Πολεμικό Ναυτικό: Το κόστος των 147.000 ευρώ αφορά διέλευση, όχι πρόστιμο

Κοινοποίηση:
φρεγάτα-ύδρα-768x510

Πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό διευκρινίζουν ότι οι αναφορές σχετικά με την παραμονή της φρεγάτας «Ύδρα» σε αιγυπτιακό λιμάνι χωρίς καύσιμα και την επιβολή προστίμου είναι ανακριβείς.

 

Το ποσό των περίπου 147.000 ευρώ που αναφέρεται δεν αφορά κάποια ποινή, αλλά αποτελεί το τυπικό κόστος διέλευσης της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικά πλοία με τα χαρακτηριστικά της «Ύδρας». Αυτό το κόστος καταβάλλεται από όλα τα πλοία που χρησιμοποιούν τη διώρυγα, ανεξαρτήτως εθνικότητας ή αποστολής.

Η διώρυγα του Σουέζ είναι μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς στον κόσμο, και η διέλευσή της απαιτεί την καταβολή τελών ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του πλοίου. Οι διαδικασίες αυτές είναι καθιερωμένες και εφαρμόζονται ομοιόμορφα σε όλα τα διερχόμενα σκάφη.

 

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της φρεγάτας στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «Ασπίδες», οφείλεται, υπογραμμίζουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών πολεμικών πλοίων.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου, προσθέτουν ίδιες πηγές.

Το μόνο «penalty» – της τάξης των 7.000 ευρώ – στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν, καταλήγουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response