Με εκπληκτική θέα στη μαρίνα της Σιγκαπούρης από την νήσο Χοκάιντο της Ιαπωνίας, το βραβευμένο με δύο αστέρια Michelin Saint Pierre θεωρείτο μία από τις κορυφαίες κουζίνες.
Το Saint Pierre δεν έκανε διανομή κατ’ οίκον και το μενού του προοριζόταν για άμεση κατανάλωση κάτω από ιδανικές συνθήκες, στα άνετα τραπέζια της σάλας του.
Για να σώσει την επιχείρησή του, ο ιδιοκτήτης και σεφ Emmanuel Stroobant ήξερε ότι κάτι πρέπει να αλλάξει. Τότε ήταν που εμπνεύστηκε την ιδέα ενός «εικονικού Saint Pierre», που θα συνδύαζε την παράδοση κορυφαίων πιάτων στο σπίτι, με την ατμόσφαιρα του εστιατορίου πολυτελείας, με τη βοήθεια του διαδικτύου.
Τα γεύματα παραδίδονται σε ειδικά, ξύλινα κουτιά, από σερβιτόρους που φορούν επίσημο ένδυμα. Οι πελάτες, συνδέονται στη συνέχεια μέσω τηλεδιάσκεψης με άλλους e-θαμώνες, και απολαμβάνουν το γεύμα ή το δείπνο τους παρέα, καθώς ο Βέλγος σεφ τους εξηγεί τα πιάτα του μενού.
Με αυτό τον τρόπο δεν χάνεται η αίσθηση της απόλαυσης σε ένα εστιατόριο, λέει ο Stroobant. «Το εικονικό Saint Pierre θέλει να φέρει τον κόσμο ξανά κοντά. Είμαστε κοινωνικά πλάσματα και θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα να τρώμε παρέα».
Στη Σιγκαπούρη ο αντίκτυπος του κορωνοϊού ήταν καταστροφικός για τους χώρους εστίασης. Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας κρατήσεων σε εστιατόρια Chope, το 93% κατέγραψε κατάρρευση των εσόδων και το 80% των εστιατορίων της περιοχής προχώρησε σε απολύσεις.
Ένας από τους λόγους ήταν πως ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν δοκιμάσει την διανομή κατ’ οίκον ή το takeaway και έτσι δεν είχαν ούτε την τεχνογνωσία αλλά ούτε και το κοινό που να έχει συνδέσει αυτές τις επιχειρήσεις με delivery.
«Βασικά είχαν τρεις επιλογές: να αναπτύξουν ευρηματικούς τρόπους για να συνεχίσουν λειτουργούν, να κλείσουν προσωρινά ή να βάλουν μόνιμο λουκέτου», εξηγεί η Kimes στο CNN Business.
Το Saint Pierre δεν είναι το μόνο εστιατόριο fine dining που ακολούθησε την πρώτη επιλογή. Το 28 HongKong Street διοργανώνει διαδικτυακά πάρτι σερβίροντας τους πελάτες στα σπίτια τους, όπου παραδίδονται κοκτέιλ και canapés.
Το εστιατόριο Odette, με τρία αστέρια Michelin επίσης προσαρμόστηκε και πλέον κάνει delivery των φημισμένων πιάτων του – από τάρτα μαύρης τρούφας έως τον πανάκριβο μπλε αστακό.