Σε συμβιβασμό για αποζημιώσεις ύψους 288 εκατομμυρίων ευρώ κατέληξε η Volkswagen με τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, τον επικεφαλής της Audi και δύο άλλα στελέχη, που κρίθηκαν υπεύθυνα για το σκάνδαλο με τους πετρελαιοκινητήρες που συγκλόνισε την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια. Τα ίδια στελέχη διώκονται ταυτόχρονα για απάτη και φοροδιαφυγή.
Η εταιρία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η συμφωνία περιλαμβάνει την αποζημίωση ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ από την ασφάλιση αστικής ευθύνης διευθυντών και ανωτέρων στελεχών και την καταβολή 11,2 εκατομμυρίων ευρώ από τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της VW Μάρτιν Βίντερκορν, 4,1 εκατομμυρίων από τον Διευθυντή της Audi Ρούπερτ Στάντλερ, 1,5 εκατομμυρίου από το πρώην μέλος του ΔΣ της Porsche Βόλφγκανγκ Χατς και ενός εκατομμυρίου από το πρώην μέλος του ΔΣ της Audi Στέφαν Κιρς.
Ο γερμανικός Όμιλος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα εν λόγω στελέχη ευθύνονται για «παράβαση καθήκοντος» στην υπόθεση με το παράνομο λογισμικό που εγκαθίστατο κατά την περίοδο 2009-2015 σε πετρελαιοκίνητους κινητήρες αυτοκινήτων που διατέθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ. Ο συμβιβασμός που επετεύχθη θα πρέπει ακόμη να εγκριθεί από την τακτική ετήσια Γενική Συνέλευση του Ομίλου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 22 Ιουλίου.
Η εταιρία απέρριψε πάντως τις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν σε βάρος της από την γαλλική Δικαιοσύνη για πώληση περίπου 950.000 αυτοκινήτων με το παράνομο λογισμικό, υποστηρίζοντας αφενός ότι οι γάλλοι καταναλωτές δεν επλήγησαν από την υπόθεση και αφετέρου ότι η δικαστική απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου το 2018, η οποία κατέληξε σε επιβολή προστίμου ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, συμπεριελάμβανε και τις πωλήσεις στην Γαλλία.
Νωρίτερα σήμερα η Εισαγγελία του Βερολίνου ανακοίνωσε ότι άσκησε δίωξη σε βάρος του κ. Βίντερκορν για ψευδή κατάθεση ενώπιον του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου, όπου είχε δηλώσει ότι δεν γνώριζε για το θέμα πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο. Ο ίδιος και τέσσερα ακόμη πρώην στελέχη της VW θα δικαστούν για εμπορικές απάτες και φοροδιαφυγή, σε διαδικασία η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.
Η Ελλάδα ζήτησε καταβολή Αποζημιώσεων γιά το σκάνδαλο VWgate όπως έκαναν άλλες χώρες ; Μήπως τό project Αστυπάλαια ήταν γιά νά χρυσωσουν τό χάπι καί νά σκάσουμε ;