Reuters: Μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου ανοικτά της Καλαμάτας

Κοινοποίηση:
ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Το εμπόριο ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων παραμένει νόμιμο προς το παρόν, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ακόμη συμφωνήσει πλήρως για ένα προτεινόμενο εμπάργκο, αλλά οι τραπεζικές και άλλες οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου το καθιστούν όλο και πιο δύσκολο, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Τον Απρίλιο, οι αποστολές ρωσικού αργού με προορισμό την Ελλάδα έφτασαν σχεδόν τους 0,9 εκατομμύρια τόνους, περίπου τα διπλάσια επίπεδα Μαρτίου και θα μπορούσαν να φτάσουν σε νέα ρεκόρ τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτού μεταφέρθηκε από τα ρωσικά λιμάνια στο λιμάνι της Καλαμάτας της Ελλάδας, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που επικαλείται το Reuters.

Το ελληνικό υπουργείο Ενέργειας αρνήθηκε να σχολιάσει, κάνοντας λόγο υπόθεση ιδιωτικών εταιρειών, σύμφωνα με το Reuters.

Οι traders δήλωσαν ότι το fuel oil – ένα υποπροϊόν της διύλισης του αργού πετρελαίου σε ελαφρύτερα, καθαρότερα προϊόντα όπως τα καύσιμα αυτοκινήτων – αποθηκεύεται και αναμειγνύεται στην ανοικτή θάλασσα σε δεξαμενόπλοια και φορτώνεται μέσω μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο για επανεξαγωγή.

Αν και δεν είναι ασυνήθιστο το fuel oil να φορτώνει offshore της Ελλάδας για εξαγωγές σε άλλους προορισμούς, το επίπεδο δραστηριότητας ήταν πολύ υψηλό σε σύγκριση με τα κανονικά επίπεδα του Απριλίου, ανέφερε πηγή του κλάδου την οποία επικαλείται το Reuters.

Σύμφωνα με δύο ναυτιλιακές πηγές, δεξαμενόπλοιο, το οποίο έχει χωρητικότητα φόρτωσης 130.000 τόνων, φόρτωσε ένα ρωσικό φορτίο fuel olil στα μέσα Απριλίου ανοιχτά της Καλαμάτας

Στη συνέχεια, το δεξαμενόπλοιο έφτασε στον πετρελαϊκό κόμβο Fjairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Η Ρωσία έχει αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων στον κόμβο, με τις αφίξεις να εκτινάσσονται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια βαρέλια σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης πετρελαίου Vortexa.

Ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, με την ίδια χωρητικότητα, φόρτωσε fuel oil μέσω STS στα ανοιχτά της Καλαμάτας νωρίτερα αυτό το μήνα και αυτή τη στιγμή κατευθύνεται προς την Ινδία, δείχνουν τα στοιχεία.

Ένα ακόμα πλοίο, το οποίο φόρτωσε ένα φορτίο 130.000 τόνων στα ανοικτά της Καλαμάτας στις αρχές Μαΐου, κατευθύνεται προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Ναυτιλιακές πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι οι Ρώσοι πωλητές πετρελαίου έχουν αποκαταστήσει τις επιχειρήσεις STS στο Ρότερνταμ και κοντά στη Θέουτα της Ισπανίας, αφού οι κυρώσεις της ΕΕ και οι διαδηλώσεις ακτιβιστών εκτροχιάστηκαν τέτοιες επιχειρήσεις στη Δανία.

Το fuel oil χρησιμοποιείται ως καύσιμο ναυτιλίας, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή ως πρώτη ύλη για ορισμένες μονάδες διύλισης που το αναβαθμίζουν σε άλλα καύσιμα.

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Κάποιοι Σουηδοί διαδίδουν ότι το κλείσιμο της στρόφιγγας του Ρωσικού φυσικού αερίου προς την Σουηδία δεν έχει να κάνει με κυρώσεις αλλά με επέκταση της πράσινης ανάπτυξης στη Σουηδία!!

Comments are closed.