Δύο εβδομάδες συμπληρώνονται σήμερα από την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines, με τις έρευνες να επικεντρώνονται για τρίτη συνεχή ημέρα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου εντοπίστηκαν από τις αυστραλιανές αρχές, μέσω δορυφορικών εικόνων, δύο αντικείμενα που ενδέχεται να σχετίζονται με το αεροσκάφος.
O αναπληρωτής πρωθυπουργός της Αυστραλίας Γουόρεν Τρας δήλωσε χθες ότι τα αντικείμενα που ανίχνευσε ο δορυφόρος μπορεί να έχουν βυθιστεί, καθώς οι δορυφορικές εικόνες τραβήχτηκαν στις 16 Μαρτίου.
Όπως τόνισε, «κάτι που επέπλεε στη θάλασσα πριν τόσο καιρό μπορεί να μην επιπλέει πλέον».
Αξιωματούχοι αναφέρουν πως ετοιμάζονται για έρευνες «μακράς διάρκειας». Στην αναζήτηση συμμετέχουν 25 χώρες.
Έξι αεροσκάφη και δύο εμπορικά πλοία ερευνούν ερευνούν μια έκταση 23.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ινδία στέλνουν αεροπλάνα ενώ σκάφη του αυστραλιανού και του κινεζικού Πολεμικού Ναυτικού καταπλέουν στην περιοχή, πάνω από 2.000 χλμ. νοτιοδυτικά του Περθ.
«Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή της έρευνας είναι καλές σήμερα, με ορατότητα 10 χιλιομέτρων», δήλωσε ο Σαμ Κάρντγουελ της Αυστραλιανής Αρχής Ναυτιλιακής Ασφάλειας.
Τα αεροπλάνα πετούν σε χαμηλό ύψος και η παρατήρηση γίνεται δια γυμνού οφθαλμού.
«Η πιο αποτελεσματική διαδικασία σ’ αυτού του είδους τις επιχειρήσεις είναι να χρησιμοποιείς τα μάτια σου κι ένα ζευγάρι κυάλια», ανέφερε ο Όλαφ Σόλι, εκπρόσωπος της νορβηγικής εφοπλιστικής εταιρείας Hoegh Autoliners, ιδιοκτήτριας του ενός από τα εμπορικά πλοία, του St Petersburg, που συμμετέχουν στις έρευνες. «Οι παρατηρήσεις γίνονται από τη γέφυρα του πλοίου που βρίσκεται σε ύψος 25 μέτρων πάνω από το νερό, πράγμα που επιτρέπει να βλέπει κανείς καλά και μακριά», πρόσθεσε μιλώντας στο αυστραλιανό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο ABC.
Αεροσκάφη και πλοία ερευνούν επίσης και πάλι τη Θάλασσα Ανταμάν ανάμεσα στην Ινδία και την Ταϊλάνδη, επιστρέφοντες σε περιοχές που έχουν ήδη σαρωθεί εξαντλητικά στην προσπάθεια να εντοπιστεί κάποιο στοιχείο.
Ο Μαλαισιανός υπουργός Άμυνας Χισαμουντίν Χουσέιν, ο οποίος ασκεί επίσης χρέη υπουργού Μεταφορών, δήλωσε χθες ότι οι ερευνητές βρίσκονται αντιμέτωποι με μια έρευνα «μακράς διάρκειας», αλλά συνειδητοποιούν πως ο χρόνος περνάει. Το «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου που καταγράφει τις συνομιλίες στο κοκπιτ και τα στοιχεία της πτήσης, μεταδίδει ηλεκτρονικό σήμα για περίπου 30 ημέρες και στη συνέχεια οι μπαταρίες του εξαντλούνται και θα είναι πολύ πιο δύσκολο να εντοπιστεί.
Η Telegrapgh αποκαλύπτει τι έγινε τα τελευταία 54 λεπτά πριν χαθεί από τα ραντάρ
Σοβαρές αποκαλύψεις «υπόσχεται» η βρετανική εφημερίδα Telegraph η οποία αναφέρει πως έχει στην κατοχής τη τους διαλόγους μεταξύ των πιλότων και των ελεγκτών πριν εξαφανιστεί η μοιραία πτήση του Boeing 777 της Malaysia Airlines.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, τα τελευταία 54 λεπτά συνομιλιών μπορεί να φαντάζουν ως διάλογοι ρουτίνας ανάμεσα στο προσωπικό της πτήσης και τους ελεγκτές κυκλοφορίας, ωστόσο, αποκαλύπτουν ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.
Το βασικό ερώτημα που δημιουργείται είναι το ποιος είχε το έλεγχο του αεροσκάφους λίγο πριν αυτό εξαφανιστεί.
Με βάση τους διαλόγους που ισχυρίζεται ότι κατέχει η Telegraph οι πιλότοι φαίνεται να είχαν ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία για ζητήματα ρουτίνας, ενώ, ένα δεύτερο στοιχείο είναι πως η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη στροφή έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.
Ενας πρώην πιλότος της British Airways, ο Στηβ Λάντελς αναφέρει ότι και τα δύο αυτά στοιχεία είναι ανησυχητικά.
Πρώτον, στη 01.07 το μήνυμα που εστάλη από τον θάλαμο διακυβέρνησης ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, πληροφορία η οποία είχε μεταδοθεί ξανά και ένα τέταρτο νωρίτερα, δημιουργώντας ερωτήματα για το ποιος είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους εκείνη τη στιγμή. Αυτό γιατί οι πιλότοι δεν συνηθίζουν να αναφέρουν τόσο συχνά το υψόμετρο στο οποίο πετάει το αεροσκάφος.
Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι η απώλεια επικοινωνία και η απότομη στροφή δεξιά έγινε ακριβώς τη στιγμή που άλλαζε ο εναέριος χώρος και η πτήση MH370 περνούσε από την Μαλαισία στο Βιετνάμ. Επιπλέον, μόλις λίγα λεπτά μετά το τελευταίο μήνυμα ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε. «Αν ήμουν έτοιμος να κλέψω το αεροπλάνο, αυτό θα έκανα » είπε στην Telegraph βετεράνος πιλότος.