Η Θεσσαλονίκη, μια από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, ιδιαίτερα λόγω των έργων κατασκευής του Flyover. Για να μειωθούν οι αρνητικές συνέπειες από αυτή την κατάσταση, έχουν προγραμματιστεί «έξυπνες λύσεις» που θα αξιοποιήσουν την τεχνολογία.
Μία από τις κύριες στρατηγικές που εξετάζονται είναι η παροχή ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για το πού υπάρχουν μποτιλιαρίσματα και ποιες διαδρομές είναι πιο ελεύθερες. Αυτή η προσέγγιση αναμένεται να διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών και να μειώσει τον χρόνο που περνούν στους δρόμους.
«Έξυπνες λύσεις» με τη βοήθεια της τεχνολογίας επιστρατεύονται άμεσα προκειμένου να αμβλυνθούν οι συνέπειες από το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, λόγω και της κατασκευής του Flyover. Η ενημέρωση για την κατάσταση στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο αλλά και για τις βέλτιστες διαδρομές για την αποφυγή του μποτιλιαρίσματος αναμένεται να τεθούν σύντομα σε εφαρμογή.
Τα παραπάνω τέθηκαν επί τάπητος το μεσημέρι της Τετάρτης στο περιθώριο συνάντησης που είχαν στο κτήριο του Διοικητηρίου ο ο Υπουργός ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων αλλά και της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής.
«Αναβαθμισμένη» λειτουργία του Google Maps – Ενημέρωση για την κατάσταση στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο, αισθητήρες για διπλοσταθμευμένα
Η τεχνολογία αλλά και τα δεδομένα που συλλέγονται τόσο μέσω αυτής καθώς και τα δεδομένα από φορείς θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης να γνωρίζουν τι συμβαίνει στους δρόμους της πόλης. Στόχος τα δεδομένα αυτά να είναι διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο είτε στα κινητά των πολιτών είτε μέσω φωτεινών οδοσημάνσεων, όπως αυτές που υπάρχουν τώρα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Στα παραπάνω αναμένεται να προστεθούν και αισθητήρες κυκλοφορίας σε κομβικά σημεία οι οποίοι κατά πληροφορίες θα εντοπίζουν τα διπλοσταθμεύμα οχήματα τα οποία παρακωλύουν την κυκλοφορία.
Όπως διευκρίνισε μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Παπαστεργίου, τα στοιχεία που ήδη συγκεντρώνει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών θα συνδυαστούν με αυτά από τους χάρτες της Google, για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση όλων.
Όπως μάλιστα τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, όλες οι παραπάνω πληροφορίες θα παρέχονται μέσω του Google Maps. «Δεν έχει νόημα να φτιάξουμε ακόμα μια εφαρμογή από τη στιγμή που υπάρχουν ήδη εφαρμογές. Αυτή τη στιγμή η πιο δημοφιλής είναι το Google Maps. Σημασία λοιπόν έχει με τα δεδομένα που συλλέγονται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη αλλά και αυτά που προκύπτουν, να κάνουμε πιο χρηστικούς και αποτελεσματικούς τους χάρτες της Google, έτσι ώστε να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα πηγαίνει κάποιος πιο γρήγορα στον προορισμό του ή πώς θα αποφύγει διαδρομές που δεν πρέπει να επιλεγούν», σημείωσε.
Όπως είπε ακόμη, όλα αυτά θα επιτευχθούν μέσω της συνεργασίας της Google με το ΙΜΕΤ, της ΠΚΜ, των Δήμων και των φορέων και υπογράμμισε πως πέρα από τις όποιες ενέργειες, είναι εξίσου πολύ σημαντικό να ενημερωθούν και οι πολίτες για τις νέες αυτές δυνατότητες που θα είναι διαθέσιμες.
«Φιλοδοξούμε από το αμέσως προσεχές διάστημα ο κάθε Θεσσαλονικιός να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το πώς θα μεταβεί από τη μια πλευρά της πόλης στην άλλη χρησιμοποιώντας σε πραγματικό χρόνο όλα τα δεδομένα που θα του δίνονται με διάφορους τρόπους είτε μέσα από το κινητό του είτε με φωτεινές οδοσημάνσεις», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Γκιουλέκας τονίζοντας πως «προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, να κάνουμε την ταλαιπωρία που υφίστανται οι Θεσσαλονικείς από το αναγκαίο έργο του Flyover, αισθητά λιγότερη».