Με φόντο τον καύσωνα στην Ελλάδα και τις πυρκαγιές που μαίνονται τα τελευταία 24ωρα στη χώρα μας, ο δικηγόρος που ειδικεύεται στα δικαιώματα των καταναλωτών, Dean Dunham απαντάει σε ερωτήσεις Βρετανών που ανησυχούν για τις διακοπές τους
«Υποτίθεται ότι θα πάω για μεγάλες οικογενειακές διακοπές στην Ελλάδα με τους παππούδες και τα παιδιά αργότερα αυτόν τον μήνα. Αλλά η ζέστη φαίνεται αφόρητη, και ανησυχώ και για τις φωτιές. Μπορώ να αναβάλω τις διακοπές, θα το κάλυπτε η ταξιδιωτική μου ασφάλεια;» ρωτάει η Hannah Metcalfe από το Κέιμπριτζ.
Το πρώτο είναι εάν ακυρώσετε για ιατρικούς λόγους και μπορείτε να λάβετε πιστοποιητικό γιατρού που να λέει ότι δεν μπορείτε να ταξιδέψετε λόγω της υπερβολικής ζέστης, καθώς αυτό θα επιδείνωνε την ιατρική σας κατάσταση. Το δεύτερο είναι εάν η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εκδώσει μια προειδοποίηση που συμβουλεύει να μην ταξιδεύετε στον προορισμό σας λόγω ζέστης εκτός από τα απαραίτητα.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, είναι απίθανο να καλύπτεστε, καθώς ο ασφαλιστής σας πιθανότατα θα πει ότι τίποτα δεν σας εμποδίζει να ταξιδέψετε και θα το χαρακτηρίσει ως «μη διαθεσιμότητα για ταξίδια», κάτι που σπάνια θα περιλαμβάνεται σε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Αλλοι πολίτες αναρωτιούνται αν μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων εάν ακυρωθεί η πτήση τους. Όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, έχει την υποχρέωση να προσπαθήσει να βρει εναλλακτικές πτήσεις για επιβάτες, κάτι που συχνά αναφέρεται ως «εκ νέου δρομολόγηση» αναφέρει ο δικηγόρος.
Στη συνέχεια, οι επιβάτες έχουν την επιλογή να αποδεχτούν την εναλλακτική πτήση ή να λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων. Ομοίως, εάν δεν μπορεί να βρεθεί μια εναλλακτική πτήση, δικαιούται κανείς όλα τα χρήματά του πίσω, όχι μόνο κουπόνια.
Ο νόμος, γνωστός ως UK261 ή, στην Ευρώπη, EU261, λέει ότι όταν η ειδοποίηση παρέχεται λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να καταβάλει αποζημίωση.