Εξηγήσεις για τα 160 μ. μιας νέας σήραγγας στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό στην Κατεχάκη, που κατασκευάστηκαν με άλλη μέθοδο, δίχως να το γνωρίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο αρμόδιος φορέας, έδωσε στο ΕΡΤΝews o υφυπουργός Νίκος Ταχιάος. «Ο ανάδοχος έκανε λάθος για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής της σήραγγας» δήλωσε ο υφυπουργός χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για «λάθος σήραγγα» ως «μια πολύ επιτυχημένη τρολιά» τα δημοσιεύματα για λάθος σήραγγα. Και έτσι να είναι, το Κράτος που πληρώνει με λεφτά των φορολογουμένων, γιατί δεν τον επέβλεπε;
Μιλώντας για τις δηλώσεις που έκανε στη Βουλή μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη απάντησε ότι «δεν υπάρχει λάθος σήραγγα. Είναι μια σήραγγα που θα κατασκευαζόταν ούτως ή άλλως» γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος να γίνει αμαξοστάσιο.
Όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους της εκπομπής «Συνδέσεις» ο ανάδοχος δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη μελέτη αλλά προχώρησε και έσκαψε σε βάθος 149 μ. «Η Ελληνικό Μετρό του υπέδειξε ότι πρέπει να επανέλθει στην αρχική μελέτη και του επεσήμανε τα ζητήματα ασφαλείας που μπορεί να προκύψουν εάν συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο», σημείωσε ο κ. Ταχιάος.
Και όπως τόνισε, «η σήραγγα κατασκευάζεται στη χάραξη που έπρεπε να κατασκευαστεί με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τα οποία έπρεπε να κατασκευαστεί».
Αναφορικά με την διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης τόνισε ότι «εκείνο το οποίο θέλουμε να διερευνήσουμε με μία ΕΔΕ, η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή από την Ελληνικό Μετρό, είναι για ποιο λόγο υπήρξε μια υστέρηση ανάμεσα στη διαπίστωση του γεγονότος και στο ότι επανήλθε στην αρχικώς εγκριθείσα μελέτη ο ανάδοχος».
Ερωτηθείς εάν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην περιοχή που γίνονται οι εργασίες απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι «δεν υπάρχει καμμία μετακίνηση γιατί μετριούνται συνεχώς, επί 24ώρου βάσεως, 7 μέρες την εβδομάδα οι μετακινήσεις της οδού Κατεχάκη και οι δονήσεις».
«Δεν ακολούθησε την ορθή διαδικασία»
Επιχειρώντας να απαντήσει στο γιατί ο ανάδοχος επέλεξε να κατασκευάσει την συγκεκριμένη σήραγγα με άλλη μέθοδο από αυτή που είχε δηλώσει στην αρχική μελέτη ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι πιθανότατα οφείλεται στο ότι είχε προβλήματα κατασκευαστικά.
«Σίγουρα ο ανάδοχος έκανε λάθος που δεν ζήτησε την έγκριση της υπηρεσίας για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής, γιατί εκεί έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας και καλώς η υπηρεσία του υπέδειξε ότι υπάρχουν θέματα ασφαλείας», πρόσθεσε. Και όπως τόνισε η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM που είναι η ανάδοχος «δεν ακολούθησε την ορθή διαδικασία». Θέλοντας να κλείσει οριστικά το θέμα τόνισε ότι η συγκεκριμένη σήραγγα των 160 μ. «είναι μία κατασκευή η οποία θα εξυπηρετήσει το Μετρό».
Αναφερόμενος στην Ελληνική Μετρό, στην οποία διετέλεσε πρόεδρος, δήλωσε ότι «είναι μια από τις καλύτερες ελληνικές δημόσιες επιχειρήσεις. Είναι μια εταιρεία η οποία χτίστηκε με πάρα πολύ σύγχρονα εργαλεία» και παρόλο που στη συνέχεια πέρασε στο Δημόσιο «ακολουθεί την κουλτούρα της υψηλής επιστημονικής και τεχνολογικής επάρκειας».
Ερωτηθείς ο κ. Ταχιάος για την Γραμμή 4 και αν η κατασκευή της είναι εντός χρονοδιαγράμματος απάντησε ότι «υπάρχουν σίγουρα εκκρεμότητες σε κάποια εργοτάξια». Ειδικότερα, όπως είπε, υπάρχει εκκρεμότητα στα Εξάρχεια, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί καν η απομάκρυνση των δικτύων, γιατί υπάρχουν κάποια ασφαλιστικά μέτρα για τις περιφράξεις.
«Υπάρχει εκκρεμότητα στον Ευαγγελισμό όπου έχει γίνει μια νέα περιβαλλοντική μελέτη, μετά από μία προσφυγή που έγινε Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτά είναι ζητήματα που θα αντιμετωπιστούν τώρα», πρόσθεσε. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε, «προς το παρόν δεν έχει αιτηθεί ο ανάδοχος αλλαγή του χρονοδιαγράμματος» που είναι για το τέλος του 2029.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι καθυστερήσεις που υπάρχουν οφείλονται στον τρόπο ο οποίος είχε επιλεγεί όχι από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από την προηγούμενη κυβέρνηση, να γίνει το έργο με τη διάσπαση σε πρόδρομες εργασίες και στις εργασίες οι οποίες αφορούν την Γραμμή 4.
«Άλλη εταιρεία έκανε τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή αρχαιολογικά, μετακινήσεις δικτύων και την προετοιμασία των εργοταξίων και άλλη εταιρεία, μετά, έρχεται να εγκατασταθεί στα εργοτάξια για να κάνει το έργο» εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Μιλώντας για τη χθεσινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στο δικό του χαρτοφυλάκιο λέγοντας ότι πρόκειται να παραδοθεί μέσα στη χρονιά, σε δύο δόσεις, μια τον Ιούλιο και μία δεύτερη τον Νοέμβριο, το Πάτρα-Πύργος, το πρώτο τμήμα. Το μεγαλύτερο τμήμα από το Οίτυλο μέχρι την Αμαλιάδα, θα παραδοθεί στα τέλη Ιουνίου αρχές Ιουλίου και το υπόλοιπο τμήμα θα παραδοθεί τον Νοέμβριο.
«Τρέχουμε να παραδώσουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς το μετρό της Καλαμαριάς και στο πρώτο εξάμηνο του ΄26 θα παραδοθεί ο Ε65», είπε. Παράλληλα, είπε ότι «επίκειται μέσα στους προσεχείς μήνες, αν όχι τον προσεχή μήνα, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο». Ο κ. Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο αεροδρόμιο στο Καστέλι που προχωράει χαρακτηρίζοντάς το ως ένα «τεράστιο έργο».
Όσον αφορά τα νέα έργα που σχεδιάζονται τόνισε ότι ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά από τη λεωφόρο Σχιστού, αναμένεται να δημοπρατηθεί με στόχο να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.