“Πόλεμος” μέχρις εσχάτων το 2018 στα supermarket – Η μεγάλη επέλαση του Σκλαβενίτη και η στροφή των Lidl

Κοινοποίηση:
2b1c723a0d25d01b57d59ba75b539f52_XL

Σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού και τάσεων συγκέντρωσης και συνολικής αναδιάρθρωσης του κλάδου έρχεται το 2018 για τον κλάδο των super market.

Η απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης και η προηγούμενη εξαγορά του Βερόπουλου από τον όμιλο Παντελιάδη έχουν αλλάξει εντελώς τα δεδομένα στην αγορά.

Μετά τον περίπατο που έκαναν όλες οι αλυσίδες το 2016 λόγω της κατάρρευσης Μαρινόπουλου και της ανακατανομής της πίττας που τους βρήκε όλους κερδισμένους και το ανελέητο πόλεμο που ακολούθησε την απόκτηση του δικτύου Μαρινόπουλου από το Σκλαβενίτη πλέον έρχεται ο νέος γύρος ανακατάταξης.

Η αγορά πλέον έχει τέσσερις πολύ ισχυρούς παίκτες το Σκλαβενίτη, την ΑΒ Βασιλόπουλος, τον όμιλο My Market και το Lidl έναν τοπικό αλλά σημαντικότατο με ισχυρά μερίδια αγοράς στη Βόρεια Ελλάδα, το Μασούτη καθώς και μικρότερους παίκτες όπως η Προμηθευτική, ο Γαλαξίας, το Market In και η Κρητικός.

Το καλοκαίρι σε έρευνα που πραγματοποίησε η IRI σε δείγμα 2.000 καταναλωτών, το 42% σε πανελλαδικό επίπεδο όσων δήλωσαν πρώην πελάτες της «Μαρινόπουλος» επέλεξαν να κάνουν τα ψώνια τους στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» και το 24% στη Lidl.

Στην Αττική όμως τη μερίδα του λέοντος των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» και δη το 55% πήρε η «Σκλαβενίτης» ενώ στη Μακεδονία Θεσσαλονίκη το 55% των πελατών μετακινήθηκε στη Μασούτης.

Όμως το καλοκαίρι είναι το χρονικό σημείο όπου το 2017 άρχισε να λειτουργεί το δίκτυο της Μαρινόπουλος υπό την ιδιοκτησία Σκλαβενίτη και ουσιαστικά άλλαξαν τα δεδομένα πιέζοντας τον ανταγωνισμό.

Ο Σκλαβενίτης ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στην Αθήνα ενώ την ίδια στιγμή σε ολόκληρη τη Νότια Ελλάδα πίεσε ασφυκτικά τους Βασιλόπουλο και Lidl.

Ταυτόχρονα γίνεται ενοχλητικός για όλους στη Βόρεια Ελλάδα.

Έτσι ήταν λογικό κι επόμενο να ξεκινήσει ένας πόλεμος τιμών αλλά και νέων κινήσεων στη σκακιέρα.

Ο πόλεμος τιμών δεν ευνοεί ιδιαίτερα τη Μασούτης στη Βόρεια Ελλάδα όπου με την κυριαρχία των προηγούμενων ετών είχε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Η επέλαση Σκλαβενίτη έχει σημάνει συναγερμό και για τα Lidl όπου το 2018 ουσιαστικά αλλάζουν χαρακτήρα καθώς αντιλαμβάνονται ότι το φθηνό super market με no name προϊόντα έχει πιάσει οροφή.

Πλέον τα Lidl διευρύνουν τους κωδικούς τους με επώνυμα προϊόντα προσπαθώντας να δημιουργήσουν το προφίλ του super market που ναι μεν έχει φθηνά προϊόντα αλλά και ακριβότερα που έχουν και οι άλλοι.

Σε αυτό το περιβάλλον η Βασιλόπουλος συνεχίζει την επιθετική πολιτική του στις τιμές αλλά πιέζεται από την μετακίνηση μεριδίων προς το Σκλαβενίτη.

Ήδη προσπάθησε ανεπιτυχώς να εξαγοράσει τη Μασούτης ενώ έχει βολιδσκοπήσει και μικρότερες αλυσίδες και καλό δίκτυο χωρίς αποτελέσματα.

Η My Market του ομίλου Παντελιάδη ναι μεν ολοκλήρωσε σε χρόνο ρεκόρ την αλλαγή στο δίκτυο της Βερόπουλος που αγόρασε αλλά έχει ένα ουσιαστικό πρόβλημα.

Και αυτό δεν είναι άλλο από το δίκτυο του Βερόπουλου που αγόρασε και του οποίου η τοποθέτηση είναι προβληματική καθώς πέραν της Αθήνας στην επαρχία δεν έχει στηθεί κατά τρόπο που να εξασφαλίζει ικανοποιητικά μερίδια αγοράς.

Το γεγονός αυτό καθιστά τον όμιλο Παντελιάδη δυνητικό αγοραστή της Μασούτης στην οποία ναι μεν ο βασικός μέτοχος διαρρέει περί ενδιαφέροντος από το εξωτερικό αλλά αυτό δεν προκύπτει προς το παρόν να έχει ουσιαστική βάση. Και είναι φυσιολογικό να δημιουργείται ένα τέτοιο κλίμα από κάποιον που νιώθει πίεση από πολύ ισχυρότερους παίκτες.

Η ουσία όμως είναι ότι αυτόν που εξυπηρετεί περισσότερο η εξαγορά της Μασούτης είναι ο όμιλος Παντελιάδη.
Και αυτό γιατί φτάνει σε μεγέθη αυτά της Σκλαβενίτης και Βασιλόπουλος και υπερβαίνει αυτά της Lidl ενώ ταυτόχρονα διαθέτοντας δίκτυο στην Αττική, το συμπληρώνει με ένα ισχυρό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα επιδιώκοντας παράλληλα την αναδιοργάνωση στην υπόλοιπη χώρα ώστε να χτυπήσει τους τρεις υπόλοιπους παίκτες.

Το 2017 κλείνει για τα Super market με πιεστικές συνθήκες και τα δεδομένα της IRI έχουν σίγουρα μεταβληθεί διότι χάνουν μερίδια από το Σκλαβενίτη οι υπόλοιποι ενώ στην Αθήνα η Σκλαβενίτης είναι απόλυτα κυρίαρχος.

Σε μια αγορά όμως που συνολικός τζίρος υποχωρεί η κατάσταση δεν είναι εύκολη και το 2018 θα είναι δυσκολότερη λόγω του ανελέητου ανταγωνισμού που θα συνεχίσουν να επιδίδονται οι μεγάλες αλυσίδες. Και μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα αν υπάρχει πράγματι το ξένο fund που υποτίθεται ότι θέλει να εξαγοράσει τη Μασούτης.

Πάντως στην ομάδα των… μικρών ο ανταγωνισμός των μεγάλων δεν έχει επιπτώσεις. Ειδικά Προμηθευτική και Market In διευρύνουν τα έσοδά τους και το δίκτυό τους.

Και μάλιστα με πολύ στοχευμένες κινήσεις σε σημεία που ο ανταγωνισμός των μεγάλων είναι ανύπαρκτος.

www.bankingnews.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: