Το Facebook έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα έναν κατάλογο με τα είδη των αναρτήσεων που επιτρέπει η υπηρεσία με περισσότερες λεπτομέρειες ως προς το τι επιτρέπει αναφορικά με μια σειρά θεμάτων: από τη χρήση ναρκωτικών και την εργασία στη βιομηχανία του σεξ έως τον εκφοβισμό (bullying), τη ρητορική μίσους και την υποκίνηση βίας.
Επί σειρά ετών το Facebook έθετε συγκεκριμένες προϋποθέσεις για το τι μπορούν να αναρτούν οι χρήστες του. Αλλά μόνο μια σχετικά σύντομη και γενική εικόνα ήταν διαθέσιμη σε αυτούς, ενώ υπήρχε ένα πολύ εκτενέστερο, εσωτερικό έγγραφο που ανέφερε πότε ακριβώς οι αναρτήσεις ή οι λογαριασμοί χρηστών θα πρέπει να αφαιρούνται ή να κλείνουν αντίστοιχα.
Αυτό το μακροσκελές έγγραφο δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ώστε να μην υπάρχει πια σύγχυση για τη λειτουργία του, όπως δήλωσε η Μόνικα Μπίκερτ, η αντιπρόεδρος πολιτικής προϊόντων και αντιτρομοκρατίας του Facebook.
«Θα πρέπει, όταν επισκέπτεται κάποιος το Facebook, να καταλαβαίνει ποια είναι τα όρια, τι επιτρέπεται και τι όχι», είπε η Μπίκερτ στους δημοσιογράφους κατά την ενημέρωσή τους στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Το Facebook έχει δεχτεί δριμεία κριτική από κυβερνήσεις και οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε πολλές χώρες επειδή απέτυχε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να περιοριστεί η ρητορική του μίσους, η θρησκευτική βία, να μην είναι εφικτή η προώθηση της τρομοκρατίας και να μην προβάλλονται ενέργειες, όπως ανθρωποκτονίες και αυτοκτονίες.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί ότι λειτουργεί κατ΄εντολήν απολυταρχικών καθεστώτων με το να απομακρύνει περιεχόμενο που ενοχλεί κάποιες κυβερνήσεις και με το να παρέχει ελάχιστες πληροφορίες για τους λόγους που συγκεκριμένες αναρτήσεις απομακρύνονται και λογαριασμοί κλείνουν.
Οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν για πρώτη φορά στους χρήστες να προσφεύγουν κατά μιας απόφασης για την απομάκρυση των αναρτήσεων. Μέχρι σήμερα ήταν δυνατή η προσφυγή μόνο για κλείσιμο λογαριασμών, ομάδων και σελίδων.
Το Facebook, το μεγαλύτερο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, έχει γίνει η κυρίαρχη πηγή πληροφόρησης σε πολλές χώρες.
Χρησιμοποιεί τόσο αυτοματοποιημένο λογισμικό όσο και έναν ολόκληρο στρατό από moderators (επόπτες) , που μέχρι σήμερα ανέρχονται σε 7.500, για να απομακρύνουν κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που παραβιάζουν τους κανονισμούς του.
Υπό την πίεση πολλών κυβερνήσεων ενισχύει τις τάξεις των moderators από τον περασμένο χρόνο.
Σε συνέντευξή της η Μπίκερτ είπε στο Reuters ότι τα κριτήρια διαρκώς αλλάζουν με βάση, εν μέρει, τη συνεργασία με περισσότερους από 100 οργανισμούς και ειδικούς σε τομείς όπως η αντιτρομοκρατία και η εκμετάλλευση ανηλίκων.
«Όλοι θα πρέπει να περιμένουν ότι τα κριτήρια θα ενημερώνονται συχνά», πρόσθεσε η ίδια.
Η εταιρεία εξετάζει την υιοθέτηση αλλαγών στην πολιτική περιεχομένου της κάθε δύο εβδομάδες στο πλαίσιο μιας συνάντησης που θα τιτλοφορείται “Φόρουμ για τα Κριτήρια Περιεχομένου” και του οποίου επικεφαλής θα είναι η Μπίκερτ. Μια μικρή ομάδα δημοσιογράφων έλαβε την άδεια να παραστεί στη συνάντηση της περασμένης εβδομάδας υπό τον όρο ότι θα περιγράψει τη διαδικασία, αλλά όχι την ουσία της συνάντησης.
Στη συνάντηση της 17ης Απριλίου, περίπου 25 υπάλληλοι της εταιρείας συμμετείχαν στη συζήτηση ενώ άλλοι μετείχαν με τηλεδιάσκεψη από τη Νέα Υόρκη, το Δουβλίνο, την Πόλη του Μεξικού, την Ουάσινγκτον και άλλες πόλεις.
