Όλα όσα βλέπουν οι «λογοκριτές» του Facebook: Μια μαρτυρία εκ των έσω

Κοινοποίηση:
tromaktiko21250

«Το περιεχόμενο ως επί το πλείστον είναι πορνογραφικό» λέει η Sarah Katz, μιλώντας για τους οκτώ μήνες που εργάστηκε ως διαχειρίστρια περιεχομένου στο Facebook.

 

«Η εταιρεία γνωρίζει το είδος του υλικού που κυκλοφορεί. Μας είχαν ενημερώσει, δεν μας είχαν αφήσει στο σκοτάδι».
Το 2016, η Σάρα ήταν μία από τους εκατοντάδες moderators που εργάζονταν στον συγκεκριμένο τομέα για λογαριασμό μίας άλλης εταιρείας, συνεργαζόμενης του Facebook στην Καλιφόρνια.

Η δουλειά της ήταν να εξετάζει τις καταγγελίες που κάνουν χρήστες του Facebook για ακατάλληλο περιεχόμενο.

Όπως είπε μιλώντας στο BBC Radio 5 «μας είχαν εξηγήσει ότι έχουμε στη διάθεση μας ένα λεπτό για κάθε post. Μέσα σε ένα λεπτό έπρεπε να αποφασίσουμε αν αυτό που βλέπαμε ήταν spam ή, έπρεπε να ‘κατεβάσουμε’ το περιεχόμενο. Συχνά ‘κατεβάζαμε’ και τον ίδιο τον λογαριασμό. Δουλεύαμε οκτώ ώρες την ημέρα και εξετάζαμε κατά μέσον όρο 8.000 post ημερησίως, που σημαίνει περίπου 1.000 post την ώρα […] Καταλαβαίνεις με τι έχεις να κάνεις από την πρώτη στιγμή. Εάν έπρεπε να περιγράψω τη δουλειά αυτή με μια λέξη, θα έλεγα ‘επίπονη’…»

Παιδική πορνογραφία

«Μετά το πρώτο κλικ νιώθεις προετοιμασμένος για τα πάντα. Οι εικόνες σε ‘χτυπάνε’ αστραπιαία. Ακόμη θυμάμαι ένα post με περιεχόμενο παιδικής πορνογραφίας. Δύο παιδιά, ένα αγόρι περίπου 12 χρονών και ένα κοριτσάκι 8-9 χρονών στέκονταν το ένα αντίκρυ στο άλλο. Δεν φορούσαν εσώρουχα και αγγίζονταν. Ήταν σαν να βρίσκεται πίσω από την κάμερα κάποιος ενήλικας που τους καθοδηγούσε, που τους έλεγε τι να κάνουν. Αυτό καταλάβαινες βλέποντας τη σκηνή. Ήταν πολύ σοκαριστικό, κυρίως επειδή διαισθανόσουν ότι αυτό που βλέπεις είναι πραγματικό».

Post που επιμένουν να τα δημοσιεύουν ξανά

«Πολλές τέτοιες αναρτήσεις κυκλοφορούν και συνήθως τις βλέπουμε να εμφανίζονται ακόμη και από έξι διαφορετικούς χρήστες σε μια μέρα, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο τον εντοπισμό της αρχικής πηγής. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε κάποιος για να δώσει συμβουλές, κάποιος ειδικός στην εταιρεία στον οποίον να μπορείς να απευθυνθείς. Ίσως σήμερα υπάρχει, δεν ξέρω…» Η Σάρα σημειώνει ότι εάν υπήρχε συμβουλευτική, θα την είχε ζητήσει. «Σε προειδοποιούν, όμως άλλο να σε προειδοποιούν και άλλο να το βλέπεις…»

Graphic violence

«Με τον καιρό γίνεσαι αναίσθητος. Δεν θα έλεγα ότι η καθημερινή επαφή με τέτοιου είδος περιεχόμενο γίνεται ευκολότερη, αλλά τελικά, συνηθίζεις. Εννοείται ότι, εν γένει κυκλοφορεί στο Facebook πολύ πορνογραφικό υλικό με συναινετικό σεξ μεταξύ ενηλίκων, το οποίο δεν είναι ενοχλητικό. Είχα δει και κτηνοβασία -κυκλοφορούσε ένα post με άλογο. Επίσης υπάρχουν πολλά graphics με βία, θυμάμαι ένα στο οποίο το κεφάλι μίας γυναίκας είχε ανατιναχθεί. Το μισό της σώμα ήταν κάτω και το επάνω μέρος του κορμιού της σε μια καρέκλα. Η πολιτική του Facebook ήταν πιο αυστηρή στο πορνογραφικό υλικό -έπρεπε να ‘κατέβει’- παρά στα βίαια graphics.

Fake news

«Νομίζω ότι το Facebook έχει θέμα με τα fake news. Πραγματικά, δεν μπορώ να θυμηθώ [την εποχή που δούλευα εκεί] να είχε ακουστεί ποτέ ο όρος ‘fake news’. Είχαμε δει πολλά τέτοια άρθρα που κυκλοφορούσαν και τα οποία είχαν εντοπίσει χρήστες, αλλά δεν θυμάμαι ποτέ τη διοίκηση να μας λέει, ψάξτε αναρτήσεις με ειδησεογραφικό περιεχόμενο για να εξακριβώσετε ότι τα γεγονότα στα οποία αναφέρονται είναι αληθή. Αν συνιστώ σε κάποιον να κάνει τη δουλειά του moderator; Η απάντηση είναι, αν έχει το περιθώριο να κάνει οποιαδήποτε άλλη δουλειά, ‘όχι’.

Η απάντηση του Facebook

Σχολιάζοντας τη συνέντευξη της Σάρα, το Facebook έδωσε μέσω εκπροσώπου την εξής απάντηση: «Οι αξιολογητές μας έχουν καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια μας να καταστήσουμε το Facebook ένα ασφαλές και ανοιχτό περιβάλλον. Είναι ένα δύσκολο έργο και θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι αισθάνονται πως λαμβάνουν την απαιτούμενη στήριξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον προσφέρουμε εκπαίδευση, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε όλους τους υπαλλήλους μας και σε όλους όσοι εργάζονται για εμάς μέσω των συνεργατών μας. Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε -όπου αυτό είναι δυνατόν- την τεχνητή νοημοσύνη, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 7.000 άνθρωποι οι οποίοι ελέγχουν το περιεχόμενο στο Facebook . Η ευημερία τους αποτελεί προτεραιότητα μας».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Απάντηση κονσέρβα για θέσεις εργασίας “τεχνητής νοημοσύνης ανθρώπινων-ρομπότ”.

Comments are closed.