Η Daily Mail αναφέρει πως οι Αμερικανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι το σύστημα υποβολής στοιχείων έκλεισε στις 01:07 του Σαββάτου, ενώ ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε στις 01:21, λίγο μετά αφότου ο πιλότος αποχαιρέτησε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Μαλαισίας λέγοντας «Εντάξει, καληνύχτα» και λίγο πριν, προφανώς, το boeing 777 αλλάξει πορεία προς τα δυτικά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το γεγονός ότι τα συστήματα του αεροπλάνου έκλεισαν με διαφορά 14 λεπτών δείχνει ότι η απενεργοποίησή τους ήταν μια εσκεμμένη πράξη και αποκλείει το σενάριο του ατυχήματος ή της ξαφνικής και αιφνίδιας βλάβης.
Παρά το γεγονός ότι οι συσκευές εντοπισμού του αεροπλάνου απενεργοποιήθηκαν, το αεροπλάνο εξακολούθησε να στέλνει ίχνη, μέσω του συστήματος δεδομένων, το οποίο είναι γνωστό ως ACARS σε έναν δορυφόρο, δηλαδή κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει με ένα κινητό όταν είναι απενεργοποιημένο.
Τα συγκλονιστικά νέα δεδομένα στρέφουν τις έρευνες στον πιλότο Ζαχάρι Αχμάντ Σαχ και στον συγκυβερνήτη Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, καθώς είναι δυο από τους ανθρώπους που είχαν πρόσβαση στα όργανα του αεροπλάνου και γνώριζαν το πώς μπορούν να απενεργοποιήσουν τα συγκεκριμένα συστήματα.
Η Wall Street Journal ανάφερε ότι το στίγμα της πτήσης 370 έδινε την θέση του αεροπλάνου την ταχύτητα και το ύψος για τουλάχιστον 5 ώρες από όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Το τελευταίο μήνυμα που έστειλε στον δορυφόρο της Βρετανικής Immarsat ήταν πάνω από την θάλασσα σε ύψος 35.000 πόδια.
Οι αμερικανοί αρνήθηκαν να αποκαλύψουν την θέση της τελευταίας «εκπομπής» σήματος από την πτήση 370 και παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν γιατί σταμάτησε.
Ωστόσο όπως ανακοινώθηκε και επίσημα από τον Λευκό Οίκο σήμερα και είχε αποκαλύψει χθες αξιωματούχος του Πενταγώνου, οι ΗΠΑ στέλνουν αεροπλάνα σε περιοχή του Ινδικού Ωκεανού 1.000 μίλια δυτικά της Κουάλα Λουμπούρ.