KAAN: Η Τουρκία θέλει «ναυτική» διαμόρφωση των μαχητικών αεροσκαφών για το νέο αεροπλανοφόρο της

Κοινοποίηση:
mavi-vatan-9-1200x738-696x428

Η Τουρκία θέλει μελλοντικά να αναπτύσσει μαχητικά αεροσκάφη νέας γενιάς τύπου KAAN από το νέο αεροπλανοφόρο κλάσης MUGEM, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε στις 2 Ιανουαρίου 2025, μαζί το πρώτο αντιτορπιλικό κλάσης TF-2000 και το υποβρύχιο κλάσης MILDEN, όπως αποκάλυψαν πρόσφατα τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Ειδικότερα, η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI) βρίσκεται σε συζητήσεις και σε διαπραγματεύσεις με την Διεύθυνση του Γραφείου Σχεδιασμού Ναυτικών Δυνάμεων, που υπάγεται στο τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, σχετικά με την κατασκευή και την παραγωγή μιας «ναυτικής» διαμόρφωσης του νέου μαχητικού αεροσκάφους τύπου KAAN.

Ο λόγος είναι απλός. Η Τουρκία θέλει από το νέο αεροπλανοφόρο να αναπτύσσονται μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου Kizilelma και TB3 Bayraktar, καθώς επίσης μαχητικά αεροσκάφη τύπου Hurjet και KAAN, ώστε να λειτουργούν συνδυαστικά και να συνεργάζονται στο πεδίο επιχειρήσεων, αυξάνοντας τον βαθμό διαλειτουργικότητας επανδρωμένων και μη πτητικών μέσων για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, στο νέο αεροπλανοφόρο θα ενσωματωθεί σύστημα STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery), που σημαίνει ότι το KAAN θα πρέπει να απογειώνεται από ράμπα στο κατάστρωμα και θα προσγειώνεται με βοηθητικά καλώδια.

Μακροπρόθεσμα, το αεροπλανοφόρο κλάσης MUGEM θα μπορούσε να ενσωματώσει σύστημα CATOBAR (Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery), το οποίο όμως προϋποθέτει ότι τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου KAAN θα διαθέτουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην κατασκευή και στο σύστημα προσγείωσής τους και εκεί έγκειται το ζήτημα της διαπραγμάτευσης για την κατασκευή, μελλοντικά, μιας «ναυτικής» διαμόρφωσης των KAAN.

Τα χαρακτηριστικά του

Υπενθυμίζεται ότι το νέο «εθνικό» αεροπλανοφόρο της Τουρκίας θα έχει εκτόπισμα 60.000 τόνων, μήκος 285 μέτρα, πλάτος 72 μέτρα. Θα διαθέτει τρεις διαδρόμους στο κατάστρωμα, δύο για απογείωση και έναν για προσγείωση. Επίσης, θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης COGAG και θα έχει μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων.

Στόχος είναι να αναπτύσσονται συνολικά 50 αεροσκάφη (επανδρωμένα και μη) από το αεροπλανοφόρο, εκ των οποίων 20 θα είναι στο κατάστρωμα και 30 στο υπόστεγο. Τέλος, θα είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης 32 κυψελών MIDLAS VLS (Vertical Launching System) και τέσσερα οπλικά συστήματα Gökdeniz.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response