Μεγαλύτερες ταχύτητες στη διεκπεραίωση υποθέσεων φέρνει στον e-ΕΦΚA η ψηφιοποίηση διαδικασιών, και τους τελευταίους μήνες γίνεται πληρωμή των εξόδων κηδείας σε 15 ημέρες αλλά και και δραστική μείωση των εκκρεμών αιτημάτων παροχής εξόδων κηδείας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Φορέα, την οποία επικαλείται το ΑΜΠΕ, κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021, υποβλήθηκαν 39.322 αιτήσεις για παροχή εξόδων κηδείας, εκ των οποίων οι 35.420 μέσω της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας, που είναι προσβάσιμη από την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και την επίσημη ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr). Κατά το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι αιτήσεις ανήλθαν σε 30.080 (15.080 προς το τ. ΙΚΑ και 15.000 προς τα υπόλοιπα τ. Ταμεία) και έγιναν όλες με επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, καθώς δεν είχε τεθεί, μέχρι τότε, σε λειτουργία η ηλεκτρονική υπηρεσία.
ΚΕΠ: Καταργούνται 68 υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ – Θα παρέχονται μόνο ηλεκτρονικά
«Παρά την αύξηση των νέων αιτημάτων τους τελευταίους μήνες, ο μέσος χρόνος πληρωμής των δικαιούχων, των οποίων οι αιτήσεις έγιναν ηλεκτρονικά, είναι πλέον 15 ημέρες.
Είναι χαρακτηριστικό πως, τον Απρίλιο του 2021, εκδόθηκαν 11.213 αποφάσεις, συνολικού ποσού 9,3 εκατ. ευρώ, ενώ, κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2020, τότε που δεν υπήρχε η ηλεκτρονική υπηρεσία, είχαν εκδοθεί μόλις 2.798 αποφάσεις, συνολικού ποσού 2,4 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ ολοκλήρωσαν την εξέταση, εκκαθάριση και πληρωμή 48.200 εκκρεμών αιτημάτων, που είχαν συσσωρευτεί κατά τα προηγούμενα έτη.
Ειδικά, στη περίπτωση του τ. ΟΓΑ τα εκκρεμή αιτήματα το καλοκαίρι του 2019 ανέρχονταν στις 45.000, ενώ σήμερα ανέρχονται σε μόλις 740.
Συνολικά, εκκρεμούν ακόμη 3.400 αιτήματα, τα οποία στη πλειονότητά τους παρουσιάζουν δυσκολίες στη διεκπεραίωσή τους (ελλιπή δικαιολογητικά, προβλήματα ασφαλιστικής ικανότητας, αναμονή για διακοπή σύνταξης, κλπ). Στόχος είναι να εκκαθαριστούν και αυτές οι περιπτώσεις μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Η ηλεκτρονική υπηρεσία για τα έξοδα κηδείας αφορά, μέχρι στιγμής, το σύνολο των συνταξιούχων, καθώς και τους ασφαλισμένους του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και είναι διαθέσιμη και μέσω των ΚΕΠ.
Το επόμενο διάστημα, πρόκειται να επεκταθεί και στο σύνολο των ασφαλισμένων των υπόλοιπων τ. Ταμείων, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο την καθολική κάλυψη της υπηρεσίας και καταργώντας μία διαχρονική παθογένεια που γεννούσε αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους οικείους των θανόντων» επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ.
Oι 5 νέες παρεμβάσεις του e-ΕΦΚΑ για τους ασφαλισμένους
Παρεμβάσεις σε πέντε βασικά πεδία ”τρέχει” ο e – ΕΦΚΑ κατά την τρέχουσα περίοδο, την ώρα που η διοίκηση του ασφαλιστικού υπερ-φορέα αλλάζει ”χέρια” μετά την αντικατάσταση του Χρήστου Χάλαρη από τον Παναγιώτη Δουφεξή.
