Για ακόμα μια φορά βρίσκονται εκτεθειμένοι στην κυβέρνηση καθώς νέα, συνταρακτικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι Αρχές είχαν διαπιστώσει την ύπαρξη ξυλόλιου στα δείγματα που είχαν ληφθεί από την εμπορική αμαξοστοιχία, αρκετές ημέρες μετά το έγκλημα στα Τέμπη!
Οι Αρχές ήξεραν από 3 Μαΐου την ταυτοποίηση του ξυλόλιου σε δείγματα από την εμπορική αμαξοστοιχία και ας ισχυρίζονταν το αντίθετο.
Τα σχετικά έγγραφα υπάρχουν στην πρώτη έκθεση, η οποία που διενεργήθηκε από δύο πραγματογνώμονες κατ’ εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας. Η έρευνα ξεκίνησε στις Μαρτίου 2023 και παραδόθηκε τον Ιούνιο 2023.
Πάντως ήδη ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων των οικογενειών για το έγκλημα στα Τέμπη, είχε μιλήσει στις 29/2 σε τηλεοπτική εκπομπή, τονίζοντας ότι «υπήρχε ξυλόλιο στον χώρο της σύγκρουσης».
Θυμίζουμε ότι σε μία συγκλονιστική αποκάλυψη το μέλος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών, Χρήστος Κωνσταντινίδης είχε επιβεβαιώσει πλήρως τα ευρήματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, στα αντικείμενα και στα ρούχα των ανθρώπων που κάηκαν στην σφαγή των Τεμπών και αναφέρθηκε στην ύπαρξη ξυλολίου, τολουολίου, προπανίου και βουτανίου.
Σε ότι αφορά το ξυλόλιο και το τολουόλιο είναι ουσίες που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν στο σημείο της τραγωδίας καθώς η πρώτη χρησιμοποιείται για νόθευση καυσίμων και η δεύτερη είναι και αυτή ενισχυτικό βενζίνης!
Το προπάνιο και το βουτάνιο πιθανότατα να προέρχονται από τις φιάλες της κουζίνας της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Στα έγγραφα του Χημείου του Κράτους, όπου εστάλησαν τα δείγματα που ελήφθησαν, αναφέρονται όλες οι ουσίες που ταυτοποιήθηκαν, μεταξύ των οποίων και το ξυλόλιο. Όπως αναφέρεται στα έγγραφα που παρουσιάζει το Dnews, τα δείγματα ελήφθησαν από την Χημική Υπηρεσία Λάρισας στις 29/3/2023, έναν μήνα δηλαδή μετά το δυστύχημα, κάτι που σαφώς εγείρει ερωτηματικά για την τεράστια αργοπορία.
Από το Γενικό Χημείο του Κράτους παραλήφθηκαν στις 6/4/2023, έκαναν δηλαδή να φτάσουν στα εργαστήρια μια εβδομάδα! Στα δείγματα από την εξωτερική επιφάνεια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με το έγγραφο, ταυτοποιήθηκαν εκτός των άλλων κυκλικά μεθυλοσιλοξάνια και ξυλόλιο.
Στο δεύτερο δείγμα, το οποίο ελήφθη επίσης στις 29/3/2023 και ήταν τμήμα από τον υαλοβάμβακα της πρώτης ηλεκτράμαξας της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, ταυτοποιήθηκε επίσης ξυλόλιο.
Σύμφωνα και με τα δύο έγγραφα και τέσσερα ακόμη, που επίσης αναφέρουν την ύπαρξη ξυλόλιου, οι Αρχές ήξεραν από 3 Μαΐου την ταυτοποίηση του ξυλόλιου σε δείγματα από την εμπορική αμαξοστοιχία και ας ισχυρίζονταν το αντίθετο.
Είναι άξιο απορίας πώς και με ποιο πρωτόκολλο η ομάδα έρευνας και διάσωσης άφησε να περάσει ένας μήνας για να πάρουν δείγματα από τα δύο τρένα και να τα στείλουν για ανάλυση στο Γενικό Χημείο του κράτους. Τα δείγματα αυτά, όπως συνάγεται, ελήφθησαν μετά την μεταφορά των συρμών σε άλλο σημείο από αυτό του δυστυχήματος, κάτι που δεν συμβαδίζει με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρωτόκολλα.
Ένα άλλο σημείο από την έκθεση που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι από τις ηλεκτράμαξες των δύο τρένων ανακτήθηκε το καταγραφικό μόνον της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς αυτό της επιβατικής δεν βρέθηκε ποτέ. Από την ανάλυση, δε, του καταγραφικού, όπως αναφέρει η έκθεση, διαπιστώθηκε ότι «το συγκεκριμένο καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από τις 19/06/2018, όταν ήταν και η τελευταία ημερομηνία καταγραφής δεδομένων».
Η έκθεση αναφέρει όλα τα συστήματα ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «…τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση αυτών, ενώ ήταν εγκατεστημένα, δεν λειτουργούσαν», με συνέπεια «να μην λειτουργεί επίσης και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει Κεντρικός Χειριστής που να επιτηρεί το Σταθμάρχη Λάρισας και να μπορεί να παρέμβει, σε περίπτωση λανθασμένων χειρισμών.
Σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή βλάβης του συστήματος ελέγχου κατάληψης πεδίου γραμμής, για να μην διακινδυνεύσει η ασφάλεια των συρμών, τα πεδία «μπαίνουν», αυτόματα σε κατάσταση κατειλημμένου και φωτοσημαίνονται ερυθρά, έως ότου αρθεί η βλάβη. Για το λόγο αυτό η κίνηση των συρμών, στο συγκεκριμένο κομμάτι σιδηροδρομικής γραμμής, γίνονταν με εντολή υπέρβασης ερυθρών φωτοσημάτων, από τον εκάστοτε σταθμάρχη» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Και εδώ η έκθεση αναφέρει το βασικό στοιχείο, στο οποίο συμφωνούν όλοι. Ότι αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα. Αναφέρει λοιπόν η έκθεση:
«Ο μηχανοδηγός, είναι αναγκασμένος, με εντολή σταθμάρχη, να κινείται κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, ή ορθή φωτοσήμανση και η συμμόρφωση του μηχανοδηγού με τους κανόνες κυκλοφορίας συρμών, θα απέτρεπαν το συμβάν».
Όπως επισημαίνεται, οι μηχανοδηγοί ήταν αναγκασμένοι και με εντολή σταθμαρχών να κινούνται κατά παράβαση των κανονισμών!