκε στο Amen.gr
«Τον τελευταίο καιρό και με αφορμή την αναζωπύρωση των διπλωματικών κινήσεων προς επίλυση των διμερών διαφορών της Ελλάδος με το κράτος των Σκοπίων (FYROM) (αλυτρωτισμός, ονοματοδοσία, erga omnes και άλλα τινά εξίσου σοβαρά που ίσως δεν πολυσυζητούνται δημοσίως) γίνεται επίσης αρκετή συζήτηση ως προς την διοργάνωση συλλαλητηρίων και τη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος έναντι αυτών.
Ο καταιγισμός δηλώσεων, υποδείξεων, προτροπών, «αναταράξεων» εκκλησιαστικών, συνηγορούν ή μάλλον επιβεβαιώνουν, ότι -δυστυχώς- και παρά τις όποιες διευκρινιστικές προσεγγίσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 26ης Ιανουαρίου ε.έ., κινούμεθα στο επικίνδυνο όριο της εκκοσμίκευσης και του εκπροτεσταντισμού του εκκλη-σιαστικού μας ήθους. Και γίνομαι πιο συγκεκριμένος:
Η Εκκλησία της Ελλάδος, πράγματι, και κατά το παρελθόν οργάνωσε συλλαλητήρια ή λαοσυνάξεις και μολονότι θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί, ότι τότε, τόσο ο λόγος όσο και ο τρόπος της οργάνωσής τους Της παρείχαν κάποια δικαιολογία, εντούτοις τις “εξαργύρωσε”, αρκετές δεκαετίες αργότερα, πολύ ακριβά.
Δεν αδικώ μάλιστα την ιστορική ακρίβεια, εάν ισχυριστώ, ότι το ανταποδοτικό “όφελος” ήταν αρκετά χαμηλό σε σχέση προς τον “αγώνα” και η ζημία αρκετά υψηλή σε σχέση προς τις επιδιώξεις Της.
Στην παρούσα όμως συγκυρία, σύνολη η διοργάνωση των συλλαλητηρίων είναι παντελώς διαφορετική και ξένη προς τον όλο θεσμό της Εκκλησίας.
Η οργάνωσή τους κινείται σε ένα θολό περιβάλλον, εκμετάλλευσης της αδιαμφισβήτητης και αμετακίνητης θέσης του ελληνικού λαού ως προς τη μή χρήση του ονόματος «Μακεδονία» για το γειτονικό κράτος των Σκοπίων.
Γι’ αυτό και τολμώ να θέσω καλόπιστα κάποια ερωτήματα και προβληματισμούς:
– Ποιοι είναι άραγε οι “άθεσμοι” οργανωτές των συλλαλητηρίων; Πρόεδροι οργανώσεων και ομάδων, οι οποίοι προφανώς εκπροσωπούν μια μερίδα του λαού μας.
Επιτρέπεται, συνεπώς, να σταθεί θεσμικά δίπλα τους η Εκκλησία, ως “θεραπαινίδα”; Ξεχνάμε, ότι η Εκκλησία εκφράζει το όλον και όχι το μέρος, με το οποίον δεν μπορεί να ταυτίζεται;
– Ποιους εκπροσωπούν οι “άγνωστοι” συνδιοργανωτές, οι οποίοι επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τη θεσμική Εκκλησία και να την “καπελώσουν“ για την ικανοποίηση δικών τους πολιτικών σκοπιμοτήτων, άλλοθι και επιδιώξεων ;
– Ποιοι είναι οι ανεύθυνοι εκείνοι ομιλητές, τους οποίους μάλιστα εξουσιοδοτούν επιπόλαια και ανεπίγνωστα κάποιοι επίσκοποι, για να διαβάσουν προς τον λαό το προσωπικό τους μήνυμα και τι τάχα εκπροσωπούν ή με ποια ιδιότητα απευθύνονται με τρόπο προκλητικό προς τον Προκαθήμενο και την Ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας προσκαλώντας τους να συμμετάσχουν στα δικά τους συλλαλητήρια;
– Ποιος είναι όμως και εκείνος ο εκκλησιολογικά ανυπόστατος συνδικαλιστικός οργανισμός ιερέων – κληρικών, ο οποίος προτρέπει τους κληρικούς να συμμετάσχουν σε ένα συλλαλητήριο για το οποίο η Εκκλησία θεσμικά έχει ήδη αποφανθεί; Πού βρίσκεται άραγε η κανονική συγκατάθεση των επισκόπων, στους οποίους ανήκουν κανονικά και εκκλησιολογικά οι εν λόγω κληρικοί; Δεν διαβλέπετε, αγαπητοί μου, ότι η κατ’ αυτόν τον τρόπο αντιμετώπιση του όλου θέματος εκφράζει έναν αμιγώς εκκλησιολογικό εκπροτεσταντισμό πρεσβυτεριανού και συγχρόνως δημοσιοϋπαλληλικού τύπου ιερωσύνης, η οποία ιεροκανονικά είναι μετέωρη;
Θεωρώ, όπως όλοι άλλωστε, δεδομένη και σεβαστή την επιθυμία κάθε Έλληνα πολίτη να συμμετάσχει σε οποιο-δήποτε συλλαλητήριο, προκειμένου να εκφρασθεί με τον πλέον δυναμικό τρόπο η λαϊκή βούληση για το συγκεκριμένο ζήτημα της ονοματοδοσίας. Πρέπει όμως να αναζητείται η θεσμική στήριξη της Εκκλησίας και μάλιστα με την συμμετοχή και παρουσία των επισκόπων Της; Μια τέτοια έκφραση αποτελεί καθαρά μια εκκοσμικευμένη αντίληψη λειτουργίας του ίδιου του εκκλησιαστικού σώματος μέσα στα “του κόσμου πράγματα”. Όταν μάλιστα αυτή η εκκοσμίκευση συνεπάγεται και τον -έστω δυσδιάκριτο για κάποιους- εκπροτεσταντισμό του εκκλησιαστικού μας ήθους, τότε κινδυνεύουμε να αλλοιωθούμε εκκλησιολογικά και να εκφυλιστούμε σε μια “θεραπαινίδα” διαφόρων ομάδων, πολλές φορές άγνωστης ιδεολογίας, τοποθέτησης και αρχών αλλά και επιδιωκόμενων σκοπιμοτήτων.
