Οι δασμοί ανεβάζουν τις τιμές οχημάτων – Οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs

Κοινοποίηση:
poli-simantiko

Οι δασμοί 25% που επιβλήθηκαν από τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα οχήματα συνεχίζουν να ισχύουν, παρά την πρόσφατη μείωση άλλων δασμών που αφορούν διαφορετικές χώρες. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι αυτές οι πολιτικές θα έχουν σημαντικές συνέπειες για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Σύμφωνα με αναλύσεις από τη Wall Street και ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναμένεται δραματική μείωση στις πωλήσεις οχημάτων, η οποία μπορεί να φτάσει σε εκατομμύρια μονάδες. Επιπλέον, οι τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν. Το συνολικό κόστος για τη βιομηχανία μπορεί να ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω αυτών των αλλαγών.

«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι μια διαρθρωτική αλλαγή, καθοδηγούμενη από την πολιτική, η οποία είναι πιθανό να είναι μακροχρόνια», δήλωσε στο CNBC ο Felix Stellmaszek, παγκόσμιος επικεφαλής της Boston Consulting Group για την αυτοκινητοβιομηχανία και την κινητικότητα. «Αυτή μπορεί να είναι η πιο σημαντική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία – όχι μόνο λόγω των άμεσων πιέσεων κόστους, αλλά επειδή επιβάλλει θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο και τον τόπο κατασκευής της βιομηχανίας».

 

Υψηλό κόστος

Η BCG αναμένει ότι οι δασμοί θα προσθέσουν 110 έως 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση σε κόστος στη βιομηχανία, το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει το 20% των εσόδων της αμερικανικής αγοράς νέων οχημάτων, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής τόσο για τους Αμερικανούς όσο και για τους μη Αμερικανούς κατασκευαστές.

Το Center for Automotive Research, μια μη κερδοσκοπική δεξαμενή σκέψης με έδρα το Μίσιγκαν, πιστεύει ότι το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο στις ΗΠΑ θα αυξηθεί κατά 107,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει 41,9 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ General Motors, Ford Motor και τη μητρική εταιρεία της Chrysler , τη Stellantis.

Και οι δύο αναλύσεις λαμβάνουν υπόψη τους δασμούς 25% στα εισαγόμενα οχήματα που εφάρμοσε ο Τραμπ στις 3 Απριλίου, καθώς και τις επικείμενες εισφορές του ίδιου ποσού στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που πρόκειται να αρχίσουν από τις 3 Μαΐου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές μπορεί να είναι σε θέση να αντέξουν κάποιες από τις αυξήσεις του κόστους, αλλά αναμένεται επίσης να τις μετακυλήσουν στους Αμερικανούς καταναλωτές, γεγονός που θα μπορούσε με τη σειρά του να μειώσει τις πωλήσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές.

«Πιστεύουμε ότι οι δασμοί, όπως προτείνονται, θα αυξήσουν το κόστος τόσο της εισαγωγής όσο και της κατασκευής οχημάτων στις ΗΠΑ τουλάχιστον κατά ένα χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο επίπεδο χιλιάδων δολαρίων κατά μέσο όρο, και πιστεύουμε ότι θα είναι δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία να το μετακυλήσει πλήρως, ειδικά με την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης γενικότερα», δήλωσε ο αναλυτής της Goldman Sachs, Μάρκ Ντιλάνεϊ , σε σημείωμα για επενδυτές την Πέμπτη.

 

Μείωση πωλήσεων

Η Goldman Sachs υποθέτει ότι οι καθαρές τιμές των νέων οχημάτων στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά περίπου 2.000 έως 4.000 δολάρια κατά το επόμενο χρονικό διάστημα έξι έως 12 μηνών, ώστε να αντανακλούν καλύτερα το κόστος των δασμών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει στους δασμούς με διάφορους τρόπους. Οι κατασκευαστές που είναι κυρίως εγχώριοι, όπως η Ford και η Stellantis, ανακοίνωσαν προσωρινές συμφωνίες για την τιμολόγηση των εργαζομένων, ενώ άλλοι, όπως η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover, σταμάτησαν τις αποστολές στις ΗΠΑ. Η Hyundai Motor δήλωσε επίσης ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές για τουλάχιστον δύο μήνες για να αμβλύνει τις ανησυχίες των καταναλωτών.

Το καταναλωτικό κλίμα αυξήθηκε ακόμη χειρότερα από ό,τι αναμενόταν τον Απρίλιο, καθώς το αναμενόμενο επίπεδο πληθωρισμού έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 1981, έδειξε την Παρασκευή μια στενά παρακολουθούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Η Telemetry, μια εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων , αναμένει ότι το υψηλότερο κόστος για την παραγωγή, τα ανταλλακτικά και άλλους παράγοντες θα οδηγήσει σε πάνω από 2 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα που πωλούνται ετησίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία.

 

ot.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response