Την αύξηση του κόστους εκτελωνισμού εξετάζει το οικονομικό επιτελείο, με στόχο την μείωση των εισαγωγών σε παλιά, ρυπογόνα οχήματα τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν παρουσιάσει τεράστια αύξηση.
Ειδικότερα, το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει την αύξηση του εκτελωνισμού από 50 ή 80 ευρώ που κυμαίνεται σήμερα, στα 500 ευρώ ή 1.000 .
Σύμφωνα με τα στοιχεία οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 7μηνο σημειώνουν αύξηση 54,54% καθώς μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχαν εισαχθεί 21.120 αυτοκίνητα έναντι 16.254 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Η υπολειμματική αξία στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 15ετία προσδιορίζεται στο 95% της Αρχικής Αξίας προ Φόρων, δηλαδή αν κάποιο αυτοκίνητο κόστιζε 10.000 ευρώ το 2002 και εισάγεται σήμερα στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται σε μόλις 500 ευρώ! Αν ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης είναι 10% τότε το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 50 ευρώ!
«Σαράβαλα» από τη Βουλγαρία
Αθρόες είναι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη και ειδικά από την Βουλγαρία όπου μεταβαίνουν έμποροι και αποκτούν έναντι 300 έως και 2.100 ευρώ εκατοντάδες «σαπάκια».
Παράλληλα οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν φροντίζουν πλέον να εκτελωνίζονται σε «γυρισμένα» τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους ώστε η ελληνική Άδεια Κυκλοφορίας να αναγράφει τα πλασματικά χιλιόμετρα και όχι τα πραγματικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Βουλγαρία έχουν διανύσει κατά μέσο όρο πάνω από 300.000 χλμ. ενώ στα ελληνικά τελωνεία εμφανίζονται να έχουν διανύσει μόλις 60.000 με 80.000 χλμ.