Από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος.
Οι πολίτες μπαίνοντας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα θα μπορούν να αξιολογούν βάζοντας βαθμό από το 1 έως το 10 ενώ θα υπάρχουν και δύο κουτάκια παρατηρήσεων. Το πρώτο αφορά μια γενική παρατήρηση για ό,τι θέλουν να μεταφέρουν στις αρμόδιες υπηρεσίες και στο δεύτερο θα απαντούν στο τι άλλο θα ήθελαν να γίνει πιο απλά, πιο εύκολα, πιο ηλεκτρονικά. Συγκεκριμένα, από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες, περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες, εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας και άνω των 17 ετών, θα έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών της Κεντρικής Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης. Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί μέσω email, με τους πολίτες να καλούνται να απαντήσουν σε 40-50 ερωτήσεις, αξιολογώντας την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα υποβολής σχολίων. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, ώστε να διασφαλίζεται η μοναδικότητα της συμμετοχής κάθε πολίτη.
Η λίστα των υπηρεσιών που θα αξιολογηθούν περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ΑΑΔΕ, τη ΔΥΠΑ, τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, καθώς και διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, υπηρεσίες των περιφερειών και των δήμων, όπως ηλεκτροφωτισμός, καθαριότητα, ανακύκλωση, πράσινο, παιδικές χαρές, οδικό δίκτυο και δημοτική συγκοινωνία. Επιπλέον, θα ζητηθούν προτάσεις για περαιτέρω ψηφιοποίηση υπηρεσιών, καθώς και ελεύθερα σχόλια προς τις αρμόδιες αρχές. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι απαντήσεις θα ανωνυμοποιηθούν και θα αναλυθούν συνολικά, με τα αποτελέσματα να δημοσιοποιούνται εντός του Μαΐου.
Η διαδικασία αξιολόγησης θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορείς να εντοπίζουν αδυναμίες και να προχωρούν σε βελτιώσεις. Το φθινόπωρο, μάλιστα, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, όπου μετά από κάθε συναλλαγή με δημόσια υπηρεσία με φυσική παρουσία, ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό QR code για να αξιολογεί άμεσα την εμπειρία του.