Google και Apple στο στόχαστρο των αντιμονοπωλιακών νόμων

Κοινοποίηση:
apple-google

Η Apple αντιτάχθηκε την Πέμπτη στις κατηγορίες ότι οι ελεγκτικές πολιτικές της για το iPhone και το iPad App Store βλάπτουν την καινοτομία και τον ανταγωνισμό, δημοσιεύοντας μια αναφορά από οικονομολόγους που προσέλαβε, οι οποίοι είπαν ότι οι εφαρμογές και οι υπηρεσίες της, όπως οι Χάρτες Apple, η Apple Music και το iMessage δεν είναι τόσο δημοφιλείς όσο οι ανταγωνιστές τους.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η εφαρμογή Χάρτες της Apple αντιπροσωπεύει μόνο το 36% της χρήσης και το iMessage λιγότερο από το μισό. Στη ροή μουσικής και βίντεο, τα ποσοστά είναι στο 21% και 3%, αντίστοιχα.

«Για πολλές χώρες, οι εφαρμογές της Apple αντιπροσωπεύουν το 20 έως 30% της συνολικής χρήσης εφαρμογών», έγραψαν οι συντάκτες της μελέτης στο Analysis Group, προσθέτοντας ότι οι εφαρμογές της Apple «επισκιάζονται» σε δημοτικότητα από εφαρμογές τρίτων σχεδόν σε κάθε χώρα. «Αυτό αντικατοπτρίζει ότι ενώ οι εφαρμογές της Apple είναι ευρέως διαδεμομένες, οι εφαρμογές τρίτων χρησιμοποιούνται συχνότερα.»

Οι νέοι κανόνες που διέπουν τον κλάδο της τεχνολογίας δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, αλλά θα μπορούσαν να αναγκάσουν πολλές ισχυρές εταιρείες, όπως η Apple και η Google, να ανατρέψουν τον τρόπο που δραστηριοποιούνται σήμερα.

Η Apple δέχεται επίσης σημαντική πίεση στις ΗΠΑ, όπου αντιμετωπίζει πιθανούς νέους αντιμονοπωλιακούς νόμους και κανονισμούς. Σε βάρος της εκκρεμεί επίσης μια μήνυση που άσκησε η Epic Games, κατασκευαστής του επιτυχημένου videogame Fortnite.

Η Google, από την πλευρά της, απάντησε στις πιέσεις ανακοινώνοντας μια συμφωνία ορόσημο με την Spotify, με σκοπό να μειώσει την παρουσία της στο κατάστημα Google Play. Η Google δήλωσε ότι θα επιτρέψει στην Spotify να εισπράττει πληρωμές απευθείας από τους πελάτες της, αποφεύγοντας τις τυπικές προμήθειες 15% έως 30% που χρεώνει η Google σε πολλούς προγραμματιστές εφαρμογών.

Η Apple, επίσης, έχει χαλαρώσει ορισμένους όρους. Τον περασμένο μήνα άρχισε να επιτρέπει σε εφαρμογές που συνδέονται με συνδρομητικές υπηρεσίες για μουσική, βιβλία, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές, να κατευθύνουν τους πελάτες στον ιστότοπό τους (εκτός του App Store) για πληρωμή. Μέχρι πρότεινος, η Apple δεν επέτρεπε τέτοιες κινήσεις, δεχόμενη κριτική πέρυσι από έναν περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: