Αν έχασε τελεσίδικα κάποιος από την πρώτη Κυριακή, ήταν οι κραταιές δημοσκοπικές εταιρίες. Η απαξίωση των υποτιθέμενων αυτών πολιτικών εργαλείων για τα κόμματα και τους αναλυτές, ξεκίνησε ξαφνικά και κραυγαλέα από το 2012. Όταν έδιναν το ΠΑΣΟΚ δεύτερο κόμμα με πιθανή δυναμική ακόμα και για πρώτο κόμμα…
Τότε ένας στατιστικολόγος που έμπαινε σφήνα στο ρουθούνι των μεγάλων και γνωστών εταιριών δημοσκοπήσεων, Επαμεινώνδας Πανάς.
Τότε, η ιστορική στροφή της πολιτικής τροχιάς στην Ελλάδα, έδωσε και μιας μορφής ελαφρυντικό σ’ αυτές. Είπαν όλοι, ότι βρεθήκαμε στη δίνη της πρωτόφαντης σε δυσκολία και κοινωνική καταπίεση των Ελλήνων, εν καιρώ ειρήνης, φάσης, οπότε κάπως ο κόλαφός τους, μετριάστηκε επικοινωνιακά.
Σήμερα, όμως, εκτιμάται εύλογα, ότι δεν έχουν το παραμικρό ελαφρυντικό. Είναι η δεύτερη συναπτή εκλογική αναμέτρηση, που »αυτοαναγορεύονται» στους μοναδικούς χαμένους, από την πρώτη Κυριακή. Ανεξαρτήτως, μάλιστα, των αποτελεσμάτων του δεύτερου γύρου.
Οι μεγάλες εταιρίες δημοσκοπήσεων, έχασαν στις λεγόμενες »μητέρες των μαχών», όλες -πλην του Δήμου Θεσσαλονίκης-τις »πρωτιές»! Στην Αττική, δεν το συζητάμε… Ήταν κόλαφος που σε όλες τις φανερές δημοσκοπήσεις έδιναν πρωτιά στο νυν Περιφερειάρχη και τελικά έπεσε μέσα μόνο ο κ. Πανάς, και σχεδόν με αριθμητική ακρίβεια. Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους…
Και στην Αθήνα, όμως, απέτυχαν να βρουν τον πρώτο ή τουλάχιστον την απόλυτη ισοπαλία που φαίνεται να διαμορφώνεται απόψε το βράδυ, όσο περνάει η ώρα…
Το ερώτημα είναι, τι θα ακολουθήσει από δω και πέρα, και ποια θα είναι η τύχη των δημοσκοπικών ερευνών στην Ελλάδα, ύστερα και από τον αποψινό κόλαφο;