H ναυτοσύνη του ένδοξου Πολεμικού Ναυτικού: Από την «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ» στη «ΛΗΜΝΟΣ»

Κοινοποίηση:
54445

Δεν έγινε πάθημα για τους Τούρκους το ίδιο επεισόδιο που είχε σημειωθεί το 2018!

Η επίσημη δημοσιοποίηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και τον Νίκο Δένδια του ναυτικού επεισοδίου ανάμεσα στη φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» και την τουρκική «KEMAL REIS» ήταν από τα βασικότερα καταγγελτικά χαρτιά της Αθήνας.

Πλέον μπορούν να ειπωθούν περισσότερα στοιχεία για τη νέα ήττα του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού στα νερά της Μεσογείου.

Πρόκειται για το δεύτερο σοβαρότατο περιστατικό, όπως γράφει το Hellas Journal, που δημιουργείται από λάθος χειρισμό των Τούρκων ναυτικών, με επικίνδυνους ελιγμούς στη θάλασσα.

Φάνηκε ότι το μάθημα διατήρησης σταθερής πορείας που κρατούν οι Έλληνες κυβερνήτες του Πολεμικού Ναυτικού δεν έγινε πάθημα για τους Τούρκους συναδέλφους τους μετά το επεισόδιο που είχε σημειωθεί το 2018 με την «επακούμβηση» ανάμεσα στην Κανονιοφόρο «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ» και την ακταιωρό της γείτονος.

Και τότε ο κυβερνήτης της Κανονιοφόρου στην περιοχή των Ιμίων διατήρησε την ίδια πορεία και ταχύτητα.
Ήξερε ότι ήταν σε Ελληνικά νερά και ότι θα νικήσει πάση δυνάμει την Τουρκική παραβατικότητα.

Οι χαμηλοί τόνοι της Αθήνας

Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και στο Πολεμικό Ναυτικό από την πρώτη στιγμή κράτησαν χαμηλά τους τόνους για το θέμα της επακούμβησης- σύγκρουσης, ανάμεσα στην Ελληνική και την Τουρκική φρεγάτα.

Αν και η υπαιτιότητα ανήκει αποκλειστικά στην τουρκική γέφυρα της φρεγάτας «KEMAL REIS», οι Έλληνες Επιτελείς στη Λεωφόρο Μεσογείων αλλά και οι Επιχειρησιακοί Αξιωματικοί του Στόλου διατήρησαν, η πλειονότητα, σιγή ιχθύος καθώς κύριο μέλημά τους ήταν η ασφάλεια του προσωπικού των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται για δεύτερη φορά μέσα σε ένα 15θήμερο σε γενικό συναγερμό και σε πολεμική διάταξη στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.

Από την αρχή του περιστατικού τονίστηκε από τους Επιτελείς ότι η Ελληνική ναυτοσύνη και οι απολύτως σωστές εντολές του κυβερνήτη και του ύπαρχου του «ΛΗΜΝΟΣ» προς την γέφυρα ήταν τα στοιχεία που αποσοβήσαν ένα πολύ χειρότερο χτύπημα κατά του «KEMAL REIS».

Μετά τη σύγκρουση στην άσκηση…

Και μπορεί η ελληνική πλευρά να επέδειξε σεβασμό, αλλά οι Τούρκοι ξεκίνησαν τους πανηγυρισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (σ.σ. όχι ότι δεν υπήρχαν και Ελληνικά trolls), ενώ την παραληρηματική σκυτάλη έλαβαν τα φιλοκυβερνητικά και ακροδεξιά φύλλα της Τουρκίας που υποστήριζαν ότι «τρυπήθηκε» η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ».

Τα διακινηθέντα fake news της Τουρκίας περί ζημιών στην Ελληνική φρεγάτα, έχουν λάβει την πρέπουσα απάντηση που ήταν περήφανη συμμετοχή του «ΛΗΜΝΟΣ» στην Ελληνογαλλική άσκηση που διεξήχθη εντός της θαλάσσιας περιοχής της παράνομης Τουρκικής navtex.

Πάντως το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας ενώ γνωρίζει πολύ καλά το μέγεθος των ζημιών που έχει υποστεί η «KEMAL REIS», δεν το έβαλε κάτω.

Δημοσιοποίησε μια φωτογραφία και βίντεο από τη συνοδεία του σεισμογραφικού «ORUC REIS» στην οποία προβάλει την επίμαχη φρεγάτα ΜΕΚΟ, τη νεότερη του Τουρκικού στόλου.

Απέφυγε ωστόσο με μεθοδικό θα έλεγε κανείς τρόπο να φανεί η δεξιά πλεύρα της «KEMAL REIS» απαθανατίζοντας πάντοτε την αριστερή μεριά της φρεγάτας.

Το «κοράκι» της φρεγάτας S

Οι πληροφορίες που υπάρχουν λένε για το περιστατικό ότι η Τουρκική φρεγάτα ξέκοψε από τη συνοδεία του σεισμογραφικού διότι οι Τούρκοι ενοχλούνταν από το στενό μαρκάρισμα των Ελληνικών φρεγατών.

Σκοπός του κυβερνήτη ή ίσως και η εντολή που έλαβε ήταν ν’ απομακρύνει το «ΛΗΜΝΟΣ».

Ο Τούρκος καπετάνιος όμως υπολόγισε λάθος την απόσταση και δεν υπολόγισε την από αρχαιοτάτων χρόνων ναυτοσύνη που διδάσκονται τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού από την πρώτη μέρα που γίνονται ναυτικοί δόκιμοι.

Η κίνηση της «KEMAL REIS» έγινε αμέσως αντιληπτή, η εντολή στην Ελληνική γέφυρα από τον κυβερνήτη ήταν η διατήρηση σταθερής πορείας και ταχύτητας και το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο.
Η πρόσκρουση της «S» στην πρύμνη της Τουρκικής ΜΕΚΟ με το «κοράκι» είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρότατες ζημιές το Τουρκικό πλοίο.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: