Ξεκίνησε πιλοτικά στον Καναδά η παραγωγή συνθετικού ντίζελ, που ενδέχεται να φέρει την επανάσταση στον τομέα των καυσίμων. Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από την εταιρεία Carbon Engineering στην επαρχία British Columbia του Καναδά, στην οποία συμμετέχει ως επενδυτής ο Μπιλ Γκέιτς. Ο ιδρυτής της Microsoft παραμένει ένας μεγάλος οραματιστής και θέτει πολύ φιλόδοξους στόχους, όπως την καταπολέμηση της ελονοσίας και άλλων ασθενειών, την αναβάθμιση της γεωργίας μέσω της γενετικής τεχνολογίας και την ενεργειακή επάρκεια του πλανήτη με τη δημιουργία μικρών μονάδων πυρηνικής ενέργειας.
Στην περίπτωση της Carbon Engineering διαβλέπει ο Γκέιτς ένα όπλο κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη και των κλιματικών αλλαγών. Η καναδική εταιρεία ειδικεύεται στην αφαίρεση διοξειδίου του άνθρακα από τον αέρα με την κατασκευή ενός επιβλητικού τοίχους από δεκάδες μεγάλους απορροφητήρες CO2. Συνεργάτες του Γκέιτς στο συγκεκριμένο εγχείρημα είναι μεταξύ άλλων ο διάσημος φυσικός του Χάρβαρντ Ντέιβιντ Κιθ και ο Nόρμαν Μάρεϊ Εντουαρντες, που έχει γίνει ζάπλουτος με την εξόρυξη πετρελαίου από την άμμο.
Επί μεγάλο διάστημα, οι εγκαταστάσεις της Carbon Engineering απλά απορροφούσαν το διοξείδιο του άνθρακα, που θεωρείται η βασική αιτία του φαινομένου του θερμοκηπίου και δεν το επαναχρησιμοποιούσαν στη συνέχεια. Εδώ και μερικές εβδομάδες ωστόσο τα πράγματα άλλαξαν και με την ένταξη νέων μηχανημάτων παράγεται από τη συγκεκριμένη μονάδα ένα διαφανές υγρό με επαναστατικές προδιαγραφές. Πρόκειται για μία σύνθεση από βενζίνη και πετρέλαιο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο από εκατομμύρια κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η ιδέα δεν είναι καινούρια και έχει απασχολήσει μεταξύ άλλων την Audi και άλλους επενδυτές στη Νορβηγία, που έχουν προσπαθήσει να παράγουν επίσης αυτό το «θαυματουργό» ντίζελ κίνησης. Ωστόσο οι Καναδοί φαίνεται, ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να τα καταφέρουν πρώτοι, αν κρίνουμε από τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται υπομονή, επειδή η παραγωγή του συγκεκριμένου συνθετικού καυσίμου είναι προς το παρόν ασύμφορη οικονομικά.
Το δέλεαρ είναι πάντως μεγάλο, αφού το κλιματικά σχεδόν ουδέτερο καύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα από τα αυτοκίνητά μας. Αρα δεν απαιτείται η δημιουργία εντελώς νέων υποδομών, όπως στην περίπτωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των μοντέλων με κυψέλες υδρογόνου, που χρειάζονται ένα δικό τους δίκτυο φορτιστών και πρατηρίων. Μεγάλο ρόλο θα παίξουν βεβαίως και οι τιμές του αργού πετρελαίου. Αν αυξηθούν αισθητά στο μέλλον, τότε θα αρχίσει να συμφέρει οικονομικά το συνθετικό ντίζελ του Μπιλ Γκέιτς και θα προκύψει από το πουθενά για τις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες ένας σκληρός ανταγωνιστής.
Πηγή: www.reader.gr