Μεταξύ των συμμετασχόντων ήταν και πρόσωπα που ειδικεύονται στη δημόσια πολιτική, τα νομικά ζητήματα, την ανάπτυξη προϊόντων, την επικοινωνία και άλλους τομείς.
Η Μπίκερτ, μια πρώην ομοσπονδιακή εισαγγελέας στις ΗΠΑ, έθεσε ερωτήσεις, παρείχε ενημέρωση και συντόνισε τη συζήτηση, η οποία διήρκεσε περίπου μια ώρα.
Το Facebook σχεδιάζει μια σειρά από δημόσια fora τον Μάιο και τον Ιούνιο, σε διαφορετικές χώρες, για να αντλήσει μεγαλύτερη ανταπόκριση σχετικά με τους κανονισμούς της, είπε η Μαίρη NτεΜπρι, η επικεφαλής της πολιτικής περιεχομένου του Facebook.
Η μεγαλύτερη εκδοχή της μυστικής λίστας με τους κανονισμούς, περίπου 8.000 λέξεων, αφορά μια μεγάλη κατηγορία, από λέξεις και φράσεις μέχρι φωτογραφίες και εικόνες, τα οποία το Facebook κάποιες φορές λογοκρίνει με λεπτομερείς πληροφορίες για την κάθε επί μέρους κατηγορία.
Βίντεο που εμφανίζουν ανθρώπους τραυματισμένους από κανιβαλιστικές πρακτικές, για παράδειγμα, απαγορεύονται αλλά τέτοιου είδους οπτικό υλικό επιτρέπεται αν συνοδεύεται από προειδοποιητική ένδειξη σε «ιατρικό περιβάλλον».
Η Facebook έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν επιτρέπει στους χρήστες την αγοραπωλησία φαρμάκων που απαιτούν συνταγογράφηση, μαριχουάνας και όπλων στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσής της, αλλά η λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα περιγράφει λεπτομερώς ποιες συνομιλίες με αντικείμενο τα παραπάνω επιτρέπονται.
Περιεχόμενο στο οποίο κάποιος «παραδέχεται ότι κάνει προσωπική χρήση φαρμάκων όχι για ιατρική χρήση» δεν θα πρέπει να αναρτάται στο Facebook, αναφέρει ο κατάλογος.
Το έγγραφο αναφέρεται εκτενώς στην παρενόχληση και το bullying, απαγορεύοντας για παράδειγμα την «εξύβριση ανηλίκου», αλλά και κάθε περιεχόμενο προερχόμενο από υποκλαπείσα πηγή, «εκτός από περιορισμένες περιπτώσεις που έχουν δημοσιογραφική αξία».
Τα νέα κριτήρια δεν περιλαμβάνουν τις διαδικασίες κατά τις οποίες οι κυβερνήσεις μπορούν να απαιτήσουν την αφαίρεση περιεχομένου που παραβιάζει την τοπική νομοθεσία.
Στις περιπτώσεις αυτές, λέει η Μπίκερτ, απαιτούνται επίσημα γραπτά αιτήματα, τα οποία εξετάζονται από το νομικό τμήμα του Facebook αλλά και από συνεργαζόμενους νομικούς. Το περιεχόμενο που κρίνεται επιτρεπτό με κριτήρια του Facebook, αλλά παραβιάζει την τοπική νομοθεσία, όπως για παράδειγμα μια απαγόρευση στην Ταϊλάνδη για δυσφήμιση της βασιλικής οικογένειας, μπλοκάρεται στη συγκεκριμένη μόνο χώρα και όχι παγκοσμίως.
Τα κριτήρια του Facebook εξάλλου δεν αναφέρονται στις ψευδείς πληροφορίες –το Facebook δεν απαγορεύει την ανάρτησή τους, αλλά προσπαθεί να μειώσει τη διανομή τους– ή σε άλλα επίμαχα ζητήματα όπως η χρήση προσωπικών δεδομένων.
Αντε κλειστε το ρημαδι (οσοι εχετε ακομη). Μαθετε εκει πως μπορειτε να φτιαξετε μια ιστοσελιδα της προκοπης, κι αφηστε το “περιορισμενο” facebook το οποιο επιτρεπει μονο φωτογραφιες, youtube και κειμενα. Κι οποιος διαφωνει για τις “χαλια δυνατοτητες” του facebook ας δοκιμασει να φτιαξει ενα iframe , ενα div , ενα εφε με jquery, για να διαπιστωσει οτι ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Τι επιδιωκετε δηλαδη; να γραφει ο αλλος το ονομα σας στο google Και να βλεπει οτι βλακεια εγραψαν οι αλλοι κι εσεις;