Τριάμισι χρόνια μετά την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 των αερογραμμών της Μαλαισίας η τύχη του αεροσκάφους και των επιβατών του παραμένει ένα μεγάλο, άλυτο, μυστήριο. Ωστόσο, οι έρευνες για την επίλυσή του, που κράτησαν τρία ολόκληρα χρόνια- από το Μάρτιο του 2014 έως πρόσφατα- έριξαν φως σε «σκοτεινές» όψεις του βυθού.
Μάλιστα, πλέον, οι λεπτομερείς χάρτες βυθού που έχουν καταρτιστεί στην διάρκεια των ερευνών για την ανεύρεση του αγνοούμενου αεροσκάφους της πτήσης MH370 των αερογραμμών της Μαλαισίας, μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση της κατανόησης για τους πληθυσμούς των ψαριών, αλλά και την προϊστορική μετακίνηση των ηπείρων που βρίσκονται στο νότιο ημισφαίριο της γης.
Οι χάρτες αυτοί, δόθηκαν στην δημοσιότητα χθες, ενώ η έρευνα στον Ινδικό ωκεανό ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη υποβρύχιων βουνών που έχουν έκταση μεγαλύτερη από αυτή του Έβερεστ. Παράλληλα, εντοπίστηκε και μία χαράδρα στο βυθό, η οποία είναι διάσπαρτη από υποθαλάσσια ηφαίστεια, ενώ έχει μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Υπενθυμίζεται ότι η πτήση “φάντασμα” χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ τον Μάρτιο του 2014 καθώς πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, μεταφέροντας 239 επιβάτες και πλήρωμα. Η εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 έχει εξάψει τη φαντασία πολλών και δεκάδες σενάρια έχουν διατυπωθεί για το τι μπορεί να έχει συμβεί: Κανένα ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί έως τώρα με αποτέλεσμα η υπόθεση να αποτελεί πλέον ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της πολιτικής αεροπορίας.
Το μυστήριο της ΜΗ370
Υπενθυμίζεται ότι οι έρευνες σταμάτησαν επισήμως τον περασμένο Ιανουάριο και έπειτα από τρία χρόνια άκαρπων ερευνών οι τρεις χώρες (Αυστραλία, Μαλαισία και Κίνα) που αναζητούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα τα ίχνη του ανακοίνωσαν πως σταματούν να ψάχνουν.
«Παρά το ότι καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα διαθέσιμα επιστημονικά εργαλεία, η έρευνα δεν κατάφερε να εντοπίσει το αεροσκάφος» έλεγαν και προσέθεταν ότι «ως εκ τούτου οι υποβρύχιες έρευνες ανεστάλησαν»
Μέχρι τώρα δεν έχει προκύψει κανένα στοιχείο από τις έρευνες αυτές που να δείχνει ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρίσκονται στο βυθό της θαλάσσιας ζώνης.
Ωστόσο κάποια συντρίμμια, τα οποία ανέρχονταν σε περίπου 20 τμήματα και τα οποία βρέθηκαν στην ακτογραμμή του Ινδικού Ωκεανού ανοιχτά της ανατολικής Αφρικής σε κοντινή απόσταση από τη σημερινή ζώνη ερευνών, ταυτοποιήθηκε ότι ανήκαν πιθανώς ή με βεβαιότητα στο μοιραίο Boeing 777 της Malaysia Airlines.
Τον Δεκέμβριο εξάλλου, οι αυστραλιανές αρχές είχαν αποφανθεί ότι μάλλον το αεροσκάφος δεν έπεσε στη θαλάσσια ζώνη των 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία γίνονταν οι έρευνες.
Οι ειδικοί προσδιόρισαν τότε μια άλλη ζώνη 25.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία μπορεί πιθανώς να κατέπεσε και να βυθίστηκε το αεροσκάφος. Αλλά η Αυστραλία, όπως και η Μαλαισία έκριναν ότι οι πιθανότητες να βρεθεί εκεί το αεροπλάνο δεν επαρκούσαν για να επεκταθούν οι επιχειρήσεις.
Η απόφαση να σταματήσουν οι «έρευνες δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία, ούτε χωρίς μεγάλη λύπη», αναφερόταν στην ανακοίνωση των κυβερνήσεων των τριών χωρών, στην οποία αυτές καταλήγουν: «Εξακολουθούμε να ελπίζουμε ότι θα έρθουν στο φως νέες πληροφορίες και ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα εντοπιστεί το αεροπλάνο».