Κάλεσμα για μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων στη Σκανδιναβία!

Κοινοποίηση:

Σε μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων καλεί κίνημα στη Δανία, μετά τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ να διεκδικήσει τον έλεγχο της Γροιλανδίας, μια ημιαυτόνομη δανική επικράτεια, την ώρα που οι τάσεις της Google έδειξαν αύξηση των αναζητήσεων με τον όρο «Boycott USA» και «Bοycott America», καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος ανακοίνωσε νέους δασμούς.

Το κίνημα εξαπλώνεται ραγδαία από τον Καναδά μέχρι την Ευρώπη, ενώ καταναλωτές μποϊκοτάρουν προϊόντα προερχόμενα από τις ΗΠΑ, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.

Όπως σημειώνει το Newsweek, το μποϊκοτάζ αντανακλά τη βαθιά δυσαρέσκεια των Δανών για αυτό που αντιλαμβάνονται ως «επιθετικές» και παρεμβατικές πολιτικές των ΗΠΑ.

Μάλιστα, κατά το δημοσίευμα, οι δηλώσεις Τραμπ ότι θα έπαιρνε τη Γροιλανδία ακόμα και με τη βία εάν χρειαζόταν, πυροδότησε οργή σε όλη τη Δανία αλλά και τις υπόλοιπες σκανδιναβικές χώρες.

 Συνεπώς, τόσο οι Δανοί όσο και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν την αγοραστική τους δύναμη προκειμένου να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα.

Την ίδια στιγμή, μια παγκόσμια αντεπίθεση δημιουργείται και εναντίον της Tesla, με πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη και τον Καναδά, μετά την πολιτική ευθυγράμμιση του CEO Ίλον Μάσκ με τον Ντόναλντ Τραμπ.

Τα «απαγορευμένα» προϊόντα

Pringles, Oreo, Pepsi Max αλλά και Coca-Cola βρίσκονται στην κορυφή των προϊόντων για μποϊκοτάζ.

Αντίστοιχα και η οδοντόκρεμα Colgate, η κέτσαπ Heinz, το κρασί της Καλιφόρνια Zinfandel, γνωστή αμερικανική μάρκα ποπ-κορν αλλά και η καλιφορνέζικη μπύρα Lagunitas IPA.

Επίσης, συζητήσεις γίνονται από καταναλωτές και γύρω από την ακύρωση συνδρομής του Netflix, κάτι που ωστόσο ακόμα θεωρούν δύσκολο, κυρίως λόγω των παιδιών.

«Φουντώνει» το κίνημα – Οργή και στη Γαλλία

Επιπλέον, καταναλωτές μέσω του κινήματος που έχει δημιουργηθεί βρίσκουν τρόπους να επικοινωνούν και διαδικτυακά προκειμένου να βρίσκουν εναλλακτικές αντί των αμερικανικών προϊόντων. Η ομάδα από τη Δανία «Boykot varer fra USA» (Boycott Goods από τις ΗΠΑ) ήδη αριθμεί σχεδόν 90.000 μέλη.

Από την πλευρά της, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Δανίας, η Salling Group, εισήγαγε μια ετικέτα σε σχήμα αστεριού για να υποδεικνύει προϊόντα ευρωπαϊκής κατασκευής, κίνηση την οποία η ίδια ωστόσο απέδωσε στη ζήτηση των καταναλωτών και όχι σε μποϊκοτάζ.

Παρόμοιες κινήσεις λαμβάνουν χώρα και στη Γαλλία, όπου καταναλωτές δημιούργησαν ομάδα στο Facebook υπό τον τίτλο «μποϊκοτάρετε τις ΗΠΑ, αγοράστε γαλλικά και ευρωπαϊκά προϊόντα», με την ομάδα να προσελκύει ήδη χιλιάδες μέλη μέσα σε λίγες μόνο ημέρες.

Τι έπεται

Καθώς ο οικονομικός αντίκτυπος του μποϊκοτάζ παραμένει ασαφής, το κίνημα υπογραμμίζει τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών και των πολιτικών που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ.

Οι ειδικοί θεωρούν ότι το μποϊκοτάζ είναι απίθανο να έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στις εξαγωγές των ΗΠΑ, ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «συμβολική κίνηση» με απήχηση στις διεθνείς αγορές.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response