Είναι γεγονός ότι η κρίση του κορονοϊού έχει δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα σε πάρα πολλές εταιρείες και μεταξύ άλλων και σε εταιρείες που ασχολούνται με τις αερομεταφορές. Προσέξτε όμως. Είναι άλλο πράγμα μια συνολική κρίση η οποία πλήττει όλους τους τομείς κι άλλο πράγμα να βγαίνει κάθε επιχειρηματίας και να ζητά κρατική ενίσχυση, χωρίς όμως κρατικοποίηση
Τις τελευταίες ώρες παρακολουθούμε ένα γαϊτανάκι δηλώσεων από την Aegean και τον πρόεδρό της, τον κ. Ευτύχη Βασιλάκη ο οποίος τώρα κατάλαβε ότι ζούμε σε καπιταλισμό.
Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, πρόκειται για μία πρωτόγνωρη κρίση, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με μοναδικές προκλήσεις καθώς για δύο μήνες τα έσοδα έπεσαν κοντά στο μηδέν. Όπως είπε, χωρίς κρατική ενίσχυση τα δρομολόγια θα μειωθούν στο 75% το 2021, ενώ αν υπάρξει βοήθεια του κράτους η εταιρεία θα μπορέσει να κρατήσει όλα τα δρομολόγια της ενδεχομένως με τη μείωση στη συχνότητα ορισμένων.
Για το μέγεθος και τη μορφή που μπορεί να πάρει η κρατική ενίσχυση ο. κ. Βασιλάκης απέφυγε να αναφέρει λεπτομέρειες, αποκλείοντας πάντως το ενδεχόμενο να πάρει το Δημόσιο μερίδιο της εταιρείας καθώς, όπως είπε, το ποσό που ζητείται δεν είναι μεγάλο σε σχέση με την κεφαλαιοποίησή της και η διοίκηση της Aegean δε θα ήθελε σε καμία περίπτωση να θυσιάσει την ευελιξία της και τη δυνατότητα να διοικεί την εταιρεία.
Δηλαδή τι μας λέει ο κ. Βασιλάκης;
Να πληρώσει ο ελληνικός λαός μέσω επιδοτήσεων ένα ιδιωτικό φορέα για να μπορέσει στο μέλλον ο κ. Βασιλάκης να έχει κέρδη.
Μα αν είναι έτσι τα πράγματα γιατί το κράτος να μην αγοράσει την εταιρεία και να την δουλεύει μόνο του. Αν είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός την διάσωση μιας ακόμα ιδιωτικής εταιρείας γιατί να μην πάμε σε κρατικοποίηση;
Αρκετές διασώσεις έχει πληρώσει αυτός ο λαός.
Αλλά να συνεχιστεί το παιχνιδάκι στα κέρδη χώρια και στην χασούρα όλοι μαζί, ε όχι, αυτό πρέπει να σταματήσει.
Άλλωστε κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει πώς αποκρατικοποιήθηκε η Ολυμπιακή στο παρελθόν και πώς πουλήθηκε σε ιδιώτες για ψίχουλα.
Ξεχνιούνται αυτά τα πράγματα;
Όχι δεν ξεχνιούνται. Και επειδή η ύπαρξη ενός εθνικού αερομεταφορέα είναι και ζήτημα εθνικής σημασίας, αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό κράτος πρέπει κάθε ενίσχυση ή χρηματοδότηση προς την Aegean από το Ελληνικό δημόσιο (δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο) να μεταφράζεται αυτομάτως σε ποσοστό ιδιοκτησίας του κράτους επί των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας.
Βασικός μέτοχος το κράτος, να τελειώνουμε.
Καθαρά πράγματα. Έτσι είναι ο καπιταλισμός. Όταν κερδίζεις… κερδίζεις, κι όταν χάνεις… χάνεις.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους δεν μπορεί οι μέτοχοι των αεροπορικών εταιριών στα καλά χρόνια να είναι κερδισμένοι και να μην μοιράζουν κέρδη και στα άσχημα να μη βάζουν το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν τη βιωσιμότητα των εταιρειών τους.
Η Αegean έχει πάρει κι άλλες φορές λεφτά από το κράτος. Χώρια ότι την Ολυμπιακή την εξαγόρασε με το τίποτα. Αν δεν μπορεί να είναι επικερδής σαν ιδιωτική εταιρεία, ας ξαναγίνει δημόσια φτάνει να δουλέψει νορμάλ και όπως πρέπει.
Αν διασώσουμε ιδιώτη παίρνουμε μερίδιο της εταιρείας Αυτά που ξέρουν οι βασιλακιδες και κάθε πικραμένος να τα ξεχάσουν όταν μας γδερνουν με τα εισιτήρια είναι καλά?τώρα δε βγαίνουν αν δε βγαίνουν να πουλήσουν να αλλάξουν δουλειά δε μας ενδιαφερει
Κάθε εισιτήριο και 120 ευρώ…το Ταμείο σας γεμάτο είναι!
Management περασμένης δεκαετίας σε όλο τον όμιλο πλην Aegean που υπάρχουν σοβαροί μέτοχοι. Μαστίγιο και εκφοβισμός των υπαλλήλων η σημερινή κατάσταση. Αναστολή συμβάσεων από την αρχή όταν τα περσινά κέρδη ήταν δεκάδες εκατομμύρια. Κρίμα το όνομα τους
Διάσωση της Ετζίαν μόνο με κρατικοποίησή της και πρώτη απόφαση του νέου βασικού μετόχου, δηλαδή του κράτους, το πέταμα στο δρόμο με τις κλωτσιές του Βασιλάκη. Τότε ναι. Αλλά μεγάλε φιλελέ καπιταλιστή βασιλάκη, να ζητιανεύεις για κρατικό χρήμα και να παρακαλάς να σε σώσουν οι έλληνες φορολογούμενοι που δεν τους σώζει ποτέ κανένας, αυτό πάει πολύ. Όσο για τις κρίσεις αυτά δεν τα χάφτει κανείς πλέον. Από κρίση σε κρίση πάει το σύστημα που απλά είναι σε τροχιά σπιράλ θανάτου.