Παγκόσμιο ρεκόρ!!! Υπό κατασκευή τμήμα δρόμου κατέρρευσε πριν καν δοθεί στην κυκλοφορία

Κοινοποίηση:
katarreusi1

Βομβαρδισμένο τοπίο θυμίζει το 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, λίγο πριν τη θέση «Μεταλλείο», στον υπό κατασκευή παραλιακό άξονα Ρακοπόταμος – Κεραμίδι.

Το έδαφος κάτω από ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου υποχώρησε και μαζί του παρασύρθηκε στο κενό το ένα ρεύμα κυκλοφορίας δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής και μεγάλο προβληματισμό για την πορεία ενός πολύ μεγάλου έργου το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020 επί περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, υπολογίζονταν τότε ότι θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια, βρίσκεται σήμερα ήδη στο έκτο έτος και έχει προθεσμία περαίωσης, μετά από παράταση που είχε δοθεί πέρυσι τέτοια εποχή, την 30η Ιουλίου.

katarreusi

Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι η περιοχή είναι δύσκολη, με αρκετές κατολισθήσεις στο παρελθόν, κατολισθήσεις που ακόμη και τώρα στα ολοκληρωμένα τμήματα του δρόμου είναι εμφανείς, με βράχια πεσμένα σε διάφορα σημεία του, με έντονες ρωγμές επί του οδοστρώματος και με την εικόνα των πλαγιών σε ορισμένα έργα αντιστήριξης να μην δίνουν καμία ιδιαίτερη αίσθηση ασφάλειας, αλλά αντιθέτως την πεποίθηση ότι η κατακρήμνιση αυτή του δρόμου μπορεί να συμβεί και σε άλλα τμήματά του.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 12,10 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 6,6 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς Κεραμίδι και Καμάρι Μαγνησίας, προσεγγίζει τα όρια του Νομού Λάρισας, και καταλήγει στη περιοχή του Δήμου Αγιάς «Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού», δηλαδή στη διασταύρωση της οδού προς Σκλήθρο. Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας, καθώς είναι επίσης και Καταφύγιο Άγριας Ζωής και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.

katarreusi2

Η δυσκολία του εγχειρήματος ήταν εξαρχής γνωστή, κάτι που είχε διαφανεί στις δηλώσεις, λίγο μετά τη δημοπράτηση, τον Ιανουάριο του ’20, του Κώστα Αγοραστού, ο οποίος τόνιζε τα εξής:

«Ο δρόμος Ρακοπόταμος – Κεραμίδι, ένα όνειρο πολλών, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στην εκπόνηση της μελέτης, στην έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. Πρόκειται για ένα έργο πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο, που επί χρόνια προσπαθούσαν να προχωρήσουν. Εμείς τα καταφέραμε, πήραμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και δίνουμε διέξοδο στο αδιέξοδο των κατοίκων και των παραθεριστών της περιοχής, δίνουμε πνοή και οξυγόνο ανάπτυξης. Συνδέουμε τους δυο νομούς, το Πήλιο με τον Κίσσαβο, τα παράλια της Μαγνησίας με τα παράλια της Λάρισας, συνδέουμε τις ανθρώπινες κοινότητες με ασφάλεια. Όποιος δει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου θα αντιληφθεί την μεγάλη δυσκολία του. Απαιτούνται διαμορφώσεις, έργα στήριξης, τεχνικά και περιβαλλοντικά έργα. Δεν θα το τολμούσε κανείς. Εμείς τολμήσαμε και ξεκινάμε την υλοποίηση σεβόμενοι το περιβάλλον και το φυσικό κάλλος της περιοχής».

Το έργο ξεκίνησε με την προοπτική να αποτελέσει την αρχή για την παραλιακή σύνδεση των νομών Λάρισας και Μαγνησίας και την διαμόρφωση ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου από νότο προς βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός. Για να καταστεί υλοποιήσιμο εκπονήθηκε μελέτη ποσού 1.280.570,22 ευρώ με διαγωνισμό ανοιχτής διαδικασίας το 2007. Η σύμβαση ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης υπογράφηκε την 6η Νοεμβρίου 2008. Το φυσικό αντικείμενο της μελέτης ολοκληρώθηκε στις 24 Μαρτίου 2016.

Οι περιβαλλοντικοί όροι στο συγκεκριμένο έργο ήταν καθοριστικοί για τη χάραξη και τα χαρακτηριστικά της οδού και άλλαξαν την πορεία εκπόνησης της μελέτης. Η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων καθυστέρησε σημαντικά την ολοκλήρωση της μελέτης. Επίσης, στο πλαίσιο πραγματοποίησης των γεωτεχνικών ερευνών της μελέτης, έλαβαν χώρα δύο συμβάσεις γεωτεχνικών ερευνών, ποσών 301.705 και 96.626,81 ευρώ αντίστοιχα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

Leave a Response