Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα εισαγόμενα Ι.Χ.

Κοινοποίηση:
aytokinita_polisi

Το «τέρας» της γραφειοκρατίας έδειξε και πάλι τα δόντια του, αυτή τη φορά στην τροποποίηση που αφορά το έτος πρώτης κυκλοφορίας που λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του τεκμηρίου και του φόρου πολυτελείας των ιδιοκτητών εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ.

Όσοι φορολογούμενοι αγόρασαν το 2008 στην Ελλάδα αυτοκίνητο που είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά, π.χ. στην Γαλλία το 2005 επιβαρύνονταν με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, καθώς η παλαιότητα του οχήματος υπολογιζόταν σύμφωνα με το πρώτο έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα, όχι, δηλαδή, με το –πραγματικό-πρώτο έτος κυκλοφορίας στην χώρα κατασκευής.

Αντίστοιχο πρόβλημα υπήρχε και για όσους είχαν αποκτήσει από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού αυτοκινήτου. Βρίσκονταν δηλαδή, αντιμέτωποι με φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος προσδιοριζόταν βάσει της ημερομηνίας μεταβίβασης από τον ΟΔΔΥ.

Ύστερα από παρέμβαση και του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, προς το Υπουργείο Οικονομικών το καθεστώς αυτό άλλαξε. Τα τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης, υπολογίζονται βάσει του έτους πρώτης κυκλοφορίας εισαγόμενου μεταχειρισμένου Ι.Χ. στην κοινοτική χώρα ή χώρα του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Ωστόσο, στη νέα αυτή πραγματικότητα αρνούνται να προσαρμοστούν ορισμένες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, που δεν αναγράφουν στο έντυπο της αδείας κυκλοφορίας και του έτος της πρώτης κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, οι φορολογούμενοι καλούνταν να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών με εγκύκλιό του ορίζει ότι είναι υποχρεωτική η αναγραφή επί του εντύπου της αδείας κυκλοφορίας και του έτους πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στις κοινοτικές χώρες και σε χώρες της Ε.Ο.Χ. (εάν αυτό είχε εισαχθεί σαν μεταχειρισμένο).

capital

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: