Έσκασε σαν βόμβα η είδηση για τη μεγάλη επιστροφή του Yugo! Μιλάμε για το φθηνότερο αυτοκίνητο, που κυκλοφόρησε ποτέ στις ΗΠΑ, σύμβολο του υπαρκτού σοσιαλισμού α λα γιουγκοσλαβικά και πρωταγωνιστή σε πολυάριθμα ανέκδοτα.
Ωστόσο, τα Zastava Yugo είχαν σουξέ τη δεκαετία του 80 στις πρώην Ανατολικές Χώρες και στην Ελλάδα, καθότι φθηνά και ευκολοσυντήρητα, οπότε η είδηση της επιστροφής τους έχει για πολλούς συμπατριώτες μας, εκτός των άλλων, συναισθηματική αξία.
Το δύσκολο εγχείρημα εποπτεύει ο καθηγητής Αλεξάνταρ Μπιέλιτς, μηχανολόγος και οικονομολόγος με μεγάλη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του project και έχουν κατοχυρωθεί παγκοσμίως τα δικαιώματα της μάρκας Yugo.
Το ντιζάιν του νέου μοντέλου ανέλαβε ο Σέρβος σχεδιαστής Ντάρκο Μαρτσέτα, που έχει ήδη ολοκληρώσει μια σειρά σχεδίων, όπου κυριαρχεί το χαρακτηριστικό τετραγωνισμένο σχήμα των παλαιότερων Yugo, αλλά με μοντέρνες πινελιές και σύγχρονα οπτικά στοιχεία.
Έτσι βλέπουμε, ότι το Yugo της επόμενης γενιάς θα διαθέτει φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας εμπρός και πίσω, μεγάλες ζάντες και πιο επιθετικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες, ενώ είναι προφανής η προσπάθεια συνδυασμού νοσταλγικών και μοντέρνων στοιχείων.
Στην πινακίδα κυκλοφορίας αναγράφεται ‘’KG – Yugo’’, θέλοντας προφανώς να δείξει ότι η έδρα θα παραμείνει στην πόλη Kragujevac της Σερβίας, όπου λειτουργούσε στο παρελθόν το εργοστάσιο της Zastava.
Αν και δεν έχουμε προς το παρόν πολλά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σερβικού αυτοκινήτου, είναι προφανές ότι το μελλοντικό Yugo θα πλασαριστεί τιμολογιακά χαμηλά, ενώ το πάτωμα και τα εξαρτήματα του θα προέρχονται από συνεργαζόμενο κατασκευαστή, που δεν έχει γίνει ακόμη γνωστός.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα υπάρξει πιθανότατα μια συμβατική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια ηλεκτροκίνητη, που εκτιμάται ότι θα έχει καλές προοπτικές ως προσιτή εναλλακτική πρόταση σε αναπτυσσόμενες αγορές και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Η εξέλιξη του νέου Yugo πραγματοποιείται με εντατικούς ρυθμούς και η εταιρεία σκοπεύει να αποκαλύψει το 2027 στην έκθεση του Βελιγραδίου ένα ολοκληρωμένο πρωτότυπο μοντέλο. Άρα, το μοντέλο παραγωγής δεν πρέπει να αναμένεται -υπό κανονικές συνθήκες- πριν το 2028. Οι Γιουγκοσλάβοι δείχνουν πάντως αποφασισμένοι να ξανακάνουν γνωστό το Yugo και αυτή τη φορά μόνο για τους σωστούς λόγους.
Προκειμένου μάλιστα να αποδείξουν, ότι τα κλασικά Yugo ήταν ανθεκτικά -αλλά και για να συγκεντρώσουν τα φώτα της δημοσιότητας- θα πραγματοποιήσουν το 2026 ένα σκληρό ταξίδι 10.000 χιλιομέτρων με πέντε τέτοια παλαιά μοντέλα με αφετηρία το Kragujevac της Σερβίας και τελικό προορισμό το όρος Κιλιμάντζαρο της Τανζανίας!
Ειναι το οτι,υστερα απο την καταστροφη απο τους δικους μας δολοφονους,μια χωρα σιγα σιγα ξαναγινεται “ανθρωπος,εν αντιθεσει με την νοτια βαλκανικη που ουτε μια ΕΒΟ δεν μπορει να κρατησει.Και μην ξεχναμε την Κροατια με την RIMAC.
Και;
Ειναι κατι καινουργιο;
Εδω και χρονια βγαζουν παρομοια αμαξια και πολυ φτηνα βλεπε dacia
Τι παραπανω θα εχει να προσφερει τοτε;
Οπως και η suzuki ειχε τα τζιπακια και σταματησε και μετα απο χρονια προσπαθει ξανα αλλα τωρα ειναι πλεον αργα