Ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο και μιλώντας με ανθρώπους που κινούν τα νήματα της Παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι σαφής η πρόθεση των εταιρειών να στραφούν προς τους κινητήρες βενζίνης τα επόμενα χρόνια, κυρίως σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα μικρού κυβισμού.
Την τάση αυτή την έχουμε γράψει – αναλύσει αρκετές φορές, προσπαθώντας να μεταφέρουμε το τι έρχεται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Καταλαβαίνω ότι κάποιοι εκνευρίζονται, γιατί προφανώς νιώθουν ότι «προσβάλουμε» την επιλογή τους. «Δεν ξέρω τι λέτε αλλά εγώ πάω Θεσσαλονίκη με 50€» λέει ο άλλος νιώθοντας χαρούμενος για αυτό. Σωστά, άλλο να πληρώνεις στο πρατήριο 50 ευρώ για να γεμίσεις -έχοντας σε κάποιες περιπτώσεις και μεγαλύτερη αυτονομία ανά λίτρο- και άλλο 60 ευρώ που πλήρωνες με βενζίνη. Βέβαια όλα αυτά τα… δεκάρικα της διαφοράς, τα έχεις πληρώσει μαζεμένα στην αξία αγοράς του αυτοκινήτου ( + 2.500 με 3.500€ η διαφορά). Αλλά αυτό κανένας δεν το σκέφτεται στο πρατήριο…
Τα diesel αυτοκίνητα είναι το νέο… παιχνιδάκι μας, το οποίο μάθαμε πολύ αργότερα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, οι οποίοι ήδη το γυρνάνε στη βενζίνη, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά.
Όμως τα δεδομένα αλλάζουν άρδην και αυτό πρέπει να το δούμε κατάματα. Πολλές εταιρείες ανακοινώνουν πως δεν θα τοποθετήσουν μικρούς diesel στα νέα τους μοντέλα (προσφάτως η Toyota για το CH-R), ενώ ήδη εταιρείες που τεχνολογικά θεωρούνται (από την αγορά) ιδιαίτερα μπροστά από τις εξελίξεις, έχουν καταργήσει την παραγωγή τέτοιων κινητήρων, όπως για παράδειγμα έχει κάνει η Volvo.
Η Skoda δε θα τοποθετήσει τον 1.6lt diesel στο Kodiaq, ενώ έχει βάλει τον 1,4lt βενζίνης.
Η παραγωγή diesel κινητήρων είναι ασύμφορη, γιατί απλά δεν μπορούν να καλυφθούν οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε. Και αν ποτέ η Ένωση σοβαρευτεί και αποφασίσει να εφαρμόσει τη νομοθεσία που η ίδια έχει ψηφίσει, ΚΑΝΕΝΑΣ σημερινός diesel δε θα μπορούσε να πουληθεί, αφού όλοι ξεπερνούν τα όρια εκπομπής του Αζώτου!
Οι «εγκέφαλοι» των εταιρειών έχουν πέσει πάνω στους κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι πλέον είναι πολύ κοντά σε κατανάλωση με τους diesel.
Για παράδειγμα το νέο Nissan Micra, το οποίο οδηγήσαμε στην Κροατία. Η κατανάλωση που καταγράψαμε με το νέο κινητήρα βενζίνης των 0,9lt απόδοσης 90PS ήταν στα 5,9lt/100 km και χωρίς καμία… έκπτωση στον τρόπο οδήγησης και με δύο επιβάτες να μεταφέρονται με αυτό.
Η κατανάλωση με τον βενζίνης 0,9lt
Την επόμενη ημέρα στο ίδιο αυτοκίνητο, με τον diesel των 1,5lt απόδοσης επίσης 90PS, με έναν επιβάτη (δηλαδή σχεδόν -100 κιλά) στην ίδια διαδρομή, καταγράψαμε κατανάλωση 5,2lt/100km.
Η κατανάλωση με τον πετρελαίου 1,5lt
Κακά τα ψέματα, η διαφορά κατανάλωσης των δύο κινητήρων δεν μπορεί να αποσβέσει τη διαφορά που θα έχουν στην τιμή, ούτε σε τρία χρόνια, έστω κι αν ακόμα το πετρέλαιο είναι οικονομικότερο από την βενζίνη…
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα πλέον και ας το δούμε καθαρά. Το τέλος των μικρών diesel κινητήρων πλησιάζει…
newsauto.gr
γεμίζω με 40 € super diesel και έχω πραγματική αυτονομία 850 χιλ. μικτού κύκλου
Εσύ που επαινείς την βενζίνη πόσα χιλ. κάνεις;;
Το καλοκαίρι δουλεύει φουλ το A/C και η κατανάλωση δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου.
Εσύ το ανάβεις καθόλου;;
Κάνω service κάθε 20.000 χιλ.
Εσύ κάθε πότε κάνεις;;;
Ρωτήστε κάποιον που έχει diesel και ξέρει να το οδηγάει να σας πει αν θα ξαναέπαιρνε βενζίνη, όλα τα όλα είναι πίπες!
Στα μυδια μου,εγω ουτε diesel ουτε βενζινη,ποδαρατο και ποδηλατο.