Η πρώτη παρέμβαση αφορά τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων όσων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση των αποδοχών τους.
Η δεύτερη αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ασφαλιστικού υπερ-φορέα οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν.
Η τρίτη παρέμβαση αφορά το σύστημα ψηφιακής έκδοσης νέων συντάξεων (”Άτλας”), η ολοκλήρωση του οποίου αναμένεται να συντελεστεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Η τέταρτη παρέμβαση επικεντρώνεται στην ψηφιακή ενοποίηση των συστημάτων τέως ασφαλιστικών ταμείων.
Η πέμπτη παρέμβαση εστιάζει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω της ανάπτυξης των κέντρων τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Πιο αναλυτικά, αρμόδια στελέχη του e-ΕΦΚΑ εξηγούν στο Capital.gr το περιεχόμενο των παρεμβάσεων αυτών:
1. Αυξήσεις στις ”νέες” κύριες συντάξεις
Βρίσκεται σε εξέλιξη ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων όσων συνταξιούχων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης, με προτεραιότητα τους ”νέους” συνταξιούχους, δηλαδή εκείνους που βγήκαν στη σύνταξη μετά τις 13 Μαΐου 2016.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του e-ΕΦΚΑ, οι αυξήσεις στους συνταξιούχους αυτούς θα καταβληθούν στα τέλη Ιουνίου, ενώ τα αναδρομικά τους (από τον Οκτώβριο του 2019) θα πληρωθούν στα τέλη Ιουλίου.
2. Αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι ίδιες πηγές, αναφέρουν πως έως σήμερα, λειτουργούν γύρω στις 50. Στόχος είναι αυτές να αυξηθούν στις 70 στο αμέσως επόμενο διάστημα, με στόχο να μειωθούν αποφασιστικά οι δια φυσικής παρουσίας συναλλαγές των ασφαλισμένων με τον e-ΕΦΚΑ (σ.σ. εκτιμώνται γύρω στις 8 εκατ. ετησίως).
3. Ολοκλήρωση του συστήματος ”Άτλας” για τις ψηφιακές συντάξεις
Σχετικά με το μηχανισμό αίτησης – έκδοσης των νέων συντάξεων στόχος είναι κατά τον τρέχοντα μήνα να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία για τους υγειονομικούς (ασφαλισμένους του τέως ΤΣΑΥ) και τους δικαιούχους συντάξεων αναπηρίας (ανεξαρτήτως ταμείου).
Αμέσως μετά, τον Ιούλιο, θα ψηφιοποιηθεί η διαδικασία αίτησης – απονομής σύνταξης γήρατος για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα (σ.σ. ασφαλισμένοι τέως ΙΚΑ).
Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο προγραμματισμό, τον ερχόμενο Νοέμβριο, θα έχει ολοκληρωθεί η εν λόγω διαδικασία και για τις συντάξεις γήρατος των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή των αυτασφαλισμένων στον τέως ΟΑΕΕ (σ.σ. έμποροι, βιοτέχνες, αυτοκινητιστές) και στο τέως ΕΤΑΑ (σ.σ. αυταπασχολούμενοι μηχανικοί, δικηγόροι).
4. Ψηφιακή ενοποίηση συστημάτων των τέως ταμείων
Στόχος του e- ΕΦΚΑ να μπορούν να επικοινωνούν, για υποθέσεις των ασφαλισμένων, μεταξύ τους όλα τα τέως ασφαλιστικά ταμεία (π.χ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ) χωρίς να απαιτείται αλληλογραφία. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της ομογενοποίησης των ψηφιακών συστημάτων, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
5. Ανάπτυξη του τηλεφωνικού κέντρου
Έχει συναφθεί συμφωνία με ιδιωτικό φορέα προκειμένου να συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο ικανό να εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους, η τηλεφωνική επικοινωνία των οποία με τον e-ΕΦΚΑ είναι έως τώρα εξαιρετικά δύσκολη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.