AYTA ΘΈΛΟΥΜΕ! Χριστουγεννιάτικος «πόλεμος» των σούπερ μάρκετ

Κοινοποίηση:
supermarket-allages-710x401

Γαλλική σαμπάνια για λιγότερο από 10 ευρώ και κατεψυγμένος αστακός σε ασυναγώνιστη τιμή είναι μόνον μερικά από τα προϊόντα που θα αντικρύσει κανείς αυτές τις μέρες στα ράφια των discounter. Tην περίοδο των Χριστουγέννων που παραδοσιακά θεωρείται η πιο επικερδής για το λιανικό εμπόριο, τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ της Γερμανίας προχωρούν σε έναν πραγματικό πόλεμο προσφορών ειδών πολυτελείας στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν και να κερδίσουν τους καταναλωτές.

«Την περίοδο των Χριστουγέννων οι καταναλωτές συμπεριφέρονται διαφορετικά απ΄ ότι την υπόλοιπη χρονιά. Αγοράζουν σαφώς περισσότερα τρόφιμα και καταναλωτικά προϊόντα απ΄ ότι συνήθως και δεν υπολογίζουν τόσο το κόστος», εξηγεί ο ειδικός σε θέματα εμπορίου της εταιρίας καταναλωτικών ερευνών Nielsen, Φρανκ Κύβερ. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 97% των Γερμανών συνδέουν τα Χριστούγεννα με καλό φαγητό ενώ «μόλις» το 90% με δώρα. Αυτό αντικατοπτρίζεται απόλυτα και στους αριθμούς: την εβδομάδα προ των Χριστουγέννων ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τροφίμων είναι αυξημένος κατά 40% σε σχέση με τον εβδομαδιαίο μέσο όρο.

Tête de Moine και Prosciutto di Parma

Εδώ και χρόνια τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, όπως τα Aldi και Lidl, προσπαθούν να αποσπάσουν μερίδιο της τεράστιας αυτής πίτας, προσφέροντας πλέον κάθε Χριστούγεννα τρόφιμα και ποτά πολυτελείας που δεν εμπεριέχει η γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων τους κατά τον υπόλοιπο χρόνο. Έτσι δίπλα στο φθηνό gouda βρίσκει κανείς αυτές τις μέρες γαλλικό Tête de Moine που έχει πενταπλάσια τιμή και δίπλα στο παραδοσιακό ζαμπόν θα δει κανείς και το πολύ ακριβότερο ιταλικό Prosciutto di Parma. Μόνον τα Αldi Süd προσφέρουν αυτές τις μέρες πάνω από 50 τέτοια εκλεκτά είδη.

Πώς αντιδρούν όμως οι καταναλωτές; Αγοράζουν εν τέλει ακριβά προϊόντα από τα discounter; Ο ειδικός σε θέματα εμπορίου Φρανκ Κύβερ έχει τις αμφιβολίες του: «Τα discounter τύπου Aldi και Lidl προσπαθούν εδώ και χρόνια να κερδίσουν μερίδιο της πίτας μέσω μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων πολυτελείας σε προσιτές τιμές. Αλλά αυτό δεν αποδίδει τα προσδοκώμενα», όπως λέει.

Τα ‘κλασσικά’ σούπερ μάρκετ οι μεγάλοι νικητές

«Η τάση των τελευταίων χρόνων είναι ξεκάθαρη: Τα ΄κλασικά’ σούπερ μάρκετ είναι οι νικητές αφού ανεβάζουν το μερίδιό τους κατά την περίοδο των Χριστουγέννων σε βάρος των discounter». Όπως εξηγεί ο ειδικός, τις μέρες των γιορτών οι καταναλωτές επιζητούν ποικιλία και εναλλαγή. Γι΄ αυτό και ψωνίζουν συχνότερα στα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ απ΄ ότι κατά τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου. Η στρατηγική των Aldi και Lidl δεν κατάφερε να το αλλάξει αυτό, όπως λέει. «Αντιθέτως. Η τάση να ψωνίζει κανείς στα παραδοσιακά σούπερ πριν από τα Χριστούγεννα έχει ενισχυθεί».

Σε συγκεκριμένα είδη προϊόντων όμως τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ έχουν καταφέρει να αυξήσουν τα τελευταία χρόνια σημαντικά τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Αυτό αφορά κυρίως παιχνίδια και είδη δώρων και διακόσμησης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: