Σβήνουν οι ελπίδες για επιζώντες μετά την συντριβή του Boeing 737 στην Κίνα που συγκλόνισε τον πλανήτη, τη στιγμή που τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους με τους 132 επιβαίνοντες, παραμένουν ακόμα άγνωστα.
Πρόκειται για το φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα από το 1994 στην Κίνα, όπου η αεροπορική ασφάλεια έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό.
Το αεροσκάφος, φαίνεται να έχασε την επαφή καθώς πετούσε επάνω από τη πόλη Γουτζού, στην ορεινή περιοχή του Γκουανγκσί, όπως ανακοίνωσε η κινεζική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (CAAC), χωρίς να δώσει στην δημοσιότητα απολογισμό των θυμάτων.
«Επιβεβαιώθηκε ότι η πτήση συνετρίβη», αναφέρεται σε σύντομη ανακοίνωση της υπηρεσίας, η οποία διευκρινίζει ότι «ομάδα εργασίας» έσπευσε στην περιοχή του δυστυχήματος. Το αεροσκάφος μετέφερε 123 επιβάτες και εννεαμελές πλήρωμα.
Βίντεο που ανέβηκε στα social media, σοκάρει καθώς φέρεται να δείχνει τη στιγμή που το αεροπλάνο πέφτει στην περιοχή της Κίνας.
Παράλληλα, οι εικόνες δείχνουν το αεροσκάφος να πέφτει κατακόρυφα και με τεράστια ταχύτητα. Ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα η αυθεντικότητά του.
«Ίσως ήταν όλοι αναίσθητοι»
Το τραγικό συμβάν έχει πυροδοτήσει πολλά σενάρια σχετικά με τα αίτια και τις συνθήκες συντριβής του αεροσκάφους. Μιλώντας στη Sun, ειδικός σε θέματα αεροπορίας υποστήριξε ότι στην τελική βουτιά του αεροπλάνου ενδεχομένως να ήταν όλοι αναίσθητοι και κάποιος από τους πιλότους να συνήλθε και να προσπάθησε να σηκώσει το αεροσκάφος.
«Τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα βραχύ διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» δήλωσε στη Sun η Sally Gethin, ειδικός σε θέματα αεροπορίας. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή.
Τα σενάρια της τραγωδίας
Ορισμένα σενάρια που θα μπορούσαν να εξηγήσουν την συντριβή, σύμφωνα με την Sally Gethin, θα μπορούσε να ήταν μια δυσλειτουργία στην ουρά, ο καιρός ή χιλιάδες άλλα προβλήματα που μπορεί να έχουν επηρεάσει το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά επί του σκάφους» ή πρόβλημα καλωδίωσης.
Αυτό όμως που πραγματικά προκαλεί εντύπωση, όπως αναφέρει στη Sun η ειδικός, είναι ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες εμπειρία πτήσης ενώ ο πιλότος μόνο 7.000 ώρες. Στο αεροπλάνο βρισκόταν και ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτητικής εμπειρίας.
Πλήγμα για την Boeing
Τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σχετικά σπάνια στην Κίνα, όπου οι αεροπορικές μεταφορές έχουν σημαντικά αναπτυχθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες και όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι αυστηρά.
Το τελευταίο σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε τον Αύγουστο 2010, όταν πτήση της Henan Airlines συνετρίβη στη βορειοανατολική Κίνα, προκαλώντας τον θάνατο 40 ανθρώπων.
Ο βαρύτερος απολογισμός ανήκει στη συντριβή, το 1994, ενός Tupolev 154 της China Northwest Airlines λίγο μετά την απογείωση από τη Σιάν στη βόρεια Κίνα, με συνέπεια τον θάνατο 160 επιβαινόντων. Πολλοί Κινέζοι επιβάτες χάθηκαν επίσης τον Μάρτιο 2014 κατά την αινιγματική εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 της Malaysian Airlines με προορισμό το Πεκίνο. Η χθεσινή καταστροφή αποτελεί νέο σκληρό πλήγμα για την Boeing στην Κίνα.
Τον Μάρτιο 2019, η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν τις πτήσεις των 737 ΜΑΧ για λόγους ασφαλείας. Το μέτρο είχε ληφθεί έπειτα από δύο δυστυχήματα με 737 MAX στο εξωτερικό, με 346 νεκρούς. Τρία χρόνια αργότερα, η κινεζική ρυθμιστική Αρχή ήρε τελικά τον περασμένο Δεκέμβριο την απαγόρευση πτήσης των Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επαναλάβει τις εμπορικές πτήσεις στην Κίνα. Η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης ήταν πολύ σημαντική για την Boeing, καθώς η Κίνα αποτελεί σημαντική αγορά για την εταιρεία. Η κινεζική ρυθμιστική Αρχή είχε θέσει ως όρο για την επιστροφή του 737 MAX στους κινέζικούς ουρανούς την πραγματοποίηση τεχνικών τροποποιήσεων για την εγγύηση της ασφάλειας των πτήσεων.