Τον ηλεκτρονικό οδηγό για τους πολίτες, το Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών του Δημοσίου, μέσω του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν εξαρχής τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για τη διεκπεραίωση της εκάστοτε υπόθεσής τους με το Δημόσιο και το φορέα που πρέπει να απευθυνθούν, βάζοντας τέλος στις «παρερμηνείες» που μπορεί να συναντήσουν μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών, παρουσίασε χθες η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πρόκειται για ένα εργαλείο που θα συμβάλει δραστικά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και θα οδηγήσει στο μετασχηματισμό της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς θα αποτυπώνονται βήμα προς βήμα όλες οι διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, το πότε αυτά δίνονται ψηφιακά ή φυσικά και πού.
Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, το οποίο προανήγγειλε ο Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής στις 5 Δεκεμβρίου, έχει ως αποστολή να καταγράφει και να προτυποποιεί όλες τις διοικητικές διαδικασίες του δημόσιου τομέα, είτε αυτές είναι φυσικές είτε ψηφιακές. Θα είναι δημόσια προσβάσιμο σε όλους, ώστε τόσο οι πολίτες όσο και οι δημόσιοι υπάλληλοι να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα το σύνολο των δικαιολογητικών και ενεργειών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.
Μέχρι σήμερα, στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών έχουν ενσωματωθεί 1.036 διαδικασίες. Στόχος είναι να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, έχοντας ως τότε διπλασιάσει τον συνολικό αριθμό των δημοσιευμένων διαδικασιών.
«Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών είναι για εμάς, χωρίς υπερβολή, ένα project στρατηγικής σημασίας. Είναι ένα τεράστιο έργο, αφού θα καταγράψει πόσες είναι οι διοικητικές διαδικασίες, ποιες είναι, πότε αλλάζουν, ποιος δεν τις τηρεί, γιατί δεν τις τηρεί», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, σημείωσε ότι «με το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών καταγράφουμε σε ένα σημείο κάθε διαδικασία που απαιτείται για οποιαδήποτε αλληλεπίδραση πολίτη-Δημοσίου. Δίνουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους με το Δημόσιο ευκολότερα και αμεσότερα, χωρίς να ταλαιπωρούνται, αναζητώντας τι πρέπει να κάνουν και χωρίς να αντιμετωπίζουν διαφορετική ερμηνεία από μια υπηρεσία σε μια άλλη, ή ακόμη και από έναν υπάλληλο σε έναν άλλον».