ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ – Πορτρέτο της Παναγιωταρέα στην Εθνική Πινακοθήκη (Εικόνα)

Κοινοποίηση:
panagiotarea

Στην αρχή είχαμε την αίσθηση ότι πρόκειται για… φάρσα. Για κάποιου είδους τρολιά, που συνηθίζεται στα social media. Στην πορεία, είδαμε τον Κυριάκο Βελόπουλο να κρατάει μια σχετική φωτογραφία από τα έδρανα της Βουλής. Κάπου εκεί αρχίσαμε να το ψάχνουμε. Στα social media ένας χαμός, λόγω και της σχέσης της Άννας Παναγιωταρέα με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Τελικά, με τη συνεχή αναζήτηση, πειστήκαμε ότι πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για κάποια σατιρική είδηση. Μάλιστα, η Εθνική Πινακοθήκη είχε βγάλει ανακοίνωση και για τον πίνακα αυτό.

Η δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης

«Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου συμπεριλαμβάνει έργα τέχνης στις εκθέσεις που διοργανώνει με κριτήρια που σχετίζονται αποκλειστικά με την καλλιτεχνική τους αξία, την ιδιαίτερη τεχνοτροπία και τη σχέση τους με τα υπόλοιπα εκτιθέμενα έργα στο πλαίσιο του επιμελητικού σκεπτικού. Σχετικά με το «Πορτραίτο Α.Π», η κυρία Έφη Αγαθονίκου, Διευθύντρια Συλλογών, Καλλιτεχνικού και Μουσειολογικού Προγραμματισμού και Επιμελήτρια της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η Εμμονή του Βλέμματος, τονίζει τη διαφορετικότητα του σε σχέση με τα υπόλοιπα και αναφέρει τα εξής στον αντίστοιχο κατάλογο:

« Ήδη από την εποχή του Παρισιού, το πορτραίτο του Λ.Σ, ο οποίος απεικονίζεται μπροστά σ΄ ένα ανοιχτό παράθυρο -αν όχι το μοναδικό, ένα από τα λίγα έργα που το βάθος ανοίγεται σε εξωτερικό χώρο- αποπνέει μια ποιητική διάθεση. Την ίδια ποιητική διάθεση αποπνέει και το πορτραίτο της Α.Π, πενήντα χρόνια αργότερα. Ζωγραφίζει το πρόσωπο με γκουάς και παστέλ, ενώ το σώμα παρουσιάζεται αφαιρετικά, σε λευκό φόντο με μαύρο κάρβουνο ή παστέλ, δίνοντας την εντύπωση του ατελείωτου, του σχεδίου. Ο ιδιαίτερος αυτός συνδυασμός αποτελεί έναν πειραματισμό για μια διαφορετική εικαστική έκφραση και αποτέλεσμα». (βλ. <<Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος>>, κατάλογος έκθεσης, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, σσ. 29-30, Αθήνα 2025)

»Ανάμεσα στα δεκαεννιά πορτραίτα της ενότητας «Οι Φίλοι» είναι το μοναδικό που έχει φιλοτεχνηθεί με παστέλ σε χαρτί και διακρίνεται από μια έντονα αφαιρετική διάθεση με εμφανή επικέντρωση στα προσωπογραφικά χαρακτηριστικά.

»Ο ίδιος ο καλλιτέχνης το είχε συμπεριλάβει σε έκθεση με πορτραίτα με τίτλο «Οι φίλοι» στη γκαλερί Νέες Μορφές στις 6 Δεκεμβρίου 2005.

»Στόχος της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος είναι να αναδείξει τις πολλαπλές πτυχές της δημιουργικής «εμμονής» και να αποκαλύψει τον άγνωστο Τέτση στα μάτια των θεατών. Στην έκθεση υπάρχουν 3 ακόμη έργα του καλλιτέχνη που δεν θυμίζουν το γνωστό του εικαστικό ιδίωμα.
Ελάτε να τα ανακαλύψετε!!!»

Δεν έχουμε λόγια…

Δείτε μερικά από τα σχόλια στο «X»

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

3 Σχόλια

  1. ΑΧΟΥ ΚΑΛΕ ΠΟΥΝΕ Η ΜΑΝΤΑΜ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΕΚΑ Η ΤΣΙΜΕΝΤΟΝΗ ΤΟ ΕΤΕΡΟΝ ΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΝΟΥΛΑΣ?????

Leave a Response