ΠΡΟΣΟΧΗ! Αρχίζουν οι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα – Τσουχτερά πρόστιμα

Κοινοποίηση:
autokinita

Παρά τις θετικές ενέργειες που έχουν γίνει από τον Ιούνιο του 2017, στην προσπάθεια να παταχθεί το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, εντούτοις είναι εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη τα ανασφάλιστα οχήματα.

Και βέβαια, σε αυτά που κυκλοφορούν με πινακίδες, χωρίς να είναι ασφαλισμένα, προστίθενται και χιλιάδες ακόμη, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει πινακίδες, με τη λογική ότι θα τα έχουν ακινητοποιημένα. Κι όμως, γυρίζοντας την ελληνική περιφέρεια, σε κάθε χωριό, βλέπεις να κυκλοφορούν οχήματα χωρίς πινακίδες, κάνοντας κοντινές κυρίως διαδρομές, τα οποία βέβαια είναι ανασφάλιστα. Κι επειδή έχουν συμβεί ατυχήματα, ο κάτοχος του οχήματος αποζημιώνει τον άλλο οδηγό, διότι διαφορετικά θα μπλέξει, ενώ σε άλλη περίπτωση το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημιώνει.

Το θέμα είναι τι έχει γίνει και τι γίνεται στη συνέχεια με το μείζον ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Για να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω, τον Ιούνιο του 2017 ξεκίνησε η αποστολή ειδοποιητηρίων σε κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων, ωστόσο υπήρξαν πολλά θέματα, διότι πολλοί είχαν αποσύρει – ανακυκλώσει τα οχήματά τους και δεν είχαν περάσει στο σύστημα του Υπουργείου Οικονομικών, άλλα είχαν κλαπεί κι εν γένει υπήρξε αναστάτωση. Χιλιάδες πολίτες έτρεχαν στις Περιφέρειες και στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών για να αποδείξουν ότι δεν έχουν όχημα στην κατοχή τους και το Υπουργείο αναγκάστηκε να παγώσει τα πρόστιμα.

Πάντως, ορισμένες χιλιάδες ιδιοκτητών, έτρεξαν να τα ασφαλίσουν, ώστε να αποφύγουν τα πρόστιμα, αλλά το θέμα παραμένει μεγάλο.

Πρόθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ήταν να διενεργήσει νέα διασταύρωση στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Οικονομικών θέτει σε εφαρμογή τη νομοθεσία για τα ανασφάλιστα οχήματα, με ελέγχους από τις αρμόδιες αστυνομικές Αρχές και ηλεκτρονικά με την επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί καλύτερα η κατάσταση, αλλά όσο δεν ελέγχονται αυτοί που κυκλοφορούν χωρίς πινακίδες οχήματα στην περιφέρεια της χώρας, θέμα θα υπάρχει.

Η ασφάλιση ενός οχήματος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και για το λόγο αυτό θέτουμε ορισμένες ερωτήσεις και απαντούμε ώστε όλοι να γνωρίζουν τι συμβαίνει με την ασφάλιση του οχήματος.

Κατ’ αρχάς, ανασφάλιστο θεωρείται κάθε όχημα που κυκλοφορεί χωρίς να έχει την υποχρεωτική από το Νόμο κάλυψη της Αστικής Ευθύνης έναντι Τρίτων. Υπεύθυνος για την ασφάλιση του οχήματος είναι βέβαια ο ιδιοκτήτης του.

Αν έχει ακινητοποιημένο κάποιος μόνιμα το όχημά του και δεν το κυκλοφορεί, απαλλάσσεται από την υποχρέωση να το ασφαλίσει;

Ακόμη και αν το όχημα είναι ακινητοποιημένο είναι απαραίτητο να είναι ασφαλισμένο, διαφορετικά είναι παράνομο, εκτός αν ο ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες (διαδικασία ακινησίας). Όμως, υπάρχει το θέμα ότι πολλοί τα κυκλοφορούν στα χωριά για κοντινές διαδρομές, παράνομα βέβαια.

Ποιες είναι οι κυρώσεις που έχει ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος;

Ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει διοικητικές κυρώσεις όπως:

Αφαίρεση πινακίδων

Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας

Χρηματικό πρόστιμο

Επιπλέον, ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει και ποινικές κυρώσεις.

Ποιο είναι το παράβολο υπέρ του Δημοσίου που θα πρέπει να πληρώσει ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος για να ασφαλιστεί;

Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της ειδοποιητήριας επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το ύψος του οποίου ορίζεται κατά κατηγορία οχήματος ως εξής:

Εκατό (100) ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κ.εκ.

Εκατόν πενήντα (150) ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251 κ.εκ. και άνω.

Διακόσια (200) ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 κ.εκ.

Διακόσια πενήντα (250) ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 cc και άνω.».

Τι γίνεται αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες σε τρίτους; Ποιες είναι οι συνέπειες;

Στην περίπτωση αυτή, το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει εκείνους που υπέστησαν σωματικές βλάβες.

Στη συνέχεια, στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του τραυματισμού ο παθών μπορεί, ενδεικτικά να απαιτήσει: ιατρικές δαπάνες, δαπάνες για αποκλειστική νοσοκόμα-οικιακή βοηθό, απώλεια εισοδημάτων, αποζημίωση λόγω τυχόν αναπηρίας, αποζημίωση ηθικής βλάβης κ.λ.π.

Τι γίνεται αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει θανατηφόρο ατύχημα; Ποιες είναι οι συνέπειες;

Στην περίπτωση αυτή, η απαίτηση αποζημίωσης υποβάλλεται από τα μέλη της οικογένειας του ανθρώπου που έχασε τη ζωή του. Το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει τους δικαιούχους. Στη συνέχεια, στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε.

Τι συμβαίνει αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει υλικές ζημιές; Ποιες είναι οι συνέπειες;

Στην περίπτωση αυτή, το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει αυτούς που υπέστησαν υλικές. Στη συνέχεια, στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε.

Καταλήγοντας, το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι πλέον κοινωνικό, λόγω των συνεπειών που έχει (ατυχήματα, αναπηρίες, περίθαλψη, κ.λπ.). Ο νόμος, λοιπόν, τίθεται σε εφαρμογή. Αξίζει να επισημάνουμε ότι σήμερα, η ασφάλιση είναι απλή και οικονομική. Με σύντομες και απλές διαδικασίες, μπορείτε να ασφαλίσετε το αυτοκίνητό σας, σε λιγότερο από 5 λεπτά και να εκτυπώσετε το συμβόλαιό σας απευθείας από το σπίτι ή από το γραφείο. Πλέον μπορείτε να αποκτήσετε ακόμα πιο οικονομικά, μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικά το πρόγραμμα ασφάλισης που επιθυμείτε, σε λιγότερο από 5 λεπτά.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: