Η Eurovision 2024 άρχισε και ήδη, το Σάββατο (27/04), επτά χώρες που διαγωνίζονται στο πρώτο μισό του πρώτου ημιτελικού έκαναν την τεχνική πρόβα τους, μεταξύ των οποίων η Κύπρος αλλά και η Κροατία, η οποία θεωρείται ως ένα από τα φαβορί για τη νίκη.
Κύπρος
Πρώτη στη σκηνή της Eurovision 2024 ανέβηκε για την τεχνική πρόβα της η Silia Kapsis από την Κύπρο, καθώς θα ανοίξει τον πρώτο ημιτελικό στις 7 Μαΐου με το τραγούδι της, «Liar». Η Silia Kapsis είναι τραγουδίστρια και χορεύτρια ελληνικής και κυπριακής καταγωγής και ζει σήμερα στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας.
Η Silia Kapsis είναι μόλις 17 ετών, αλλά της ανήκει αυτή η σκηνή. Μάλιστα, το χρυσό λαμέ κοστούμι από το βίντεο κλιπ έχει φύγει αφού η Silia Kapsis έχει επιλέξει παντελόνι και crop top σε αστραφτερό λευκό χρώμα. Ακόμα, τη συνοδεύουν τέσσερις άνδρες χορευτές πμε cargo παντελόνια και φαρδιά λευκά μπλουζάκια. Δεν υπάρχουν σκηνικά, αλλά πολλά πράσινα και κόκκινα γραφικά στο φόντο LED και στο πάτωμα.
Επίσης, η εμφάνιση της Silia Kapsis διαπνέεται από αρκετή ενέργεια και υπάρχει ένα μεγάλο dance break πριν από τη γέφυρα του τραγουδιού.
Σερβία
Φέτος, η Σερβία εκπροσωπείται από την Teya Dora, η οποία είναι μια από τις πιο γνωστές καλλιτέχνιδες της χώρας. Το τραγούδι της με τίτλo «Ramonda» είναι μια συγκλονιστική, ειλικρινής μπαλάντα. H ραμόντα είναι ένα μωβ λουλούδι που αποτελεί σύμβολο της σερβικής ανθεκτικότητας και αναγέννησης. Δεν υπάρχουν πολλές μπαλάντες φέτος – είναι μια χρονιά με αρκετά χορευτικά τραγούδια οπότε είναι ό,τι πρέπει για να χαλαρώσουμε.
Η σκηνοθεσία για αυτό το τραγούδι είναι παρόμοια με εκείνη που η Teya Dora νίκησε στο «Pesma za Evroviziju», δηλαδή στον εθνικό τελικό της Σερβίας, τον Μάρτιο. Ένας μεγάλος βράχος, σκιώδης φωτισμός, γραφικά με σύννεφα και αστέρια και αστραπές, αλλά ένα ανθισμένο λουλούδι ραμόντα στο τέλος. Ακόμα, η Teya Dora φορά ένα σκούρο γκρι φόρεμα με μακριά φούστα – όλα πολύ δραματικά και ατμοσφαιρικά. Κατά την τελευταία δοκιμή της πρόβας, χρησιμοποιήθηκε πολύς καπνός οπότε και θα το δούμε στις 7 Μαΐου.
Λιθουανία
Η λέξη «Luktelk», που είναι ο τίτλος του τραγουδιού της Λιθουανίας, μεταφράζεται ως «περίμενε» και, σύμφωνα με τον Silvester, το τραγούδι μιλάει για το ότι μπορεί κάποιος να είναι κολλημένος σε ένα κενό ανάμεσα σε δύο στάδια, στο να υπάρχεις με το ζόρι και να νιώθεις ζωντανός, όταν πρέπει να κρατηθείς και να χορέψεις αντιμαχόμενος, κατ’ αυτόν τον τρόπο, ό,τι σου ρίχνει τη διάθεση.
Η σκηνοθεσία γι’ αυτό το τραγούδι δεν χρειάζεται ιδιαίτερα σκηνικά και είναι παρόμοια με τον εθνικό τελικό της Λιθουανίας, δηλαδή το Eurovizija.lt. O Silvester με τα κόκκινα δερμάτινα ρούχα του, υποστηριζόμενος από τέσσερις μασκοφόρους άνδρες χορευτές και έντονο κόκκινο φωτισμό. Δεν υπάρχουν πυροτεχνήματα στην εμφάνιση της Λιθουανίας.
Ιρλανδία
Η Ιρλανδή Bambie Thug, που αυτοπροσδιορίζεται ως non binary, περιγράφει τον ήχο της ως ouija pop, επειδή αψηφά εντελώς τη συμβατική μουσική κατηγοριοποίηση. Τπ τραγούδι με τίτλο «Doomsday Blue» μιλάει για το συναίσθημα του να παραβλέπουν τις δυνατότητές σου και είναι μια ωδή στην queer κοινότητα.
Σκηνοθετικά, η Bambie Thug βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο από κεριά, φορώντας ένα μαύρο φόρεμα με φούστα tutu, αλλά και κέρατα. Το συνηθισμένο δραματικό λευκό μακιγιάζ του προσώπου της ολοκληρώνεται με τα μαλλιά που σχηματίζουν κέρατα. Υπάρχει, επίσης, ένας χορευτής με γυμνό στήθος που δίνει vibes κενταύρου, ο οποίος συνοδεύει την Bambie Thug στη χορογραφία. Πάντως, στο τελευταίο μέρος του κομματιού, ο κύκλος των κεριών σηκώνεται και η εμφάνιση με ολοκληρώνεται με τη φράση «Crown the witch» («Στέψτε τη μάγισσα»).
Επίσης, στην τρίτη – και τελευταία – δοκιμή του κομματιού, εφόσον τρεις δοκιμές κάνουν οι εθνικές αποστολές στη σκηνή της Eurovision 2024, υπάρχει καπνός στο πάτωμα καθ’ όλη τη διάρκεια σε συνδυασμό με φωτιά.
Ουκρανία
Από την εισαγωγή των ημιτελικών στη Eurovision, δηλαδή από το 2004, η Ουκρανία είναι η μόνη χώρα που έχει προκριθεί σε κάθε διοργάνωση στην οποία έχει συμμετάσχει. Φέτος, έστειλε δύο από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες της χώρας για να υπερασπιστούν αυτό το ρεκόρ, συνδυάζοντας ποπ και ραπ μουσική στο τραγούδι με τίτλο «Teresa & Maria».
Σίγουρα έχουν βελτιώσει τη σκηνοθεσία από την εμφάνισή τους στο Vidbir, δηλαδή στον εθνικό τελικό της Ουκρανίας. Η Jerry Heil σκαρφαλώνει σε μια βραχώδη κατασκευή και φαίνεται να φυσάει χάρη σε πολλούς ανεμιστήρες και, στη συνέχειαμ η alyona alyona ξεπροβάλλει από τη σκηνή δεξιά για να αποδώσει το ραπ μέρος του τραγουδιού με καρδιά και ψυχή.
Τα πάντα σε αυτή την εμφάνιση ± το αιθέριο αιωρούμενο φόρεμα του Jerry Heil, οι σκιώδει φιγούρες στις οθόνες LED, τα χορωδιακά συνοδευτικά φωνητικά, μοιάζουν μαγευτικά. Δεν υπάρχουν πυροτεχνήματα σε αυτή την παράσταση, αλλά υπάρχει ένα όμορφο πλάνο από ψηλά στο τέλος της που ενσωματώνει τα δύο σώματά τους και τα κάνει να φαίνονται πολλά με τη χρήση εφέ.
Πολωνία
Η Luna από την Πολωνία είναι τραγουδίστρια, τραγουδοποιός και ηθοποιός από τη Βαρσοβία. Πρόκειται για τρία λεπτά αισιόδοξης inspo-pop με ένα εξαιρετικά πιασάρικο ρεφρέν στο τραγούδι «The Tower».
Σκηνοθετικά, η Luna βρίσκεται στη σκηνή ανάμεσα σε δύο τεράστιους πύργους από σκάκι. Φοράει μια γυαλιστερή κόκκινη κάπα με τεράστιους μυτερούς ώμους. Η κάπα, στη συνέχεια, αφαιρείται για να αποκαλυφθεί ένα μακρύ λευκό φόρεμα με κόκκινα κέρατα. Έπειτα, η φούστα του φορέεματος εξαφανίζεται και η τελική εμφάνιση είναι ένα λευκό σορτσάκι.
Πάντως, η Luna έχει τρεις χορεύτριες που τη συνοδεύουν σε μαύρο, λευκό και κόκκινο χρώμα αντίστοιχα, και υπάρχει μια υπέροχη στιγμή όταν ξαπλώνει στο πάτωμα με LED και φαίνεται σαν να ιππεύει ένα κόκκινο άλογο.
Κατά την τελευταία δοκιμή του τραγουδιού, χρησιμοποιήθηκαν πυροτεχνήματα ιδίως στο τελευταίο ρεφρέν, ολοκληρώνοντας έτσι τη… σκακιστική εμφάνιση της Πολωνίας.
Κροατία
Φέτος, ο τραγουδοποιός Marko Purišić, γνωστός και ως Baby Lasagna, εκπροσωπεί την Κροατία με το τραγούδι «Rim Tim Tagi Dim».
Σκηνοθετικά, το στήσιμο είναι παρόμοιο με εκείνο xάρη στο οποίο ο Baby Lasagna είχε σαρώσει στον εθνικό τελικό της Κροατίας, δηλαδή στο Dora 2024. Έτσι, λοιπόν, βλέπουμε στοιχεία παραδοσιακού χορού, τον Baby Lasagna με γιγαντιαία μανίκια με κρόσσια και… σεμεδάκια, εξαιρετική χρήση ολόκληρης της σκηνής.
Ακόμα, βλέπουμε και ένα κοπάδι από ζώα φάρμας με νέον στις οθόνες LED, που παραπέμπει στο βίντεο κλιπ του κομμάτιου. Μάλιστα, φαίνεται και γάτες νέον να χορεύουν και να κάνουν την εμφάνισή τους στο τέλος του κομματιού. Η σκηνική εμφάνιση έχει στοιχεία καπνού, αλλά και φωτιές σε κάθε ρεφρέν, καθώς και πυροτεχνήματα πριν από την techno γέφυρα.