Ακριβό «άθλημα» φαίνεται να είναι η διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας στην αεροπορική εταιρεία Ryanair, η οποία υπόσχεται στους υπαλλήλους της μια συναρπαστική καριέρα αν καταβάλλουν 2.400 ευρώ για εκπαίδευση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian όσοι επιθυμούν να εργαστούν στην αεροπορική εταιρεία συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια τα οποία πληρώνουν αδρά και ακόμα ενώ υπάρχει και η πιθανότητα να απορριφθούν κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, έχοντας ωστόσο καταβάλλει το ποσό.
Πολλοί εγκαταλείπουν απογοητευμένοι τη δουλειά ενώ αρκετοί εκπαιδευόμενοι είναι ιδιαίτερα φοβισμένοι να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης, καθώς εκτιμούν ότι μπορεί να τους μηνύσει η εταιρία, επειδή αθέτησαν τους όρους της σύμβασής τους.
Πώς λειτουργεί η εκπαίδευση
Η ιρλανδική εταιρία Crewlink, εντοπίζει αρκετά στελέχη των πληρωμάτων καμπίνας και με το πέρασμα των έξι εβδομάδων τους προωθεί στην εταιρεία.
Η Crewlink τρέχει το δικό της πρόγραμμα εκπαίδευσης, αλλά δέχεται και ορισμένα πληρώματα από τη σχολή εκπαίδευσης της εταιρίας St James Management Services, που βρίσκεται στο Cirencester.
Οσοι πηγαίνουν για εκπαίδευση στη St James, πληρώνουν περίπου 2.100 ευρώ. Με την πρόσληψη στη Ryanair, η Crewlink παίρνει 180 ευρώ για ένα μήνα από το μισθό τους, στην περίπτωση που οι εκπαιδευόμενοι έχουν επιλέξει να πληρώσουν με δόσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν καταγγελίες ότι αρκετοί από εκείνους, που παίρνουν μέρος στα σεμινάρια, κόβονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, που ωστόσο τους αφήνει ένα βαρύ λογαριασμό εκπαίδευσης.
Εκπρόσωπος της Crewlink δήλωσε: «Η συντριπτική πλειοψηφία, πάνω από το 95%, παραμένει στο προσωπικό μας μετά το εξάμηνο».
Στο συμβόλαιο της Crewlink, όπως αναφέρει ο Observer, είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι εκπαιδευόμενοι θα εργαστούν στη Ryanair. Όσοι προσληφθούν, λαμβάνουν 16 ευρώ για κάθε ώρα πτήσης, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάθε μετακίνηση από τη βάση της εταιρίας προς κάποια άλλη.
Σε άλλο συμβόλαιο, η δοκιμαστική περίοδος διαρκεί 12 μήνες.
Εκπρόσωπος της Crewlink δήλωσε πως οι καταγγελίες δεν ευσταθούν και τόνισε: «Εάν σε κάποιος δεν αρέσουν οι όροι μας και οι συνθήκες, είναι ελεύθερος να φύγει οποιαδήποτε ώρα».
ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ MAΛΙΣTA ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ANΩΤΕΡΕΣ AΠO TIΣ ΔIKEΣ ΣΑΣ !!!
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΕΣ, ΠΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΣΑΝ ΜΕ ΘΡΑΣΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΣΗΜΑΙΕΣ ΜΕ………… ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ…………
ΠΡΟΣΟΧΗ !!! ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΗ ΟΥΔΕΙΣ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΗ ΠΕΝΤΑΡΑ ΤΣΑΚΙΣΤΗ, ΓΙΑ ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ !!!……………
ΑΕΙ ΣΙΧΤΗΡ ΑΠ΄ ΕΔΩ ΚΑΘΙΚΙΑ…………..
Να ‘σαι βέβαιος πως οι νεοΕλληναράδες θα το τιμήσουνε το εισαγώμενο. Θα δεις που θα τους φανεί καλύτερο να χρυσοπληρώσουν τα 2-3 παραπανήσια κιλά των αποσκευών τους.
Υ.Γ
Σκεφτείται τι χρειάζεται ο ελεύθερος χώρος των αποσκευών σε ένα «εμπορικό» αεροσκάφος? Μην ακούσω μ#λ@κίες για οικονομία καυσίμων, μιλάμε για αεροπλάνο όχι παπάκι 50cc.
Αυτή δεν είναι η air μπαχάλ που προωθούσε αυτονόμηση ελληνικού εδάφους;
Προωθεί και την δουλεία τώρα ε; Καλό πορνείο.