Θεωρώ, επομένως, ότι οι οποιεσδήποτε ενθουσιαστικές τάσεις θα πρέπει να περιοριστούν, προκειμένου να διαφυλάξουμε τον θεσμικό ρόλο της Εκκλησίας μέσα στην κοινωνία.
Ο ιστορικός, αποφασιστικός και πρωτοποριακός ρόλος της Εκκλησίας στους αγώνες του Έθνους δεν αναγνωρίζεται, ούτε καταξιώνεται στα συλλαλητήρια. Αρκεί και υπεραρκεί η επιβίωση του και η αναγνώριση του από την ίδια την Ιστορία, διαχρονικά.
Όταν μάλιστα τα συλλαλητήρια αυτά διοργανώνονται, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πρόσωπα και σκοπιμότητες “έξωθεν και έσωθεν”, τότε η Εκκλησία δεν μπορεί να έχει λόγο συμμετοχής, ούτε και τρόπο παρουσίας.
Ας προβληματιστούμε λίγο περισσότερο και ας αναλογιστούμε το μέλλον του θεσμού και όχι την εξέλιξη και ικανοποιηση των προσωπικών μας επιδιώξεων και οραματισμών !!!
ΚΑΛΑΜΑΤΑ 30-1-2018
+ Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος»
ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΚΑΙ ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ.
Αν την Κυριακή το Σύνταγμα πλημυρίσει από ΕΛΛΗΝΕΣ, τότε και ο ΧΡΥΣΟ…στομος θα πρέπει να πάει σπίτι του, αλλά δεν τον βλέπω ότι θα φιλοτιμηθεί να το κάνει, αν και θα έπρεπε πρώτος απ’ όλους να γνωρίζει ότι ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ, ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ. Και αν δεν σέβεται τον ΛΑΟ του, θα έπρεπε τουλάχιστον να (δείχνει ότι) σέβεται τον ΘΕΟ του.
Ο επίσκοπος πρέπει να εκφράζει το λαϊκό αίσθημα και όχι να αντιτίθεται σε αυτό. Όταν μάλιστα το λαϊκό αίσθημα είναι και ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ, τότε ο επίσκοπος θα έπρεπε να είναι επικεφαλής αυτών των κινήσεων.
Διαφορετικά ο κάθε ΧΡΥΣΟ…στομος ας πάει σε χώρες της επιλογής του να εφαρμόσει τις απόψεις του, π.χ. Τουρκία ή να κατηχήσει τον ISIS (ξέρει αυτός) αν τον ενδιαφέρει να διαδοθεί ο λόγος του Θεού.
Και για να έχουμε και μία καλή εξήγηση, από που προκύπτει η εξουσιοδότηση του Θεού προς τον κάθε ΧΡΥΣΟ…στομο να τον εκπροσωπεί και να τον ερμηνεύει;;; Έτσι για να καταλαβαινόμασθε τελικά.
Εμένα πάντως ουδόλως με ενδιαφέρει η γνώμη του κάθε ΧΡΥΣΟ…στομου.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΡΜΟΝΗΣ
Βρε άντε χασου μαυροτσουκαλο γουρουνομουρη άνθρωπος της εκκλησίας είσαι για. σατανάς.
INE POLI PARAKSENO,OTAN BLEPO AFTON TON MITROPOLITI, PAGONOUN TA SOTHIKA MOU KE TON DIOHNOUN MAKRIA SAN PAGO…, GIA PROTI FORA MOU IHE SINBI EBDOMADES PROTOU PSIFISOUN STIN ELLINIKI BOULI TON NOMO SINBIOSIS GIA TOUS ANOMALOUS…!!!
OTI KE AN SINBENI ,NA METANOISI, O THEOS/THEANTHROPOS THA TON SINHORESI…
Αραπινα μαυρομούρα ξεκ@λιαρα …. κάτσε καλά μωρη!!!!
Ουστ μωρη πουστρα!!! Τι θα κανεις ; θα βγαλεις το στριγκ και θα μαστιγωνεις με αυτο οσους πανε;
KAI Ο ΙΕΡΟΝΥΜΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ . ΕΤΟΙΜΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΝΑ ΑΔΕΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΨΕΥΤΟΡΩΜΑΙΙΚΟ.
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΠΕΣ ΕΣΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ !!!
ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΟΥΜΕ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΣΟΥ !!!!
ΝΑ ΤΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΟΠΟΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΟΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΑΠΟΦΙΛΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΛΥΚΟΣ ΜΕ ΠΡΟΒΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ. ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.