Ο μαλακας ο ελληνας παει σαν προβατο και παρνει οτι του πασαρουν εγινε τις μοδας το disel χωρις καποια ατομα να το χρειαζονται καν και ουτε ποτε να κανουν αποσβεση στα παραπανω χρηματα για την αγορα ενος σοβαρου disel οχι αυτα που πουλανε με το κιλο…οι περισσοτερες χωρες πλεον τα καταργουν λογω ρυπων και στρεφονται σε αλλου τυπου πηγες ενεργεια πχ ηλεκτροκινητα η κυψελων υδρογονου..τεσπα τι να λεμε τωρα αυτα ειναι ψιλα γραμματα για καποιους δεν μιλαω για επαγγελματιες που κανουν τρελα χλμ…εκει ναι οκ θα κανεις αποσβεση ….
μαλιστα… για την αντοχη, τα σερβις και τα χλμ που θα βγαλει ο ντιζελ ουτε κουβεντα..
Παρακάτω ακολουθούν 5 πράγματα που πολλοί δεν γνωρίζουν και πρέπει να μάθεις!
1. Δεν ξέρεις πότε να αλλάξεις ταχύτητα, γιατί οδηγάς σαν να οδηγούσες βενζινοκινητήρα. Και έτσι, αντί να ανεβάσεις ταχύτητα πριν τις 2.000 σ.α.λ. που είναι το σωστό, αλλάζεις ταχύτητα κοντά στις 3.000 σ.α.λ., αυξάνοντας μάλιστα και την κατανάλωση.
2. Δεν ξέρεις να προσπερνάς. Αντί να κυμαίνεσαι στο εύρος της ωφέλιμης ροπής του κινητήρα (1.700 με 3.000 σ.α.λ), πηγαίνεις στους «κόφτες» με αποτέλεσμα αυτός να «κρεμάει» -ειδικά αν είναι κάποιος μικρός σε κυβισμό diesel- και άρα να μένεις εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα. Αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο.
3. Δεν γνωρίζεις την ύπαρξη του φίλτρου DPF και την αναγέννησή του, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να πληρώσεις πολλά (1.000 ευρώ). Μάθε λοιπόν πως τα diesel έχουν ένα επιπλέον καταλύτη-φίλτρο που «καθαρίζει» μόνος του, όμως θα πρέπει να βγεις στην εθνική και να πηγαίνεις σταθερά με 120 χλμ./ώρα για περίπου 20 λεπτά. Αν έχεις diesel, ρώτα οπωσδήποτε αναλυτικά τι ισχύει για το αυτοκίνητό σου και κάθε πότε ανάβει λαμπάκι στο ταμπλό. Θα γλιτώσεις κάνα χιλιάρικο!
4. Ξέρεις αν ο κινητήρας σου έχει AdBlue; τι είναι αυτό το υγρό και που χρησιμεύει, ωστόσο εμείς θα σου πούμε πως αν τυχόν μείνεις από αυτό το υγρό, τότε ο κινητήρας δεν θα ξανανάψει αν δεν πας συνεργείο!
5. Πριν αγοράσεις diesel, πρέπει να είσαι σίγουρος πως σε συμφέρει. Πως κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο και πως το μέλλον των μικρών κινητήρων diesel είναι αβέβαιο.
6. Στα καινούργια αυτοκίνητα η κατανάλωση που έχει ένα βενζινοκίνητο είναι σχεδόν ίδια με το πετρελαιοκίνητο, η διαφορά είναι μόνο στη τιμή.
με πολυ συμπαθεια αλλα δεν ξερεις τι σου γινεται. Ειχες ποτε σου αυτοκινητο ντιζελ; Οχι να οδηγησεις μια δυο φορες αλλα να το εχεις για καιρο. Δεν θα ξαναπαρεις βενζινα..
Ο κινητήρας diesel δεν χρειάζεται ρεύμα για να λειτουργήσει (μόνο για τα ηλεκτρονικά του) εκπληκτικός κινητήρας. Φυσικά δουλεύει καλύτερα και σε βρεγμένο οδόστρωμα δεν σβήνει,βάλε του εμπρός και σβήσε για servise.
Αρθογραφε μαλλον εχεις εμπαθεια στους diesel κινητηρες.μαθε λοιπον πως δεν θελουμε τους diesel κινητηρες μονο για την οικονομια τους αλλα κυριως για την ποιοτητα οδηγησης με μεγαλη δυναμη και ροπη.εχω αγροτικο πετρελαιο και ξερω.ειναι αλλη η αισθηση της οδηγησης.αραγε εχεις οδηγησει ποτε σου;;;;ακ
ομα και ιδια καταναλωση με την βενζινη να ειχε,το πετρελαιο ειναι αισθητα ανωτερο στην ποιοτητα λειτουργιας του κινητηρα.εσυ αρθογραφε μιλας θεωρητικα ενω αυτοι που εχουν αμαξι diesel μιλουν εκ πειρας!!!
Σωστά !! Οδήγησε πρώτα Diesel και μετά πήγαινε και αγόρασε βενζίνης.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟ.
ΕΧΕΙΣ ΠΟΤΕ ΟΔΗΓΗΣΕΙ DIESEL? ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ 10Ε ΣΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ?