Στην αρχή είχαμε την αίσθηση ότι πρόκειται για… φάρσα. Για κάποιου είδους τρολιά, που συνηθίζεται στα social media. Στην πορεία, είδαμε τον Κυριάκο Βελόπουλο να κρατάει μια σχετική φωτογραφία από τα έδρανα της Βουλής. Κάπου εκεί αρχίσαμε να το ψάχνουμε. Στα social media ένας χαμός, λόγω και της σχέσης της Άννας Παναγιωταρέα με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Τελικά, με τη συνεχή αναζήτηση, πειστήκαμε ότι πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για κάποια σατιρική είδηση. Μάλιστα, η Εθνική Πινακοθήκη είχε βγάλει ανακοίνωση και για τον πίνακα αυτό.
Η δημοσίευση της Εθνικής Πινακοθήκης
«Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου συμπεριλαμβάνει έργα τέχνης στις εκθέσεις που διοργανώνει με κριτήρια που σχετίζονται αποκλειστικά με την καλλιτεχνική τους αξία, την ιδιαίτερη τεχνοτροπία και τη σχέση τους με τα υπόλοιπα εκτιθέμενα έργα στο πλαίσιο του επιμελητικού σκεπτικού. Σχετικά με το «Πορτραίτο Α.Π», η κυρία Έφη Αγαθονίκου, Διευθύντρια Συλλογών, Καλλιτεχνικού και Μουσειολογικού Προγραμματισμού και Επιμελήτρια της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η Εμμονή του Βλέμματος, τονίζει τη διαφορετικότητα του σε σχέση με τα υπόλοιπα και αναφέρει τα εξής στον αντίστοιχο κατάλογο:
« Ήδη από την εποχή του Παρισιού, το πορτραίτο του Λ.Σ, ο οποίος απεικονίζεται μπροστά σ΄ ένα ανοιχτό παράθυρο -αν όχι το μοναδικό, ένα από τα λίγα έργα που το βάθος ανοίγεται σε εξωτερικό χώρο- αποπνέει μια ποιητική διάθεση. Την ίδια ποιητική διάθεση αποπνέει και το πορτραίτο της Α.Π, πενήντα χρόνια αργότερα. Ζωγραφίζει το πρόσωπο με γκουάς και παστέλ, ενώ το σώμα παρουσιάζεται αφαιρετικά, σε λευκό φόντο με μαύρο κάρβουνο ή παστέλ, δίνοντας την εντύπωση του ατελείωτου, του σχεδίου. Ο ιδιαίτερος αυτός συνδυασμός αποτελεί έναν πειραματισμό για μια διαφορετική εικαστική έκφραση και αποτέλεσμα». (βλ. <<Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος>>, κατάλογος έκθεσης, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, σσ. 29-30, Αθήνα 2025)
»Ανάμεσα στα δεκαεννιά πορτραίτα της ενότητας «Οι Φίλοι» είναι το μοναδικό που έχει φιλοτεχνηθεί με παστέλ σε χαρτί και διακρίνεται από μια έντονα αφαιρετική διάθεση με εμφανή επικέντρωση στα προσωπογραφικά χαρακτηριστικά.
»Ο ίδιος ο καλλιτέχνης το είχε συμπεριλάβει σε έκθεση με πορτραίτα με τίτλο «Οι φίλοι» στη γκαλερί Νέες Μορφές στις 6 Δεκεμβρίου 2005.
»Στόχος της έκθεσης Παναγιώτης Τέτσης – Η εμμονή του βλέμματος είναι να αναδείξει τις πολλαπλές πτυχές της δημιουργικής «εμμονής» και να αποκαλύψει τον άγνωστο Τέτση στα μάτια των θεατών. Στην έκθεση υπάρχουν 3 ακόμη έργα του καλλιτέχνη που δεν θυμίζουν το γνωστό του εικαστικό ιδίωμα.
Ελάτε να τα ανακαλύψετε!!!»
Δεν έχουμε λόγια…
Δείτε μερικά από τα σχόλια στο «X»
Κι όμως στην Εθνική πινακοθήκη εκτίθεται πορτρέτο της Παναγιωταρέα….
Πολιτισμός όχι αστεία… pic.twitter.com/KA8kDLmcYx— Johnny D. left (@johnonlyleft) April 11, 2025
Ειλικρινά πιστεψα ότι η έκθεση του πορτραιτου της Αννας Παναγιωταρεα στην Πινακοθηκη, ηταν τρολια.
Εκει καταντησαμε. Να θεωρουμε τη σοβαροτητα των… διανοουμένων του τοπου, τρολια. Φτου μας! pic.twitter.com/51Xyn16dkR
— KATERINA (@ai_katerina) April 11, 2025
Απίστευτο! Πορτρέτο της Παναγιωταρέα εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη! Είναι πραγματικά τραγικό! Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί το κράτος λάφυρο και νομίζει ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει! Η Ελληνική Λύση, για το καλό της Ελλάδας, θα αποκαθηλώσει αυτήν την άθλια κυβέρνηση Μητσοτάκη!… pic.twitter.com/cduuEJXnN9
— Κυριάκος Βελόπουλος (@velopky) April 11, 2025
Αγαπητοί μου συμπολίτες όντως δεν είναι τρολιά πορτρέτο της παναγιωταρέα εκτίθεται στην εθνική πινακοθήκη.
Ελπίζω σύντομα να έχουμε κάτι και για τον κύριο Πορτοσάλτε. pic.twitter.com/xAkwKfGRKT— Rosasharn (@Stogios40) April 11, 2025
Ζω στη Χώρα που στην Εθνική Πινακοθήκη της, εκτίθεται το πορτρέτο της κ. Άννας Παναγιωταρέα και δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις.
ΥΓ. Δεν είναι τρολλιά. pic.twitter.com/UB32sh20Zy
— Pyrgodespoina (@Kyria_Katy) April 11, 2025
Γεροντοκαψουρες τα κοριτσια……τωρα στα γεραματα επισημοποιήθηκε…
Σκουπίδια από σκουπίδια για σκουπίδια…
ΑΧΟΥ ΚΑΛΕ ΠΟΥΝΕ Η ΜΑΝΤΑΜ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΕΚΑ Η ΤΣΙΜΕΝΤΟΝΗ ΤΟ ΕΤΕΡΟΝ ΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΝΟΥΛΑΣ?????