Το κόστος αυτών των εργασιών μπορεί να κυμαίνεται από εκατοντάδες έως και χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο του οχήματος.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η στρατηγική είναι εξίσου αυστηρή. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει εγκρίνει στόχους για μηδενικές εκπομπές CO₂ από αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2035. Αυτό συνεπάγεται ότι από το 2035 και μετά, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, γεγονός που ουσιαστικά καταργεί την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες diesel.
Παράλληλα, η ΕΕ προωθεί την ανάπτυξη υποδομών για βιώσιμα καύσιμα. Έχει τεθεί ως στόχος η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων έως το 2026, ενώ οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον κάθε 200 χιλιόμετρα έως το 2031.
Εναλλακτικά Καύσιμα: HVO 100 και Ανανεώσιμες Πηγές
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η χρήση του καυσίμου HVO 100 (Hydrotreated Vegetable Oil), το οποίο αποτελεί ανανεώσιμο υποκατάστατο του παραδοσιακού diesel. Η BMW, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει την αρχική πλήρωση των diesel μοντέλων της με HVO 100 στα εργοστάσιά της στη Γερμανία, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών CO₂ έως και 90% σε σύγκριση με το συμβατικό diesel.
Οι παραπάνω εξελίξεις υποδεικνύουν ότι οι κάτοχοι diesel οχημάτων θα αντιμετωπίσουν αυξανόμενους περιορισμούς και κόστη στο μέλλον. Η ανάγκη συμμόρφωσης με τα νέα πρότυπα εκπομπών, η πιθανή αύξηση του κόστους συντήρησης και η μείωση της αξίας μεταπώλησης των diesel οχημάτων είναι μερικές από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν. Επιπλέον, η μετάβαση σε εναλλακτικές λύσεις, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα ή η χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, καθίσταται ολοένα και πιο επιτακτική. Η Ευρώπη και η Ελλάδα κινούνται προς μια εποχή όπου τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές θα είναι ο κανόνας. Οι κάτοχοι diesel οχημάτων πρέπει να προετοιμαστούν για αυτές τις αλλαγές, εξετάζοντας εναλλακτικές λύσεις και προσαρμόζοντας τις επιλογές τους στις νέες περιβαλλοντικές