Ο πρώην CEO Λάρι Σμιντ, θεωρεί ότι η τηλεργασία έχει παίξει μεγάλο ρόλο στην απώλεια ανταγωνιστικότητας της Google
Ο Σμιντ μίλησε σε φοιτητές του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ κατά τη διάρκεια διάλεξης τον Απρίλιο, όταν ρωτήθηκε για το προβάδισμα που έχουν σήμερα startups όπως η OpenAI και η Anthropic έναντι της Google όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη.
Σύμφωνα με μία ηχογράφηση της διάλεξης που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο κανάλι του πανεπιστημίου, ο Σμιντ δήλωσε πως «η Google αποφάσισε ότι η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και το να πηγαίνεις νωρίς στο σπίτι και να εργάζεσαι από το σπίτι ήταν πιο σημαντικό από τη νίκη». «Και ο λόγος που οι startups δουλεύουν είναι επειδή οι άνθρωποι δουλεύουν πολύ εντατικά», πρόσθεσε.
«Λυπάμαι που θα είμαι τόσο ωμός, αλλά η αλήθεια είναι ότι, αν όλοι σας αφήσετε το πανεπιστήμιο και πάτε να ιδρύσετε μια εταιρεία, δεν πρόκειται να αφήσετε τους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι και να έρχονται μόνο μία μέρα την εβδομάδα, αν θέλετε να ανταγωνιστείτε τις άλλες startups». Ο Σμιντ ήταν διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Google από το 2001 έως το 2011, προτού παραδώσει τα ηνία τον συνιδρυτή της εταιρείας, Λάρι Πέιτζ.
Ο Σμιντ συνέχισε να υπηρετεί ως εκτελεστικός πρόεδρος και τεχνικός σύμβουλος της Google, προτού τελικά αποχωρήσει από την εταιρεία στις αρχές του 2020.
Και δεν είναι το μόνο στέλεχος που πιστεύει ότι η απομακρυσμένη εργασία έχει βλάψει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, έχει ταχθεί ευθέως υπέρ της επιστροφής του προσωπικού στο γραφείο.
«Δεν λειτουργεί για τα νεαρά παιδιά σε μαθητεία, δεν λειτουργεί πραγματικά για τη δημιουργικότητα και τον αυθορμητισμό, δεν λειτουργεί πραγματικά για τις ομάδες διαχείρισης», δήλωσε παλαιότερα στον Economist.
Οι εργαζόμενοι της Google εργάζονται σήμερα σε ένα υβριδικό μοντέλο, όπου περνούν «περίπου τρεις ημέρες στο γραφείο και δύο ημέρες όπου εργάζονται καλύτερα – είτε αυτό είναι στο γραφείο είτε στο σπίτι», σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας για την ποικιλομορφία του 2022.
Η Google άρχισε επίσης να παρακολουθεί την παρουσία των υπαλλήλων με κονκάρδες γραφείου και να τη χρησιμοποιεί ως μέτρο στις αξιολογήσεις απόδοσης, ανέφερε το CNBC τον Ιούνιο του 2023, επικαλούμενο εσωτερικά υπομνήματα που είχε δει.