Πέθανε σε ηλικία 78 ετών ο συνιδιοκτήτης της Red Bull, Νίτριχ Μάτεσιτς, μια σημαντική παγκόσμια επιχειρηματική προσωπικότητα λόγω της αυτοκρατορίας του στα ενεργειακά ποτά και της ενεργής εμπλοκής του στη Formula 1.
Ο Αυστριακός επιχειρηματίας ήταν η κινητήριος δύναμη πίσω από τη δημιουργία της μάρκας που έγινε ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά ενεργειακών ποτών.
Ο Μάτεσιτς αξιοποίησε σημαντικό μέρος της περιουσίας που δημιουργήθηκε από τη Red Bull για να δημιουργήσει την ομώνυμη της Formula 1, που έγινε μια από τις κορυφαίες δυνάμεις του μηχανοκίνηοτυ αθλητισμού. Ο θάνατός του, πάντως, δεν θεωρείται ότι απειλεί το μέλλον της Red Bull ή της «αδελφής» της ομάδας, Alpha Tauri.
Ο Αυστριακός ξεκίνησε σαν πωλητής για τον κολοσσό καταναλωτικών αγαθών, Procter & Gamble όταν ανακάλυψε το Krating Daeng, το ποτό που θα γινόταν αργότερα το πασίγνωστο Red Bull, στα ταξίδια που έκανε στην Ταϊλάνδη.
We are saddened to hear of the death of Dietrich Mateschitz
The co-founder of Red Bull made an unforgettable contribution to F1, and leaves a lasting legacy pic.twitter.com/ZuBxwY5CzS
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
Το 1984 ίδρυσε τη Red Bull μαζί με τον τον Ταϊλανδό Τσαλέο Γιουβίντια (τον άνθρωπο που είχε δημιουργήσει το ποτό Krating Daeng), και λάνσαρε το εμπορικό σήμα «Red Bull» το 1987, μετατρέποντάς το τελικά στο μεγαλύτερο ενεργειακό ποτό στον κόσμο και αποκομίζοντας ο ίδιος μια περιουσία που υπολογίζεται σε 25 δισ. δολάρια.
Στη συνέχεια, ξεκίνησε να συνδέει τη μάρκα με ακραία αθλήματα, όπως το σερφ, η κατάδυση από γκρεμούς, τα χειμερινά αθλήματα και η ορεινή ποδηλασία, ενώ η Red Bull συμμετείχε ως χορηγός σε πολλά από αυτά.
Η εμπλοκή του στην F1 ξεκίνησε με την ομάδα Sauber με έδρα την Ελβετία, της οποίας η Red Bull έγινε μέτοχος κατά 60%, πριν οι δύο εταιρείες χωρίσουν μετά από μια διαμάχη για την επιλογή οδηγών – η Sauber υπέγραψε τον άπειρο Φινλανδό Κίμι Ραϊκόνεν για την πρώτη του σεζόν το 2001, ενώ ο Μάτεσιτς ήθελε να επιλέξει τον «προστατευόμενο½ της Red Bull, Ενρίκε Μπερνόλντι.
Τρία χρόνια αργότερα, η Red Bull εξαγόρασε την παρηκμασμένη ομάδα Jaguar από την ιδιοκτήτρια Ford και τη μετονόμασε, προσέλαβε τον πρώην οδηγό της Formula 2, Κρίστιαν Χόρνερ ως επικεφαλής της ομάδας και υπέγραψε τον κορυφαίο μηχανικό σχεδιασμού του αθλήματος Άντριαν Νιούι ως τεχνικό διευθυντή με μισθό 10 εκατομμυρίων δολαρίων.