Adidas: Οι περιζήτητες… ρίγες – Ποια μάρκα πάει στα δικαστήρια για παραβίαση εμπορικού σήματος

Κοινοποίηση:
pexels-photo-812875

Η Adidas κατηγορήθηκε ότι απειλεί τη δημιουργική ελευθερία των σχεδιαστών μόδας, επιδιώκοντας να καθιερώσει «μονοπώλιο» στα ρούχα με ρίγες, σε μια δικαστική διαμάχη με την μάρκα πολυτελείας Τομ Μπράουν.

Ο Νεοϋορκέζος σχεδιαστής ήρθε αντιμέτωπος με τον όμιλο αθλητικών ειδών στο Ανώτατο Δικαστήριο, στον τελευταίο γύρο μιας μακροχρόνιας παγκόσμιας διαμάχης, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Ο Τομ Μπράουν, τα ρούχα του οποίου διαθέτουν ένα μοτίβο τεσσάρων ριγών, μηνύει την Adidas σε μια προσπάθεια να ακυρώσει τα εμπορικά σήματα που καλύπτουν το λογότυπο τριών λωρίδων της γερμανικής εταιρείας.

Η Adidas αντιθέτως ισχυρίζεται ότι ο Τομ Μπράουν έχει προχωρήσει σε παραβίαση των εμπορικών της σημάτων.

Η μάχη για τα εμπορικά σήματα

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν την Adidas δήλωσαν στο δικαστήριο ότι υπάρχουν «προφανείς» ομοιότητες μεταξύ του λογότυπού της και των σχεδίων που χρησιμοποιεί η αμερικανική εταιρεία.

Ωστόσο, ο Φίλιπ Ρόμπερτς, που εκπροσωπεί την Thom Browne, δήλωσε ότι η Adidas «προσπάθησε να μονοπωλήσει» μια «αφηρημένη γενίκευση ή εννοιολόγηση των τριών λωρίδων» και πρόσθεσε ότι «το εύρος του μονοπωλίου της Adidas απειλεί τη βασική ελευθερία των σχεδιαστών μόδας να σχεδιάζουν ρούχα με τον τρόπο που επιθυμούν».

Ο 58χρονος Τομ Μπράουν, φορούσε το χαρακτηριστικό του κοστούμι και βερμούδα στην αίθουσα του δικαστηρίου, όπου είχε στηθεί ένα ράφι με περίπου δύο δωδεκάδες ρούχα για να τα εξετάσει ο δικαστής. Ο σχεδιαστής θεωρείται από τους πιο επιδραστικούς των τελευταίων δύο δεκαετιών και τα ρούχα του έχουν φορέσει αστέρες όπως ο μπασκετμπολίστας Λεμπρόν Τζέιμς και ο αείμνηστος Ντέιβιντ Μπάουι.

Ο Τομ Μπράουν, που ξεκίνησε το 2001 με ένα μικρό κατάστημα στο West Village της Νέας Υόρκης, υιοθέτησε αρχικά ένα μοτίβο τριών ριγών στα ρούχα του. Η εταιρεία, η οποία ανήκει πλέον στον ιταλικό οικογενειακό όμιλο Ermenegildo Zegna, δήλωσε ότι συμφώνησε να προσθέσει μια τέταρτη μετά από καταγγελία της Adidas το 2007.

χασε τη μάχη στις ΗΠΑ η Adidas

Η Adidas αντιτάχθηκε σε μια σειρά από αιτήσεις καταχώρησης εμπορικών σημάτων της Thom Browne στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ το 2018 και ξεκίνησε νομικές διαδικασίες εναντίον της στις ΗΠΑ το 2021. Ένα δικαστήριο της Νέας Υόρκης πήρε απόφαση υπέρ της Thom Browne πέρυσι.

Ο Ρόμπερτς δήλωσε στις γραπτές αγορεύσεις του ότι καμία άλλη εταιρεία «δεν θα πρέπει να αντιμετωπίσει την αδικαιολόγητη επιλογή μεταξύ της αναδίπλωσης και της δαπάνης εκατομμυρίων λιρών για την υπεράσπισή της» που είχε η Thom Browne.

«Παρά τα εκατομμύρια που ξόδεψε η Adidas και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, δεν προέκυψε καμία απόδειξη για οποιαδήποτε σύγχυση ή εξαπάτηση των καταναλωτών», πρόσθεσε.

Πρόσθεσε ότι τα υφάσματα και η ραπτική της Thom Browne ήταν «διαφορετικής τάξης» από τα προϊόντα μαζικής αγοράς της Adidas, αν και η δικαστής Τζοάνα Σμιθ αμφισβήτησε κατά πόσο σημαντική θα ήταν η ποιότητα στη διαμάχη για το εμπορικό σήμα.

Η Σάρλοτ Μέι, για λογαριασμό της Adidas, δήλωσε στις γραπτές αγορεύσεις ότι υπήρχαν στοιχεία από ορισμένα μέλη του κοινού «που υπέθεσαν ότι η Adidas είναι υπεύθυνη ή βρίσκεται πίσω από τα προϊόντα» που φέρουν το σήμα της Thom Browne. Πρόσθεσε ότι το «σημείο καμπής» για την Adidas είχε έρθει το 2020, όταν η Thom Browne λάνσαρε μια σειρά αθλητικών ενδυμάτων που «χτυπούσε την καρδιά» της επιχείρησής της.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: